در عصر حاضر تبلیغات و تعامل با مخاطب یکی از مهمترین عوامل رشد و پیشرفت مشاغل در کسب و کار خود و شناخت آنها به عنوان یک برند و کسب بازار هدف است که تمامی صاحبان کسب و کار به دنبال رسیدن به این اهداف و همچنین تبلیغاتی هدفمند، موثر و پر بازده و به روز و در عین حال به صرفه هستند.در این حجم وسیعی از ابزارهای تبلیغاتی متفاوت با حوزه های گوناگون هنوز تبلیغات چاپی یکی از بهترین و پرطرفدارترین نوع تبلیغات نیز محسوب می‌شود و یکی از بهترین مکان های استفاده از ابزار تبلیغاتی به دلیل وجود مخاطب و بازدید کنندگان بسیار نمایشگاه و همایش ها و سمینارها هستند که بهترین ابزار تبلیغاتی که به‌راحتی در معرض دید همگان قرار می‌گیرد و می‌تواند به سرعت اطلاعات لازم را در اختیار مخاطب قرار دهد رول آپ  نمایشگاهی است.

موسسه هرمس دیزاین تلاش دارد که که با معرفی رول آپ و پاپ آپ نمایشگاهی و بیان ویژگی ها و خصوصیات مربوط به آن شما عزیزان را با این ابزار کارآمد آشنا کند تا به خوبی از ابزارهای تبلیغاتی موثر جهت معرفی هرچه بهتر و بیشتر کسب و کار خود بهره بگیرید.

رول آپ نمایشگاهی

 

رول آپ نمایشگاهی ( rollup) چیست

رول آپ

رول آپ یا همان استند یک سازه به شکل پرتابل است که قابلیت جمع و رول شدن را داشته و در واقع یک سازه نمایشگاهی زیبا و منحصر به فرد با کارایی بالا است که امروزه به جهت سبک و قابل حمل بودن و برپایی راحت و سریع در مکان های مختلف، مقاوم در برابر عوامل محیطی و ارزان بودن طرفداران بسیاری دارد و در بین سازمان ها و ارگان ها جهت معرفی هرچه بهتر و بیشتر خود به همگان محبوبیت یافته است.

رول آپ از یک بوم که طرح اصلی بر روی آن چاپ شده است و یک پایه سازه که در واقع خود نگهدارنده است و یک قوطی آلومینیومی و یک فنر که طرح را به صورت لوله های جمع میکند تشکیل شده است.

نوع چاپ به کار رفته در این سازه پلات لمینت، کنداس یا سینتاتک می باشد که قابلیت ضد آب و مقاوم در برابر پارگی را دارد و نوع پارچه به کار رفته در آن به جهت عدم ضخامت بالا و قابلیت رول شدن راحت در آن از پارچه پی وی سی (pvc) و کوتد با لمینت و pp استفاده می‌شود.

و به جهت مونتاژ و برپایی سریع، فضا گیر نبودن و استفاده در فضا های کوچک و محدود، استفاده مکرر و بارها و بارها از آن تنها با عوض کردن بنر یا پوستر و طرح و بهره گیری از آن برای تبلیغات طولانی مدت و اطلاع‌رسانی عمومی و معرفی همگانی در سازمان ها و مکان های عمومی، سالن همایش ها و نمایشگاه ها، غرفه  های تجاری، جشن های تبلیغاتی، سمینارها، گردهمایی‌ها، دانشگاه‌ها، رستوران، کافی شاپ و… در بهترین کیفیت و ماندگارترین نوع معرفی و جذب حداکثری مخاطب استفاده می شود.

جهت دریافت قیمت رول آپ کلیک نمایید.

انواع رول آپ ها

انواع رول آپ ها

رول آپ ها بر اساس شکل، اندازه، طرح و جنس و نوع استفاده و مکان هایی که می توان از آن بهره گرفت انواع و اقسام مختلفی دارد نظیر:

۱) رول آپ یک طرفه: رول آپی که طرح و پوستر خود را به صورت یک طرفه بر روی سازه خود در معرض دید همگان به نمایش می‌گذارد و در نمایشگاه ها و مجالس همایش و سمینارها و سایر جاهای پر بازدید که نیاز به ارائه اطلاعات کلی و جامع به بازدیدکنندگان و مخاطب دارد استفاده می شود این نوع رول آپ می تواند به صورت پایه پهن نیز باشد و دارای کیفیت بالا، نصب راحت در کمترین زمان و در محدوده ترین مکان با حمل آسان و قابلیت تعویض پوستر با سرعت بالا است.

جنس پوستر آن غالباً سولیت یا پی وی سی و پایه نگهدارنده آن جنس آلومینیوم در رنگ های مشکی و سفید است.

۲) رول آپ دو طرفه: رول آپ دوطرفه از دو پوستر و طرحی که بر روی دو متریال و در دو طرف آپ نصب می شود ساخته شده که بیشتر برای مکان هایی که نیاز به ارائه اطلاعات لازم، کافی و به صورت دقیق که نیاز به توضیحات بیشتر به مخاطب است و حجم اطلاعات زیاد است و از دو طرف می تواند نظر مخاطبان را به خود جلب کند استفاده می شود.

این نوع رول آپ نیز می‌تواند به صورت پایه پهن  و ساده نیز تهیه و تولید شود و نوع پوستر آن از جنس سولیت و  پی وی سی و پایه آلومینیومی در رنگ های سفید و مشکی است.

۳) رول آپ آویزان: زمانی که نیاز است از فاصله های دور اطلاعات قابل مشاهده باشد و در فاصله های زیاد نیاز به جلب توجه مخاطب و بازدید کنندگان بیشتری باشد و مانعی برای دید افراد نباشد از این نوع رول آپ استفاده می شود.

که جنس پوستر آن سولیت و پی وی سی  درون قالب آلومینیومی که توسط قلابی آویزان می شود.

۴) رول آپ گردان: این رول آپ مخصوص زمانی است که اطلاعات زیاد با حجم بالا و قابلیت نمایش چند جانبه مطالب است و نیاز دارید پوستر با جذابیت بصری و ویژه در معرض دید مخاطبان قرار گیرد.

این نوع رول آپ به صورت یک طرفه، دوطرفه و دو طرفه با هالوژن با کیفیت و کارایی بالا، مقاومت بالای سازه، باز و بسته کردن سریع و قابلیت تعویض و نصب پوستر در لحظه و چرخش آن به واسطه موتور کوچک که این امر منجر می شود اطلاعات یا عکس های بیشتری در فضای کمتر در معرض دید مخاطبان قرار گیرد، در بازار موجود است.

کاربرد رول آپ نمایشگاهی چیست

کاربرد رول آپ نمایشگاهی چیست

رول آپ یکی از ابزارهای تبلیغاتی است که جز پرکاربردترین استندهای نمایشگاهی با هدف و کاربرد تبلیغات و معرفی محصول و خدمات و اطلاع رسانی هرچه بیشتر به مخاطب است و کاربردهای فراوانی دارد نظیر:

_ معرفی و نمایش، تبلیغات محصولات و خدمات استفاده می شود.

_ اطلاع رسانی به عموم در غرفه های نمایشگاهی؛ آموزشگاه، کنفرانس ها، همایش ها، سمینار ها و مکان های عمومی.

_  به دلیل حمل و نقل راحت استفاده آن در ساخت غرفه ها و بگ گراند در انتهای غرفه ها و استفاده به عنوان یک فضا ساز حرفه ای بدون نیاز به ابزار دیگر.

_ کاربرد آن برای تفکیک و جداسازی فضاهای داخلی نمایشگاه و غرفه ها.

_ استفاده از آن به عنوان یک بک گراند عکاسی، لوگو وال، دکوراسیون و…

_ به جهت فضاگیر نبودن کاربرد فراوان برای معرفی و اطلاع رسانی برای فضاهای کوچک و بسته دارد.

_ کاربرد نوع گردان آن بیشتر برای جلب توجه مخاطب بیشتر از فاصله های دور و نمایش همزمان چند محصول در فروشگاه ها است.

_ استفاده از آب یک طرفه در همایش ها سمینارها و کنفرانس ها که یک طرف آن بسته و دیوار است.

_ کاربرد رول آپ دو طرفه بیشتر در محیط های باز با فضای دید وسیع که از دو طرف برای مخاطب قابل مشاهده است.

_ استفاده از آب ثابت بیشتر برای نمایش نمونه کارها در شرکت های معماری و طراحی صنعتی است.

ویژگی رول آپ خوب چیست

رول آپ یک ابزار تبلیغاتی و اطلاع رسانی است که ویژگی های منحصر به فرد این ابزار آن را به یک ابزار تبلیغاتی برتر و محبوب در بین سایر ابزارهای تبلیغاتی به ویژه در مکان ها و فضای عمومی و محیط های همگانی مانند نمایشگاه ها، غرفه ها، سمینارها و سالن های همایش و…. تبدیل کرده است که این و ویژگی ها و مزیت ها عبارتند از:

_ اندک بودن وزن و سبکی آن

_ حمل و نقل راحت و آسان

_ نصب و راه اندازی راحت در کمترین زمان ممکن

_ قابلیت استفاده مجدد و تعویض چاپ و پوستر

_ استفاده از مواد بادوام و مقاوم در ساخت بدنه این سازه و ماندگاری بالای سازه در طولانی‌مدت

_ دارا بودن انواع و اقسام مدل های مختلف در سایز ها و ابعاد گوناگون

_ استفاده و کاربرد فراوان در کسب و کارهای مختلف و مکان های مختلف

_ بهره گیری از چاپ و طرح گرافیکی با کیفیت

_ ابزار بسیار مناسب برای انتقال پیام و اطلاع رسانی مناسب و معرفی برند خود به همگان

_ هزینه های تهیه و تولید این ابزار نسبت به کارایی و کاربرد های فراوان بسیار مقرون به صرفه  و اندک است

_ زمان تهیه و تولید و چاپ آن بسیار کوتاه است.

چه اطلاعاتی در رول آپ نمایشگاهی چاپ می شود

رول آپ نمایشگاهی یک ابزار بسیار زیبا، منحصر به فرد و قوی است که به راحتی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و جزء پرمخاطب ترین ابزارهای تبلیغاتی جهت اطلاع رسانی و تبلیغ محصول و خدمات مختلف و بدین ترتیب یک رسانه تبلیغاتی برای اماکن تجاری نظیر فروشگاه های بزرگ و مراکز خرید و اطلاعاتی نظیر معرفی لوگو، برند تجاری و ارائه شعار های تبلیغاتی، تخفیفات و… در راستای استراتژی بازاریابی در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهر.

همچنین ابزار اطلاع رسانی جهت معرفی هرچه بهتر خدمات ارائه شده در فضاهای خدماتی مانند مراکز بهداشتی درمانی و فضای اداری نظیر بانک ها و….. در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

و نیز یک ابزار بسیار تاثیرگذار با توانایی بالا در انتقال پیام به مخاطب و تبادل اطلاعات با افراد و جلب توجه افراد جهت اطلاع رسانی در سالن های عمومی همچون همایش و سمینار ها است.

انواع چاپ رول آپ 

انواع چاپ رول آپ نمایشگاهی

چاپ بر روی رول آپ دارای انواع و اقسام مختلفی است مانند چاپ پلات و لمینت که در این روش از کاغذ کوتد استفاده می شود و بعد بر روی آن روکش لمینت مات یا براق کشیده می شود و بیشتر این نوع چاپ برای فضای داخلی استفاده می‌شود.

چاپ بر روی کاغذ PP که به جهت باز و بسته شدن رول آپ مقاومت کمتری دارد و بدین جهت کمتر مورد استقبال افراد قرار می‌گیرد.

چاپ بر روی سولیت که یک متریال چاپی بدون بافت از جنس پی وی سی (PCC) است جالب است بدانید که نبود بافت در این نوع از متریال منجر می شود که نوع چاپ بر روی آن همانند چاپ عکس از کیفیت بالایی برخوردار باشد و باید توجه داشت که سولیت دارای دو نوع: پشت سفید که می توان از هر دو طرف برای طراحی های متفاوت استفاده کرد و پشت طوسی که بیشترین استفاده را به جهت مقاومت بسیار بالا در مقابل عوامل طبیعی، شرایط آب و هوایی، پارگی، نور بالا، و همچنین پایداری رنگ، قابلیت شستشو دارد که چاپ این متریال توسط دستگاه اکوسالونت انجام می‌شود و بیشتر برای رول هایی که در فضای بیرون مورد استفاده قرار می‌گیرد است.

چاپ دیجیتال  با پلاتر ها که بیشتر برای رول آپ ها در فضاهای داخلی و بسته استفاده می شود.

پاپ آپ نمایشگاهی چیست

پاپ آپ مانند رول آپ ابزار تبلیغاتی حرفه ای برای نمایشگاه، سالن، همایش، سمینار و… است با این تفاوت که پاپ آپ از بزرگترین سازه های تبلیغاتی با وزن اندک و راحتی در حمل و نقل است که با قرار گرفتن صفحه گرافیکی به راحتی میتواند در معرض دید همگان قرار بگیرد و بیشتر برای فضاهای بیرونی و خارج از سالن و فضاسازی غرفه ها استفاده می شود.

تفاوت میان پاپ آپ و رول آپ چیست

شناخت این دو سازه و آشنایی با تفاوت میان آن دو به شما کمک می کند که با توجه به شرایط و موقعیت های مختلف بتوانید انتخابی درست ومناسب داشته باشید

۱) تفاوت در سایز

عمده ترین تفاوت بین این دو مربوط به سایز آن دو است به طوری که سایز پاپ آپ بزرگتر و در اندازه های مختلف چاپ می‌شود مانند: ارتفاع آن در تمامی موارد ۲۲۰ یا ۳۲۰ سانتی متر است و در عرض های متفاوت  ۲۰۰ تا ۳۷۰ سانتیمتر است، در حالی که ابعاد رول آپ در سایز و اندازه های کوچکتر است به طوری که ارتفاع آن ۱۶۰ یا ۲۰۰ سانتیمتر است در پهنا و عرض های متفاوت ۶۰، ۸۵، ۱۲۰، ۱۵۰، ۲۵۰، ۳۰۰ است.

۲) تفاوت در شکل و ظاهر

تفاوت عمده دیگر این دو سازه در شکل  و فرم ظاهری آنها است به طوریکه رول آپ دارای چند شکل محدود است و سازه آن دارای شکل ثابت است و با توجه به طراحی و هدف مورد نظر تغییر نمی کند در حالی که در طراحی و ساخت شکل ظاهری پاپ آپ آزادی عمل وجود دارد و قابلیت فرم دهی به اشکال مختلف را دارد و در دو حالت تخت و منحنی وجود دارد که می‌توان با توجه به اهداف مختلف شکل های منحصر به فرد با جلوه های هنری و فانتزی برای محیط های نمایشگاهی و غیر نمایشگاهی به وجود آورد.

۳) تفاوت در حجم

تفاوت دیگر این دو استند در میزان حجم آنها است به گونه ای که حجم رول آپ از پاپ آپ کمتر است به طوری که به راحتی در کیف جا می شود.

شباهت رول آپ با پاپ آپ چیست

هر دو استندهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی با سازه های فلزی و آلومینیومی با ایستادگی و پایداری بالا و ماندگاری زیاد است و هر دو دارای وزن اندک و سبک که به راحتی قابل حمل و جابجایی است و دارای حجم اندک و راحتی در نصب و جمع است.

نکات مهم در طراحی رول آپ

امروزه تبلیغات و بازاریابی در امر توسعه کسب و کارها بر کسی پوشیده نیست در این عرصه کسی موفق است که بتواند با استفاده از ابزار مناسب و طراحی ایده آل و همسو با استراتژی و اهداف خود به خوبی خود را به همگان معرفی کند و نظر مخاطبان را به خود جلب کند و افراد را ترغیب کند تا از برند شما دیدن کند و مشتری بالقوه را تشویق کند به خرید و آن را به مشتری بالفل تبدیل کند به همین منظور یک ابزار کاربردی که در بسیاری از فروشگاه ها و سمینارها و همایش ها و مراکز پرتردد و پربازدید استفاده فراوان دارد استند رول آپ است.

بدین جهت طراحی بنر و پوستر آن یک امر بسیار مهم برای رسیدن به اهداف بازاریابی و تبلیغات است تا به خوبی پیغام شما را به مخاطب منتقل کند و معرف برند و هویت شما به همگان باشد در ادامه نکاتی در زمینه طراحی بنر و پوستر رول آپ می‌پردازیم

۱) استفاده از تصاویر با کیفیت

یکی از موارد بسیار مهم در طراحی بنر و پوستر رول آپ استفاده از تصاویر و عکس های جذاب و گیرا و مرتبط با هدف شما است که بیانگر برند و هویت کسب و کار شما و زبان گویای شما باشد و شما را به مخاطب به خوبی معرفی کند باید توجه داشت برای کیفیت بالا و وضوح عالی در تصاویر و عکس ها از عکس ها و تصاویر بت رزولوشن ۳۰۰dpi و با فرمت رنگی CMYK  استفاده کنید.

۲) اسنفاده از رنگ های مناسب

یکی از مهمترین عواملی که نظر مخاطب را به خوبی جلب می کند  رنگ های به کار رفته در بنر و پوستر است باید دقت داشت که رنگ های به کار رفته کاملاً با دکوراسیون نمایشگاه، لوگوی شما و… مطابقت داشته باشد  و همچنین رنگ پس زمینه با عکس و تصاویر شما همخوانی و هارمونی متناسبی داشته باشد و به گونه‌ای باشد که عکس و تصاویر و متن و نوشته های واضح باشد و مخاطب را تحت تاثیر خود قرار دارد و همچنین اندازه و فونت انتخابی برای نوشته و پیام ها باید به گونه‌ای باشد که به راحتی خوانده شود تا بتواند حامل پیام شما به مخاطب باشد.

۳) درج اطلاعات تماس

یکی از موارد بسیار مهم در طراحی بنر و پوستر رول آپ درج اطلاعات و مشخصات جهت معرفی و شناسی هرچه بهتر و بیشتر شما به مخاطب است به ویژه در نمایشگاه ها که تعداد بازدید کنندگان زیاد است و امکان ارتباط مستقیم با تمامی افراد نیست و باید با دادن اطلاعات تماس نظیر شماره تماس، وب سایت، آدرس، ایمیل زمینه برقراری ارتباط با افراد را فراهم کنید تا مخاطب بتواند در جهت دریافت اطلاعات بیشتر به راحتی با شما ارتباط برقرار کند به یاد داشته باشید بهترین مکان  برای ارائه اطلاعات و مشخصات شما پایین بنر است.

۴) طراحی لوگوی شما در بالای بنز

لوگوی شما معرف هویت شما است و به گونه ای و در جای مناسب طراحی شود که نظر مخاطب را به خود جلب کند و به راحتی با افراد ارتباط برقرار کند و همین طور عکس ها و تصاویر محصول و خدمات و نوشته هایی که معرف شما است یا هر چیزی که پیغام شما را صراحتا به مخاطب می رساند و معرف شما است بهتر است در بالاترین قسمت از بنر طراحی و چاپ شود.

۵) توجه به ترتیب چیدمان

باید طراحی بنر به گونه ای باشد که نوشته ها خوانا، گویا و متناسب با زبان مخاطب باشد مانند زبان فارسی که از راست به چپ از بالا به پایین است و از کلمات سریع و مناسب استفاده شود.

۶) استفاده از شعارهای تبلیغاتی مناسب

باید دقت داشت به کارگیری شعار تبلیغاتی مناسب و مرتبط با زمینه کاری شما باشد به خصوص برای مخاطبی که شناخت صحیح از لوگو و محصول و خدمات و زمینه کاری شما ندارند می توانند معرف بسیار خوبی باشد و شما را به خوبی به مخاطب  معرفی کند.

۷) رعایت اصول زیباشناسی

باید توجه داشت که زیبایی هر طرحی موجب اثرگذاری در مخاطب و موجب جذب مخاطب است و این شناخت اصول زیباشناسی برمی‌گردد به میزان تجربه، سلیقه و ایده پردازی طراح و همچنین شناخت طراح از مخاطب خود و این موضوع بسیار حائز اهمیت است و طراح باید در تمام طول طراحی به تمامی نکات مورد توجه کند تا بتواند طراحی منحصر به فرد و زیبایی که نظر بیننده را به راحتی به خود جذب می کند را برای بنر رول آپ طراحی کند.

۸) انتخاب اندازه مناسب برای بنر

یکی دیگر از نکات بسیار مهم سنجش محیط و رعایت اندازه طراحی متناسب با فضای که در اختیار شما است می باشد، فضا باز است یا بسته، بزرگ است یاکوچک و سایر عوامل دیگر مربوط به محیط. باید دقت داشته باشید اگر محیط شما بزرگ است ولی طراحی روی بنر شما کوچک باشد مخاطب نمی تواند به راحتی کل طراحی شما را ببیند و همچنین بر عکس برای فضای کوچک طراحی های بزرگ مناسب نمی باشد بنابراین انتخاب اندازه مناسب بنر تا در معرض دید تمام مخاطبان باشد و در یک نگاه آن را ببیند و با آن ارتباط برقرار کنند از اهمیت بالایی برخوردار است.

۹) انتخاب طراحی مناسب و هماهنگ با سایر محصولات چاپی دیگر

اگر همزمان از رول آپ و سایر محصولات چاپی دیگر برای تبلیغات استفاده می کنید یکی دیگر از نکات مهم در طراحی رول آپ هماهنگی طراحی (طرح و رنگبندی) با سایر محصولات چاپی است زیرا این هماهنگی منجر به تقویت ذهنی مخاطب و تثبیت و ماندگاری برند شما در حافظه افراد می شود.

۱۰) ساده بودن و ایجاد ارتباط صمیمی

توجه داشته باشید یکی از نکات بسیار مهم در طراحی بنر رول آپ طراحی ساده ولی در عین حال زیبا و منحصر به فرد است تا به راحتی چشمگیر باشد و بتواند نظر مخاطب را به خود جلب کند مانند به کارگیری متن یا نوشته های جذاب، خنده دار یا جمله احساسی و خوشحال کننده و یا طرحی که موجب برانگیختن‌احساسات در مخاطب می شود و می تواند به راحتی با طرح و بتر شما ارتباط برقرار کند و ایجاد احساس صمیمت در مخاطب می شود بنابراین از هرگونه طراحی پیچیده، در هم، نامنظم، شلوغ و به کارگیری متن و توضیحات فراوان و نامفهوم و نا مرتبط با پیام شما خوداری کنید.

عوامل موثر بر قیمت رول آپ

عوامل گوناگونی در تعیین قیمت رول آپ نقش موثر دارد مانند:

_ ابعاد رول آپ، هرچه ابعاد آن بزرگتر هزینه طراحی و چاپ نیز بیشتراست.

_ نوع و مدل رول آپ گزینه دیگر در تعیین قیمت رول آپ است مانند رول آپ گردان به جهت به کارگیری یک موتور جهت حرکت سازه طراحی و چاپ آن هزینه بیشتری دارد.

_ نوع چاپ به کار رفته در رول آپ عامل دیگر و تاثیرگذار بر قیمت رول آب است.

_ جنس سازه و پایه رول آپ و نوع مغزی به کار رفته درون پایه و طراحی آن عامل دیگر جهت افزایش قیمت رول آپ است.

_نوع طراحی، رنگ های به کار رفته و‌…. از عوامل دیگر جهت افزایش قیمت رول آپ است.

_جنس و نوع متریال استفاده شده جهت تهیه و تولید بنر و پوستر رول آپ‌ یکی از عوامل است که هرچه از کیفیت بالاتری برخوردار باشد قیمت تمام شده محصول افزایش می یابد و سایر عوامل دیگر که همگی در قیمت رول آپ تأثیرگذار است.

اما برای اطمینان از قیمت نهایی و تمام شده و اطمینان از مقرون به صرفه و مناسب بودن رول آپ  و پاپ آپ نمایشگاهی باسایر موارد موجود در بازار می‌توانید به موسسه هرمس دیزاین با سالها تجربه در ارائه انواع رول آپ و پاپ آپ نمایشگاهی با مدل های مختلف و متنوع و کیفیت های عالی و دوام و ماندگاری بی نظیر و بهره گیری از بهترین متریال ها به مشتریان خود در طی سالیان متوالی، مراجعه فرمایید.

کارشناسان خلاق و حرفه ای ما در بخش طراحی و تولید رول آپ نمایشگاهی آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند برای دریافت اطلاعات دقیق و بیشتر در این زمینه با شماره های ارتباطی ما تماس حاصل فرمایید.