دستگاه بسته بندی درب بند چیست  

امروزه با افزایش و گسترش تولید کالاهای متفاوت و متنوع یکی از مسئله های مهم بحث بسته‌ بندی کالاها می باشد که علاوه بر اینکه یک بسته بندی مناسب باعث تبلیغات و معرفی برند به همگان می شود و سبب جلب توجه مخاطب بیشتری می شود مهمترین وظیفه خود یعنی حفاظت کالا و محصولات در برابر خطرات احتمالی در حمل و نقل و جابجای و همچنین حفظ کالا و محصولات  به خصوص مواد غذایی و بهداشتی و… در  برابر آلودگی و گرد و خاک را انجام می دهد، که یکی از بهترین گزینه ها در این مورد دستگاه بسته بندی درب بند است که وظیفه بستن و محکم کردن انواع درب های مختلف برای کالای متفاوت را دارد که بر اساس نوع کالا و مصرف آنها متفاوت می باشد مانند دستگاه در بند ویال شیشه ای، دستگاه دربند بطری پلاستیکی، دستگاه درب بند ادکلن، درب بند قوطی های نوشابه و دلستر و لبنیات، درب بند تشتک، درب بند قوطی کنسرو، دستگاه درب بند آلومینیومی و بطری های شیشه ای و پلاستیکی که در ادامه مطلب با چند نوع دستگاه و نحوه کارکرد آنها آشنا می شویم.

دستگاه درب بند بطری دستی

دستگاه درب بند بطری دستی

دستگاهی است که بیشتر در کارگاه های تولیدی کوچک به کار می رود و بدین صورت است که اول هد مخصوص درب ظرف بر روی درب بند قرار می گیرد سپس اپراتور به صورت پنوماتیک کار  درب بندی را کامل می‌کند که انواع در بطری آب معدنی، شربتها، درب بطری پلاستیکی، شیشه ای و قوطی فلزی توسط این دستگاه انجام می شود.

دستگاه پلمپ درب بطری پلاستیکی

این دستگاه برای بستن و محکم کردن انواع درب بطری های پلاستیکی استفاده می‌شود که روش کارش بدین صورت است که ابتدا درب گذاری به صورت دستی انجام می شود و بعد دستگاه درپوش پلاستیکی را بر روی درب انجام می دهد.

درب بند بطری نیمه اتوماتیک

درب بند بطری نیمه اتوماتیک

این دستگاه برای بستن در از دو قسمت تشکیل شده است یکی قسمت درب بند و دیگری میز تنظیم و ثابت کننده fixture (فیکسچر) که در این قسمت درب بند را برای قرار دادن بر روی بطری ها با سایز ها و ابعاد متفاوت تنظیم می‌کند در این دستگاه بر عکس دستگاه دربند دستی که اپراتور باید مهارت خاصی داشته باشد به دلیل اتومات بودن اپراتورها نیاز به مهارت  خاصی ندارند .

دستگاه بسته بندی شیرینک دار چیست؟

دستگاه درب بند دو هد اتوماتیک

در این دستگاه امکان تنظیم دور دستگاه برای پیچاندن درب بطری را دارد و جنس قسمت ظاهری دستگاه و قسمت هایی که با محصول در ارتباط است از استیل ضد زنگ می باشد دستگاه سه هد و چهار هد قادر به ایجاد فرکانس اینورتر جهت تغییر دور بوده و همچنین دارای تجهیزات جانبی دیگر مانند نمایشگر تعداد قوطی درب شده، نمایشگر سرعت دستگاه، امکان شستشوی اتومات، امکان روغن کاری به صورت اتومات و … است.

دستگاه درب بند اتوماتیک

این دستگاه به صورت تمام اتومات درب انواع ظرف و انواع هد درب را با سرعت بالا به خاطر وجود دو جک پنوماتیکی در جلو و عقب ظرف نصب می‌کند و همچنین مجهز به سیستم اتومات برای تعیین ارتفاع دستگاه جهت نصب درب ظرف ها و بطری ها با ارتفاع متفاوت می باشد.

دستگاه درب بند قوطی فلزی

این دستگاه به جهت بستن درب انواع قوطی های چهارگوش یا گرد از جنس حلبی مانند رب گوجه، رب انار کنسروهای ماهی، لوبیا، قارچ، خاویار، انواع قوطی های خورشت و کمپوت و…. استفاده می شود.

دستگاه درب بند فیلتر

این دستگاه با سیستم پنوماتیک به صورت نیمه اتوماتیک کار درب بندی و آب بندی و دوخت درب یا هد و قرقره و فیلتر کردن انواع روغن‌ها، فیلتر بنزین، فیلتر لاوینکو و …. انجام می دهد.