قهوه یکی از محصولات پرطرفدار و محبوب بسیاری از افراد از دیرباز تا به امروز بوده است و مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده است به همین منظور کسب و کارهای بسیاری در زمینه تهیه و تولید و پخش و…‌ این محصول فعالیت می کنند که به دنبال کسب رضایت مخاطب بیشتر و جذب بازار حداکثری هستند که علاوه بر استفاده از قهوه مرغوب به دنبال بسته بندی شکیل و منحصر به فرد جهت ارائه بهتر این محصول به مخاطب است که در بین انواع مختلف بسته بندی قهوه، هاردباکس قهوه یکی از بهترین گزینه ها است که علاوه بر حفظ و نگهداری بهتر از آن با جذابیت و زیبایی خود نظر مخاطبان بیشتری را جلب کرده و سبب رونق در کسب و کار شما نیز می شود. جهت آشنایی بهتر با هاردباکس قهوه و خرید بهتر در این زمینه تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه بسته بندی قهوه

تاریخچه بسته بندی قهوه

قهوه یکی از نوشیدنی های مورد علاقه بسیاری از افراد در سراسر جهان است که از زمان های بسیار دور استفاده می شود که در ابتدا بدون بسته بندی مصرف می شده اما رفته رفته احتیاج به نگهداری از این محصول برای طولانی مدت سبب شد که این محصول نیز به صورت بسته بندی عرضه شود. می توان اولین بسته بندی این محصول را مربوط به قرن( ۱۱ قمری یا ۱۷ میلادی) دانست که توسط پارچه یا چرم و به صورت دستی و سنتی بسته بندی می شده اشاره کرد اما با پیشرفت علم و تکنولوژی در قرن (۱۹ میلادی) شاهد اولین بسته بندی های صنعتی و استاندارد به صورت بسته بندی فلزی و شیشه ای برای این محصول هستیم. در نهایت در قرن (۲۰ میلادی) با پیشرفت صنعت بسته بندی انواع بسته بندی های پلاستیکی و کاغذی برای این محصول ارائه شد اما سرانجام از قرن ۲۱ میلادی به بعد با توجه به نیاز مخاطب و گسترش کسب و کارها و نیاز بازار و رقابت شدید در این عرصه با هدف تبلیغات موثر و جذب مخاطب بیشتر شاهد انواع و اقسام متنوع بسته بندی ها از جمله هاردباکس و جعبه سخت برای بسته بندی این محصول هستیم.

معرفی محصول: هاردباکس درب و کف ساده

مزایای بسته بندی قهوه با هاردباکس

مزایای بسته بندی قهوه با هاردباکس

هاردباکس یکی از جعبه هایی است که به جهت مزایای بی شمار یکی از بسته بندی های ایده ال برای محصولات گوناگون به حساب می آید مزایای از قبیل:

مقاومت و دوام بالا: جعبه های هاردباکس به جهت نوع متریال به کار رفته و نوع ساخت جعبه بسیار مقاوم و با دوام است به گونه ای که ساختار و شکل آن در برابر آسیب های احتمالی و ضربات گوناگون در حین حمل و نقل آسیب نبیند و فشار ناشی از حمل و نقل و جابه جایی را به خوبی تحمل کند.

محافظت: جعبه های هاردباکس به خاطر استحکام بالا یک جعبه ایده ال برای محافظت تمام عیار کالا و محصول درون خود به ویژه کالاهای حساس در برابر هرگونه آسیب نظیر ضربه، فشار، رطوبت، نور و… است.

سفارشی سازی: هاردباکس این قابلیت را دارد که با توجه به نوع کالا و محصول و نیاز مخاطب در شکل و اندازه دلخواه و هرگونه رنگ و طرح مورد نظر مطابق با برند و نام تجاری خود آن را شخصی و سفارشی سازی کرد.

برندسازی و بازاریابی: جعبه های سخت یک فرصت ایده ال برای برندسازی نام تجاری و لوگو شما است که بتوانید به راحتی نام و نشان تجاری خود را با ابزاری مناسب و شکیل در معرض دید همگان قرار دهید و یک بازاریابی موثر و پویا در عین این که کالای خود را با زیبایی تمام و با بسته بندی شکیل به مخاطب خود عرضه کنید، با معرفی منحصر به فرد همزمان در ذهن و خاطر مخاطب نام و برند خود را ماندگار کنید.

سازگاری با محیط زیست: هاردباکس به دلیل اینکه از مواد قابل بازیافت ساخته می شود یکی از جعبه های مناسب و سازگار با محیط زیست به حساب می آید که می توان چندبار از آن بهره گرفت.

بسته بندی هاردباکس: جعبه های هاردباکس به جهت تطبیق پذیری این جعبه قابلیت استفاده برای انواع و اقسام محصولات و کالاها بدون هیچ گونه محدودیتی دارد.

معرفی محصول: هاردباکس کشویی

تاثیر هاردباکس قهوه بر جذب مخاطب و فروش

امروزه اهمیت بسته بندی در صنعت قهوه و تاثیر بسته بندی بر حفظ و نگهداری این محصول بر کسی پوشیده نیست بنابراین صاحبان کسب و کار در این عرصه به دنبال بسته بندی ایده ال هستند که علاوه بر حفظ و نگهداری از محصول یک روش مناسب برای معرفی هر چه بهتر آن به مخاطبان باشد تا در بازار رقابتی موجود با نمایش بی نظیر خود نسبت به سایر رقبا بتواند نظر مخاطبان بیشتری را جلب کنند و راهکار مناسبی برای معرفی برند و نام تجاری خود باشتد در این بین هاردباکس به جهت طراحی شکیل و بسیار زیبا و به کارگیری مدل های متنوع و جذاب و استفاده از رنگ های مناسب که جذابیت بصری فوق العاده ای به کالا و محصول می بخشد نقش بسیار اساسی در جلب و جذب مخاطب خود دارد و سبب افزایش ارزش افزوده محصول در طولانی می شود.

انواع بسته بندی قهوه با جعبه سخت

انواع بسته بندی قهوه با جعبه سخت

اصولاً بسته بندی قهوه بدین صورت است که ابتدا در یک لایه پلاستیکی بسته بندی می شود تا مانع هرگونه آسیب و خراب شدن قهوه در مقابل نم و رطوبت شود و سپس درون بسته بندی های مقوایی و کاغذی قرار می دهند تا سبب جذابیت و زیبایی محصول و افزایش فروش آن شود که این بسته بندی به صورت جعبه های سخت در سایز و اندازه و طرح های گوناگون با توجه به خواست و سلیقه مخاطب، راحتی نوع بسته بندی و راحتی مصرف کننده طراحی و تولید می شود.

معرفی محصول: هاردباکس سه تکه

اصول بسته بندی های مخصوص قهوه

بشته بندی قهوه علاوه بر نوع طراحی زیبا و به کارگیری رنگ مناسب و فونت اثرگذار، نوع متریال و قابلیت دوام و ماندگاری بالا و محافظت از محصول و حفظ تازگی آن باید نکات و اصولی را در جهت بسته بندی اصولی قهوه رعایت کرد زیرا بسته بندی قهوه نیز مانند سایر مواد خوراکی دیگر باید تاییدیه سازمان استاندارد را داشته باشد، بدین جهت باید نکاتی نظیر موارد زیر را رعایت کرد.

۱) داشتن سوپاپ گاز زدایی: جالب است بدانید که قهوه های پودر شده غالباً از خود گاز دی اکسید کربن تولید می کنند بنابراین برای اینکه از کیفیت و مرغوبیت قهوه کاسته نشود باید بسته بندی آن دارای دریچه یا یک سوپاپ جهت خروج گاز داشته باشد.

۲) فلاشینگ گاز: قهوه یکی از مواد خوراکی است که در معرض اکسیژن به سرعت خراب می شود بنابراین برای جلوگیری از این مشکل قبل از بسته بندی قهوه بسته بندی توسط گاز بی اثر مثل نیتروژن شستوشو داده تا بسته بندی برای مدت زمان طولانی فاقد گاز اکسیژن باشد.

۳) نحوه باز و بسته شدن بسته بندی: یکی از نکات حائز اهمیت در تهیه بسته بندی قهوه نحوه باز و بسته شدن بسته جهت راحتی مصرف کننده است که باید در حین طراحی و تولید بسته بندی به آن دقت داشت.

۴) سازگاری با محیط زیست: بسته بندی قهوه به دلیل اینکه یک بار باز شود دیگر قابل استفاده نیست و باید دور ریخته شود باید در زمان تولید آن دقت داشت که از متریالی تهیه شود که سازگار با محیط زیست باشد و سبب آلودگی محیط زیست نشود.

۵) عایق آلومینیومی: برای حفظ و نگهداری بهتر قهوه درون بسته بندی و محافظت از آن در برابر رطوبت، نور خورشید، گرما و…. اغلب درون بسته بندی ها از یک لایه آلومینیوم استفاده می شود.

معرفی محصول: هاردباکس مگنتی

دریافت مشاوره جهت انتخاب بهترین هاردباکس

یکی از مراحل پیش روی هر کسب و کاری انتخاب مناسب بسته بندی برای محصول خود است تا علاوه بر مقاومت و ماندگاری بالای بسته بندی و حفظ کیفیت دو چندان محصول درون خود، به دلیل طراحی زیبا و منحصر به فرد به راحتی معرف نام و برند شما باشد بنابراین برای تهیه این نوع بسته بندی لازم است با افراد کارشناس و با تجربه مشورت کرد.
یکی از خدمات ویژه موسسه هرمس دیزاین برای مشتریان خود ارائه مشاوره رایگان جهت انتخاب بهترین بسته بندی برای محصول خود است.

سوالات متداول

۱) بهترین هاردباکس برای قهوه چه نوع هاردباکسی است؟

نحوه بسته بندی قهوه یکی از موارد بسیار مهم برای تولیدکنندگان و شرکت های فعال در این زمینه است به گونه ای که بسته بندی آن علاوه بر حفظ کیفیت و مرغوبیت قهوه به گونه ای باشد که از لحاظ بصری نیز مخاطب را به خود جذب کند بنابراین در بین بسته بندی های متنوع و گوناگون هاردباکس که یک جعبه سخت با کیفیت بالا و طراحی بی نظیر است بسیار مناسب است و در بین هاردباکس های گوناگون، هاردباکسی که به راحتی درب آن باز و بسته می شود تا مخاطب بتواند راحت تر از محصول درون آن استفاده کند بهترین گزینه است.

۲) آیا چاپ لوگو و نام برند بر روی هاردباکس امکان پذیر است؟

یکی از ویژگی ها و جنبه های بسیار خوب انواع هاردباکس ها ایجاد زمینه مناسب برای طراحی و تولید هاردباکس هایی با چاپ لوگو و برند تجاری شما است که به راحتی می توانید هاردباکس شخصی و سفارشی خود را تهیه و تولید کنید.

پیشنهاد مطالعه بیشتر: هاردباکس مواد غذایی، فرآیندهای طراحی و تولید با کیفیت برتر