امروزه صنایع بسته بندی جزء جدایی ناپذیر در تمامی صنایع محسوب می‌شود و حضور پررنگی در زندگی روزمره افراد دارد و همه افراد از تولید کننده، توزیع کننده، خریدار به خوبی می‌دانند که یک بسته بندی ایده‌آل علاوه بر اینکه باید استحکام لازم برای محافظت از کالا و محصول درون خود را در حین حمل و نقل و جابجایی داشته باشد باید زیبای خاص و منحصر به فردی در طراحی داشته باشد و در طراحی آن از خلاقیت و ایده های نو به کار رفته باشد تا به خوبی توجه مخاطب را به خود جلب کند.

بنابراین صنعت بسته بندی توانایی زیادی در رشد کسب و کارها و بهبود چهره و برند کالا و محصول دارد و در تمامی کالاها و محصولات مختلف به ویژه مواد غذایی و خوراکی نقش پررنگ و انکار ناپذیری دارد.

لازمه بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی در مواد غذایی در واقع پوششی است که هم به لحاظ حفاظت مواد خوراکی در مقابل عوامل بیرونی و هم از لحاظ بازاریابی بسیار حائز اهمیت است.

یک بسته بندی ایده آل علاوه بر اینکه محافظ بسیار خوبی برای مواد خوراکی در حین حمل و نقل است و با استحکام بالا از ضربات و صدمات احتمالی در حین جابجایی جلوگیری می کند به طور مستقیم بر روی کیفیت و ایمنی مواد غذایی تاثیر می گذارد.

جالب است بدانید که دستیابی به کیفیت مواد غذایی یکی از مهمترین اهداف بشر از گذشته تا به امروز بوده  و ایمنی لازمه کیفیت است.

ایمنی مواد غذایی اشاره به حفاظت تمام عیار از مواد غذایی به طوری که آن را در مقابل هر گونه آلودگی، تقلب، سموم طبیعی یا هر چیزی که سلامتی انسان را به خطر می اندازد، دارد.

هدف اصلی بسته بندی در مواد غذایی ایجاد شرایط پایدار و استاندارد برای نگهداری از مواد خوراکی به صورت طولانی مدت در شرایط مطلوب و بهداشتی و حفظ و رعایت ایمنی مواد خوراکی است.

بسته بندی آجیل و تنقلات با هاردباکس

بسته بندی مواد غذایی

ساده ترین روش برای محافظت از مواد غذایی بسته بندی کردن آن است، بسته بندی مواد غذایی عبارتند از هنر، علم آماده سازی مواد غذایی برای انبار کردن و فروش آن است.

و هدف اولیه از بسته بندی در این نوع محصول در واقع حفاظت از آن در مقابل نفوذ عوامل خارجی، تمیز و تازه نگه داشتن مواد خوراکی، و حفظ خواص داخلی مواد خوراکی و مصرف آن را برای تهیه غذا آسان کند و به گونه ای برای مصرف کننده جذاب تر باشد و مشتری را متقاعد کند که محصول را انتخاب کند.

بنابراین بسته بندی مواد غذایی امری طولانی مدت است که نیازمند به آینده نگری دقیق برای بالا بردن سطح توقع و انتظار مخاطب و وفاداری مشتری و افزایش فروش است و با توجه به افزایش رقابت در این زمینه و نیاز چشمگیر به بهبود کیفیت در بسته بندی و طراحی منحصر به فرد، حضور جعبه های هارد باکس برای بسته بندی در این عرصه بیشتر از قبل احساس می شود.

هاردباکس آجیل

هاردباکس مواد غذایی

هاردباکس و جعبه های سخت، نوعی جعبه برای بسته بندی محصولات مختلف به ویژه مواد غذایی است که از مقوای سخت و چند لایه با ضخامت ( ۲ تا ۳ میلیمتر ) ساخته شده است و دارای استحکام و کیفیت بالا است و علاوه بر اینکه با زیبایی خود حس لوکس بودن را به مخاطب القا می‌کند سبب حفاظت تمام عیار محصول به ویژه مواد غذایی در برابر آسیب ها و ضربات احتمالی، آلودگی، فساد، حمله آفت و…. می شود.

شرایط استاندارد را برای نگهداری طولانی مدت از مواد خوراکی در شرایط مطلوب و بهداشتی ایجاد می کند.

هارد باکس مواد غذایی باید چه ویژگی هایی داشته باشد

هارد با کسی که به عنوان بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود و مواد خوراکی را باید برای  نگهداری طولانی، توضیح، بازاریابی آماده کند، باید ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد تا آن را از سایر بسته بندی های دیگر متمایز کند مانند:

_ مقاومت و ماندگاری بالای جعبه برای حفاظت تمام عیار مواد خوراکی در مقابل عوامل بیرونی و فشارهای خارجی

_ ماندگاری بالای جعبه و حفظ نام و برند

_ رعایت اصول استاندارد و مورد تایید سازمان های نظارتی در این زمینه تا بهداشت مواد غذایی به خوبی رعایت شود و مانع نفوذ میکروارگانیسم به داخل جعبه شود

_ طراحی خاص و ویژه به گونه ای که از هرگونه ارتباط بی دلیل  و دست کاری خریدار به مواد غذایی به خوبی جلوگیری کند

_ طراحی زیبا و منحصر به فرد برای رضایت و جلب نظر مخاطب بیشتر و افزایش فروش و برند سازی مواد غذایی

_ مقاومت در مقابل رطوبت و بخار آب

_ طراحی هارد باید به گونه‌ای باید باشد که مانع نفوذ گاز های مختلف نظیر دی اکسید کربن، اکسیژن، نیتروژن به درون جعبه شود و مانع اکسید شدن و فاسد شدن مواد غذایی شود

_ مقاومت در مقابل تغییر درجه حرارت در هنگام انبارداری و توزیع، جابجایی و فروش

_ استفاده از مواد استاندارد در ساخت جعبه و دقت و توجه به نوع مقوا که مانع نفوذ هر گونه عوامل سمی به جعبه شود

_ استحکام بالا که سبب محافظت و یکپارچگی محصول می‌شود

_ امکان برچسب زدن و دادن اطلاعات لازم به مخاطب

_ حمل و نقل آسان و ….

هزینه استفاده از هارد باکس مواد غذایی

امروزه بسته بندی مواد غذایی یکی از ملزومات این نوع کالا محسوب می شود که تمامی افرادی که در زمینه تهیه و تولید، توزیع، عرضه این محصول فعالیت دارند سعی دارند که بهترین نوع بسته بندی با کیفیت عالی را برای مواد خوراکی خود ارائه دهند.

زیرا در بسته بندی مواد غذایی علاوه بر حفاظت و استحکام جعبه و زیبایی و طراحی خاص بحث نگهداری طولانی مدت در شرایط مطلوب و بهداشتی و رعایت حداکثری بهداشت در این زمینه مطرح است و لازمه این امر این است که بسته بندی مواد خوراکی بهداشتی باشد و تا حد امکان مواد خوراکی را در مقابل عوامل خارجی و هرگونه آلودگی، ویروس، میکروب و….. حفظ کند و محیط سالم و امنی را برای مواد خوراکی فراهم کند تا بتواند به صورت کاملاً مطلوب و بهداشتی به دست مصرف کننده برسد.

بنابراین این نتیجه حاصل می‌شود که باید از بسته بندی استفاده شود که در مقایسه با جعبه های دیگه عمر طولانی تری و ماندگاری بیشتری داشته باشد و مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشد و حمل و نقل کالا را آسان کند و محافظ خوبی برای محصول در عین جابجایی باشد و با ظاهری لوکس و زیبا تصویری بی نظیر از مواد خوراکی ارائه دهد و عاملی برای فروش دو چندان محصول باشد.

تمام این ویژگی‌ها فقط و فقط در هارد باکس که نوعی کارتن بسته بندی است جمع می شود شاید تصور کنید که این کارتن بسته بندی با این ویژگی ها دارای قیمت بسیار بالاتری نسبت به سال جعبه های بسته بندی باشد اما لازم است که یادآور شویم که قیمت آن مقرون به صرفه تر از بسته بندی های دیگر است زیرا تمام ویژگی های متمایز هارد باکس سبب می شود که مشتری بیشتری جذب شود و مواد غذایی که از این نوع بسته بندی استفاده می کنند نسبت به سایر رقبا فروش بیشتری داشته باشند و بدین جهت یک بسته بندی ایده آل و کم هزینه محسوب می شود.

هاردباکس جواهرات و بسته بندی زیورآلات

تنوع هاردباکس مواد غذایی

مواد غذایی مواد غذایی در بسته بندی های گوناگون به بازار ارائه می‌شود که یکی از بهترین نوع بسته بندی ها در این زمینه هارد باکس است.

که با توجه به نوع مواد غذایی، شکل بسته بندی، نحوه نگهداری مواد غذایی، مکان نگهداری، طراحی بسته بندی متنوع می شود.جالب است بدانید که در تهیه و تولید و طراحی آن هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و در هر ابعاد و اشکال مختلفی و مدل های گوناگون تولید می گردد.

هارد باکس تلسکوپی ( درب و کفه ): از دو قسمت جدا تشکیل شده، جزه ساده ترین ولی معروف ترین مدل هارد باکس است و به جهت استحکام بالا و ضد آب بودن و دارای امنیت بالای این نوع به یکی از بهترین گزینه ها برای بسته بندی مواد غذایی نظیر شکلات، بسته بندی های زعفران، شیرینی و…. به حساب می آید.

هارد باکس شیاردار: دارای لبه های برجسته است که قسمت بالای جعبه با آن چفت می شود و به راحتی می توان از محصولات درون خود محافظت کند بیشترین نوع سفارش هاردباکس مواد غذایی از این مدل می باشد.

هارد باکس تلسکوپی کشویی: در این نوع هارد باکس قسمت داخلی مانند جعبه کبریت از پوشش اطراف خود جدا شده و بیرون می آید و به صورت کشویی و افقی باز و بسته می شود و بسیار زیبا و شیک است و استفاده از آن بسیار ساده و راحت می باشد و به جهت ایجاد دسترسی آسان برای مخاطب و محافظت خوب برای محصول یک گزینه ایده آل برای بسته بندی مواد خوراکی با ابعاد کوچک تر نظیر شکلات، تنقلات مختلف و بسته بندی چند پکی زرشک،چای، زعفران و…. است.

جعبه سیگاری: یک نوع هارد باکس کلاسیک و ساده که به صورت لولایی می باشد و برای بسته بندی مواد خوراکی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

جعبه سخت کتابی: این نوع هارد باکس ساختاری مشابه جعبه شیاری دارد با این تفاوت که باز و بسته شدن درب آن مانند صحافی کتاب است که کمترین زمان برای تولید هارد باکس را به خود اختصاص داده  و به جهت ارزانتر بودن برای انواع و اقسام مواد خوراکی قابل استفاده است‌.

هارد باکس مگنتی: هارد باکسی با خاصیت آهنربایی که به جهت استحکام بالا و ایجاد امنیت و دسترسی آسان به مواد خوراکی یکی از پرطرفدارترین نوع هارد باکس در صنایع مواد غذایی به شمار می رود.


هارد باکس عطر و لوازم آرایشی


جنس هارد باکس مواد غذایی

هارد باکس یکی از شیک ترین و مقاوم ترین نوع جعبه های بسته بندی است که در صنایع بسته بندی و جعبه سازی برای بسته بندی محصولات در صنایع تجاری و مواد غذایی محبوبیت فراوانی دارد و از این نوع بسته بندی برای بسته بندی محصولات صادراتی، جعبه های فانتزی و بسته بندی لوکس مواد خوراکی و غذایی استفاده می شود.

هدف اصلی بسته بندی مواد خوراکی توسط جعبه هاردباکس محافظت از محتویات درون آن در برابر هرگونه آسیبی است که ممکن است متوجه کالا و محصول درون جعبه شود.

جعبه های هارد باکس جعبه مقوایی که از دو بخش اصلی تشکیل می شود

۱) بخش اصلی بخش درونی که بخش سخت است که از جنس مقوای بسیار ضخیم یا مقوای راه راه برای حمل مواد جامد و سبک تر یا فلزی برای کالای مایع یا ورق نازک فیبر یا ام دی اف برای بارهای سنگین و حجیم مورد استفاده می شود و همچنین از پلاستیک به عنوان ضربه گیر و عایقی بسیار بادوام و با کیفیت برای بخش درونی جعبه هارد باکس برای حمل و نقل مایعات و مواد غذایی فاسد شدنی به طور گسترده استفاده می شود‌

۲) بخش نرم، بخش بیرونی که بر روی بخش سخت قرار می گیرد و آن را می پوشاند و در معرض دید همگان قرار میگیرد و شامل روکش های اختصاصی هاردباکس، روکش های توسط کاغذهای رنگی، طلاکوب کردن، کاغذ های فانتزی، روکش گالینگور، سلفون مخملی، سلفون مات، کرافت و…. است.

سفارش هاردباکس

فروش یک محصول تنها به کیفیت محصول بستگی ندارد بلکه یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش فروش محصول نوع بسته بندی، طراحی و چاپ بسته بندی است.

بسته بندی محصول با طراحی زیبا و منحصر به فرد ظاهری لوکس و نفیس به محصول می بخشد و سبب می شود ارزش محصول افزایش یافته و نقش بسزایی در ایجاد نام تجاری محصول شما دارد.

از جمله بسته بندی های ایده آل در این زمینه هارد باکس مقوایی یا جعبه سخت است که دارای ظرافت خاص همراه استحکام بالا، طراحی بی نظیر، ظاهری شیک و لوکس، تنوع در تولید، انواع و اقسام مختلف در ابعاد و اشکال هندسی متفاوت و قابلیت سفارش سازی و چاپ و طراحی اختصاصی و….است.

که طراحی و تهیه تولید هارد باکس به صورت وسیع و گسترده از جمله خدماتی است که موسسه هرمس دیزاین توانسته است به همراه طراحان و متخصصان خود و با به کارگیری تجهیزات و ماشین آلات مجهز در این زمینه سالها نیاز مخاطب خود را برطرف کند.

جهت هرگونه مشاوره و یا ثبت سفارش با شماره های ارتباطی ما تماس حاصل فرمایید.