برش لیزری یک فناوری و تکنولوژی جدید و پیشرفته است که از اشعه لیزر برای برش اجسام گوناگون استفاده می شود و تحول گسترده ای را در صنایع مختلف ایجاد کرده است به طوری که امروزه یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین روش ها نسبت به سایر روش های قدیمی به حساب می آید در این مقاله قصد داریم که شما عزیزان را با دستگاه برش لیزری و مزایا برش لیزری چوب آشنا کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

مشاهده انواع جعبه های چوبی آماده

 

دستگاه برش لیزر چیست

دستگاه برش لیزر چیست

دستگاه برش لیزری یک دستگاه مکانیکی مجهز به لیزر است که امروزه در صنایع گوناگون به ویژه در صنعت چوب برای برش و حکاکی بر روی چوب کاربرد فراوان دارد، همانطور که گفته شد این دستگاه شامل دو بخش یکی دستگاه سی ان سی و کنترل کار توسط کامپیوتر است و یک بخش لیزر دستگاه است که به کمک آن عملیات برش و حکاکی بدون هیچ گونه محدودیتی و  تماس مستقیم با استفاده از اشعه مستقیم لیزر که از یک خروجی بزرگ توسط عدسی های موجود در دستگاه خارج می شود و عملیات برش و حکاکی به راحتی بر روی سطح مورد نظر با دقت و ظرافت و سرعت بالا صورت می گیرد.

حکاکی لیزری روی چوب چگونه انجام می شود؟

چرا از برش لیزری برای چوب استفاده می شود

 

امروزه چوب یکی از متریال های پرطرفداری است که از آن در صنایع مختلف نظیر معماری، دکوراسیون داخلی و دکوراتیو فضا، ماکت سازی، هدایای تبلیغاتی، اسباب بازی، جواهرات، وسایل هنری زیبا و …. استفاده می شود.

شما می توانید به راحتی و به کمک برش لیزری هر گونه طرح و نقش دلخواه و مورد نظر خود را با پیچیدگی های بسیار اما با دقت فوق العاده و کیفیت و ظرافت بسیار عالی در عین حال با سرعت بالا در کمترین زمان ممکن، محصولی زیبا و صاف بدون هیچ گونه ضایعات و زباله با کمترین هدر رفت متریال یک اثر هنری بسیار زیبا و یک محصول منحصر به فرد را از ماده خام اولیه به راحتی تولید کنید.

مزایا برش لیزری چوب چیست

مزایای برش لیزری چوب چیست

برش لیزری یک فناوری و تکنولوژی جدید و مدرن است که به جهت مزایای فروان بی شمار امروزه جایگاه ویژه ای در بین صنایع مختلف پیدا کرده است به طوری که اکثر صنعتگران و تولید کنندگان تمایل بسیاری دارند که از این دستگاه جهت تسریع در روند کار و انجام هر چه بهتر کارها از این دستگاه استفاده کنند.
_ انعطاف پذیری بالا: یکی از مزایا برش لیزری انعطاف پذیدی بالای این دستگاه نسبت به نوع روش های گوناگون است به گونه ای که برای ایجاد برش های مختلف نیاری به تعویض ابزار و جایگزین کردن آنها نیست بلکه با اندک تغییر در تنظیمات دستگاه می توان انواع برش های گوناگون و اشکال مختلف را ایجاد کرد.

_ دقت و کیفیت فوق العاده: یکی از مهمترین مسائلی که در برشکاری اجسام گوناگون باید بدان توجه داشت دقت بالا در برش قطعات است به گونه ای که برش ها یکسان و همانند و متناسب با ظرافت و ویژگی های یکسان باشد این مسئله از مزایا برش لیزری چوب است.

_ تطبیق پذیری: یکی از مزایا برش لیزری انطباق پذیری بالای دستگاه نسبت به متریال های گوناگون است به گونه ای که این دستگاه به راحتی می تواند با هر نوع جنس و متریال خاص نظیر انواع فلزات مختلف، چوب، ام دی اف و….. تطبیق پذیرد و از آن استفاده شود.

_ امکان تکرار الگو: یکی ازمرایا برش لیزری چوب، قابلیت تکرار برش قطعات به طور یکسان و بدون هیچ گونه تغییر است.

_ سرعت بالا: امروزه سرعت در روند تولید یکی از دغدغه های اکثر تولید کنندگان است به خصوص برای ایجاد طرح های پیچیده و سخت که با استفاده از دستگاه های قدیمی و مکانیکی یک پرسه زمانبر و طولانی بوده اما در حال حاضر با بهره گیری از روش برش لیزری به راحتی انواع و اقسام طرح های پیچیده را با دقت و ظرافت بالا به سرعت می توان تولید کرد.

_ کیفیت عالی: کیفیت عالی در برش یکی از ویژگی های بسیار عالی برش لیزری است که به کمک دقت بالای دستگاه و قابلیت تنظیم دستگاه برای ایجاد برش های مختلف این امکان را برای شما فراهم می کند تا در نهایت محصول نهایی با کیفیت فوق العاده به شما ارائه دهد.

_ قابلیت تنظیم قدرت اشعه: این مزیت این امکان را برای شما فراهم می کند تا به راحتی با تنظیم قدرت اشعه لیزر انواع و اقسام طرح ها و حکاکی ها را بدون هیچ گونه دغدغه بر روی انواع و اقسام متریال ها در سایزها و اندازه های مختلف استفاده کنید.

_ تماس نداشتن با سطح نمونه: روش کار این دستگاه به گونه ای است که لیزر را از فاصله معینی به سطح کار می تابند و هیچ گونه برخورد فیزیکی با سطح کار ندارد و بدین خاطر آلودگی صوتی ایجاد نمی شود و همچنین اصطحکاکی نیز وجود ندارد در نتیجه حداقل خرابی برای متریال و دستگاه به وجود می آید به همین منظور در هزینه های تولید صرفه جویی نیز می شود.

_ عدم تولید ضایعات و مواد آلاینده: به جهت دقت و کیفیت بی نظیر و سرعت بالای دستگاه کمترین تولید ضایعات و مواد آلاینده و خرده براده را در این روش شاهد هستیم که یکی از مهم ترین مزایا برش لیزری چوب است.

_ مصرف برق کمتر: این روش بر خلاف روش های دیگر که نیاز به مصرف برق و انرژی بیشتر دارند به دلیل عدم وجود قسمت های متحرک و پیچیده برق کمتری مصرف می کند که در نهایت در هزینه های کلی صرفه جویی می شود.

_ کاربردهای متنوع: از این روش برای تولید انواع و اقسام طرح ها و نقش ها بر روی متریال های گوناگون در صنایع مختلف و تولید انواع و اقسام گوناگون وسایل استفاده می شود.

معایب برش لیزری چوب

معایب دستگاه برش لیزری چیست

با وجود اینکه مزایا برش لیزری بسیار است و امروزه برای تولید قطعات گوناگون و محصولات مختلف در صنایع گوناگون کاربرد فراوان دارد اما با وجود این دارای معایبی است که باید تولید کنندگان ‌و صنعت گران قبل از تهیه این دستگاه و کار با آن از آن مطلع باشند، معایبی از قبیل:

_ نیاز به تخصص: با توجه به فناوری پیشرفته و تکنولوژی مدرن این دستگاه برای بهره گیری هرچه بهتر از آن نیاز به تخصص و دانش و مهارت است تا بتوان به راحتی با آگاهی از تنظیمات و نحوه صحیح کار با دستگاه و مهارت و تخصص تعمیر دستگاه در عین آسیب آن، بتوان به بهترین شکل از دستگاه استفاده کرد.

_ محدودیت در ضخامت متریال: یکی از معایب دستگاه برش که نحوه استفاده از این دستگاه را محدود کرده است محدودیت در انتخاب ضخامت متریال مورد استفاده است زیرا از این دستگاه برای برش متریال های ضخیم نمی توان استفاده کرد.

_ هزینه خرید بالا: قیمت بالای دستگاه یکی از معایبی است که محدودیت های بسیاری را برای صنعت گران و تولید کنندگان به ویژه تولیدی ها و کارگاه های کوچک ایجاد کرده است زیرا جهت خرید این دستگاه نسبت به سایر روش های دیگر نیاز به سرمایه گذاری بیشتری است.

_ بخارات خطرناک: یکی دیگر از معایب این دستگاه ایجاد بخارات و گازهای سمی هنگام برش متریال های مانند پلاستیک است.

برش لیزری چوب در صنعت چه فوایدی دارد

مزایای برش لیزری چوب

امروزه صنعتگران با استفاده از برش لیزری طرح های ساده و پیچیده را به راحتی بر روی متریال ها و مواد گوناگون در اشکال و اندازه های مختلف به صورت شخصی یا سفارشی و حرفه ای تولید می کنند در صورتی که تولید همان محصول با روش های سنتی و بهره گیری از تکنولوژی قدیمی کاری سخت و دشوار و زمانبر است در حال حاضر دستگاه برش لیزری به جهت مزایای بی شمار خود مانند انطباق پذیری بالا، کیفیت و ظرافت ویژه، دقت و سرعت عمل بالا و… یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین دستگاه های موجود در صنایع مختلف به ویژه در صنعت چوب برای تولید انواع جعبه ها و باکس های تزئینی، وسایل تزئینی و زینتی، قاب های شکیل، هدایای تبلیغانی و… به شمار می آید که فرصتی هیجان انگیز برای تولید کنندگان و صنعت گران فراهم کرده است.

قابلیت تنظیم قدرت اشعه و کار روی مواد گوناگون

قابلیت تنظیم قدرت اشعه و کار روی مواد گوناگون

دستگاه برش این قابلیت را دارد که میزان قدرت اشعه لیزر را کم یا زیاد کرد و درجه آن را با توجه به نوع متریال و میزان درجه سختی مواد و نوع فعالیت حکاکی و برش و نوع محصول نهایی و مطابق با خواست و نیاز مخاطب برای کارها و فعالیت های گوناگون و کار بر روی مواد گوناگون
را تنظیم کرد.

چه جعبه هایی را می توان با برش لیزری ساخت

برش لیزری یک تکنولوژی مدرن و به روز است که امروزه به کمک آن صنعت چاپ و بسته بندی پیشرفت شگرفی داشته است، به گونه ای که به واسطه این دستگاه می توان به راحتی انواع و اقسام جعبه ها را در مدل ها و سایزهای گوناگون با متریال های مختلف با دقت و ظرافت بالا در طرح ها و مدل های گوناگون به راحتی برش و حکاکی کرد.
ما مفتخر هستیم که در موسسه هرمس دیزاین با به کارگیری به روزترین تجهیزات و دستگاه های پیشرفته برش و حکاکی و با تکیه بر دانش و مهارت و تجربه تیم حرفه ای و متخصص خود با ایده پردازی های منحصر به فرد در زمینه طراحی انواع و اقسام جعبه ها برای مصارف گوناگون به خصوص جعبه هدایا و جواهرات با بهترین کیفیت و مرغوبیت یکی از پیشگامان در این عرصه به شمار آییم.
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش خود از طریق راه های ارتباطی موجود با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.