سالنامه تبلیغاتی یا سررسید چیست

سالنامه یا سررسید یکی از محصولات چاپی است که به صورت دفتر یا کتاب و یا دفترچه یادداشت روزانه که هر صفحه آن شامل تاریخ، وقایع روز و سال است طراحی می شود. سررسید حاوی اطلاعات روز و ماه و رویدادها و مناسبت های ملی و جهانی و خاص و حوادث و… در یک سال است.

همچنین با توجه به نوع کاربرد و مخاطب کار و کسب شما می توان حامل اطلاعات مختصر و مفیدی نظیر اطلاعات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و…. باشد و نیز برخی از شرکت‌ها و موسسات برای جذابیت و کارایی بیشتر سالنامه خود از انواع پیوند ها و اطلاعات مختلف نظیر ادعیه، جملات بزرگان، احادیث، عکس های مختلف از مکانهای دیدنی و… استفاده می کنند. همچنین  به عنوان دفتری برای ثبت و یادداشت کردن اطلاعات شخصی، کاری و روزانه استفاده می‌شود.

سالنامه تبلیغاتی یا سررسید چیست

سالنامه تبلیغاتی یا سررسید چیست

سررسید ها به جهت اینکه یک سال به طور مداوم و پی در پی در مکان های مختلف توسط افراد متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند از این رو تبدیل به یک محصول تبلیغاتی و بازاریابی بسیار مفید و کاربردی شده اند و بدین منظور اغلب صاحبان مشاغل علاقه‌مند هستند که برای تبلیغ و درج اطلاعات مربوط به محصول و خدمات خود از سالنامه و سررسید اختصاصی استفاده کنند.

چرا از سررسید به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده می شود

چرا از سررسید به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده می شود

همه شرکت‌ها و صاحبان کسب و کار پیوسته به دنبال راهی جالب، جذاب و مناسب برای تبلیغات کالاها و خدمات خود هستند که یکی از بهترین روش های تبلیغاتی در این زمینه استفاده از سالنامه و سررسید است.

افراد در طی سال دائماً به سالنامه ها مراجعه می کنند و برای یادداشت کردن کارها و امور شخصی و روزانه خود به آن نیاز دارند. و به این دلیل هدیه گرفتن سالنامه و سررسید برای همه افراد یک امر خوشایند است.

سالنامه و سررسید جزء ماندگارترین هدایای تبلیغاتی است که بسیار پر طرفدار است و این فرصت را برای شما فراهم می کند که لوگو و برند خود را در معرض دید همگان قرار دهید و به بهترین نحو برند شما را به مخاطب معرفی می کند و این اطمینان را برای شما فراهم می کند که کاربران خود را به طور ویژه حفظ کنید و از رقبای خود که از هدایای دیگر که کاربردی برای مخاطبان ندارد و ماندگار نیست متمایز شوید.

دریافت تخفیف نوروزی

ویژگی های سررسید تبلیغاتی

سررسید یا سالنامه یک دفترچه یادداشت که شامل تقویم روزانه است که شما به راحتی برنامه ها و یادداشت های خود را بر حسب تاریخ و زمان در آن ثبت و ضبط میکنید و بر اساس نیاز و نوع کار و کسب شما اندازه و کیفیت متفاوتی دارد و دارای مزایا و ویژگی های فراوانی است از جمله:

۱) کاربردی بودن سررسید و سالنامه

محصولات چاپی و تبلیغاتی فراوانی وجود دارد که شما می‌توانید برای بازاریابی و تبلیغات کار و کسب خود از آن استفاده کنید اما همه آنها کاربردی و مفید نیستند و افراد و مخاطبان زیادی نمی تواند به خوبی از آنها استفاده کند ولی همه افراد حداقل نیازمند یک تقویم و سررسید و سالنامه در خانه و محل کار هستند و روزانه به آن نگاه می‌کنند و از آن بهره می گیرند و بسیاری از کارهای روزانه و شخصی خود را در آن یادداشت می‌کنند و این استفاده مداوم و نگاه کردن روزانه یک فرصت تبلیغاتی عالی را برای شما فراهم می کند که تا برند و نام تجاری شما در ذهن مخاطب ماندگار شود و ارتباط دو طرفه و خوبی با مخاطب برقرار کند.

کاربردی بودن سررسید و سالنامه

۲) مقرون به صرفه بودن

یکی از دلایل مهمی که سبب شده است سررسید و سالنامه جزء محصولات تبلیغاتی پرطرفدار و محبوب باشد مقرون به صرفه بودن آن است زیرا شما با صرف هزینه‌ای اندک می توانید این امکان را برای خود فراهم کنید تا برای مدت زمان طولانی در معرض دید مخاطب قرار بگیرد به طوری که همه افراد به صورت میانگین ۹ الی ۱۲ ماه از سررسید و سالنامه استفاده می کند که یک زمان بسیار طولانی و مناسب را در اختیار شما قرار می دهد برای تبلیغات و بازاریابی محصول در حالی که هیچکدام از محصولات تبلیغاتی دیگر این فرصت را برای شما فراهم نمی کنند.

۳) ارتباط دو طرفه با مخاطب

سررسید و سالنامه می‌تواند حامل محتوای بسیاری اعم از نقل‌قول، حقایق مربوط به تجارت یا تصاویر زیبا از طبیعت و یا تصاویر مرتبط با محصول و خدمات شما و معرفی کسب و کار و برند و نام تجاری شما باشد.

سررسید این امکان را برای شما فراهم می کند که پیام خود را به صورت دلخواه به مخاطب ارائه دهید و نیز می‌توان آن را به صورت شخصی برای مخاطبان خود سفارش دهید که شامل تصاویر و پیام های مورد علاقه مخاطب باشد و این امر بیانگر این است که شما برای مخاطب خود ارزش قائل هستید و همین امر منجر به پیوند شما و مصرف کنندگان و مخاطبان می شود و به راحتی این فضا را در اختیار شما قرار می گیرد که یک ارتباط دو سویه با مخاطب برقرار کنید.

۴) فضای بسیار مناسب برای ارائه مطالب تبلیعاتی در اختیار شما قرار می دهد

سررسید و سالنامه فضای بسیار زیادی دارند که این امکان را برای شما ایجاد می‌کنند که به راحتی در قسمتهای مختلف و صفحات زیاد آن اطلاعات لازم در مورد برند و محصول و خدمات خود را به صورت مداوم و پی در پی در ۳۶۵ روز سال و در تمامی صفحات سالنامه در معرض دید همگان قرار دهید‌.

هدایای تبلیغاتی خاص و ارزان نوروز

چه زمانی سالنامه تبلیغاتی هدیه داده می‌شود؟

سررسید 1401

سررسید 1401

سالنامه ها یک ابزار تبلیغاتی کاربردی و یک روش عالی اقتصادی برای تبلیغات به شمار می‌روند که با وجود این که سایز و ابعاد آنها کوچ است و به راحتی قابل حمل هستند اما تاثیرگذاری بسیار زیادی دارند و بدین جهت جز یکی از بهترین ایده ها برای هدایای تبلیغاتی به شمار می‌روند.

شما می توانید زمانی که به اهداف بزرگ از کسب و کارتان دست یافته اید و برای گسترش کسب و کار خود و شناساندن خود به مخاطبان و مشتریان و تشویق کارکنان و بهره گرفتن بیشتر از همراهی مضاعف آنها و موفقیت چشمگیر در این زمینه از سالنامه به عنوان هدیه تبلیغاتی خود استفاده کنید.

اهدا کردن سالنامه تبلیغاتی این اطمینان را برای شما فراهم می کند که مخاطب تا پایان سال آن را به همراه خود دارند که بهترین زمان برای هدیه  دادن آن در پایان سال و شروع سال جدید است که همه افراد نیازمند یک تقویم و دفترچه یادداشت برای ثبت امور و کارهای روزمره و شخصی خود در سال جدید هستند.

اهمیت سالنامه تبلیغاتی به عنوان هدایای شرکتی بر تجارت چیست

سالنامه انتخاب کاربردی برای هدیه دادن و یک ایده عالی برای تبلیغات و بازاریابی کسب و کار شما است زیرا آن‌ ها یک انتخاب مناسب برای همه افراد با هر گروه سنی و جنسی می باشند و مقرون به صرفه و دارای مزایای تبلیغاتی و سفارشی سازی و مزیت های فراوان دیگری از جمله:

۱) ارزان و مقرون به صرفه بودن

سالنامه جز ارزان ترین ابزارهای تبلیغاتی است که با وجود هزینه اندک اثرگذاری زیادی دارد و به راحتی در دسترس همگان قرار می‌گیرد و یک تبلیغ حرفه‌ای و در عین حال اقتصادی برای کسب و کار شما به حساب می‌آید که سبب می شود بازده سرمایه‌گذاری شما بالا رود.

۲) در دسترس بودن الگوها

سالنامه را می‌توان در طرح‌های گوناگون و بر اساس نیاز مخاطب و به صورت شخصی سفارش سازی کرد و با طراحی لوگو و نام تجاری خاص و منحصر به فرد و در این حال زیبا و شکیل خود را نسبت به سایر رقبا متمایز کرد.

۳) عملکرد گسترده سالنامه

افراد از سالنامه ها برای سازماندهی کارهای مختلف استفاده می کنند و می توانند از عنوان برای یادداشت مطالب گوناگون و جدول ها و… استفاده کنند و به دلیل اینکه تمامی روزهای سال را شامل می شود یک فرصت عالی برای نظم دادن به کارها را برای افراد فراهم می کند.

۴) قابل تنظیم بودن

یکی از ویژگی‌های مهم سالنامه قابلیت تنظیم آن به صورت دلخواه است و اینکه شما بدون هیچ گونه ترس و نگرانی آن را به صورت دلخواه و متناسب با کسب وکار خود سفارش دهید تا بهترین اثر گذاری را بر مخاطب داشته باشید.

۵) یک فرصت عالی برای تبلیغات شما در تمامی روزهای سال فراهم می کند

سالنامه تبلیغات 1401

سالنامه تبلیغات 1401

سالنامه این امکان را برای شما فراهم می کند که در ۳۶۵ روز سال تبلیغی مداوم و پی در پی داشته باشید به طوری که به صورت ناخودآگاه نام و برند تجاری شما در ذهن و خاطر مخاطب ماندگار شود.

۶) سبب ایجاد ارزش افزوده برای مخاطب می شود

همه افراد برای پیگیری تاریخ و رویدادهای مهم نیازمند تقویم هستند و اکثر مواقع تقویم ها در معرض دید آنها قرار دارند و به صورت روزانه به آن مراجعه می کنند و یک ابزار کاربردی و مفید محسوب می شوند.

۷) سالنامه خلاق سبب تمایز کسب و کار شما با رقبا می شود

یک سالنامه خلاق حرفه‌ای با طراحی ویژه و خاص سبب می‌شود که برند شما در طول روزهای سال در معرض دید مخاطبان قرار بگیرد چیزی که هیچ کدام از ابزارهای تبلیغاتی دیگر قادر به انجام آن نیستند و به راحتی سبب می‌شود که با یک رویکرد جدید و ایده آل مخاطب خود را جذب کرده و به راحتی از سایر رقبا متمایز شوید.

تمامی این مزیت‌ها و مزیت‌های دیگر سبب می‌شوند که سالنامه به عنوان یک هدیه تبلیغاتی ویژه و منحصر به فرد سبب رشد و توسعه کسب و کار شما و گسترش تجارت شما شوند‌.

قیمت انواع سالنامه

بخش‌های مختلف سالنامه تبلیغاتی

سالنامه یا سررسید جزء هدایای تبلیغاتی ویژه و ایده‌آل هستند که از محبوبیت ویژه ای برخوردار هستند و بسیار پرطرفدار می باشند و یک ابزار کاربردی هستند که برای طراحی خاص و منحصر به فرد باید دارای که در طراحی داخلی آن باید به سه بخش اصلی و مهم توجه کرد

مقدمه و صفحه ابتدای سررسید ( سالنامه )

صفحه ابتدایی آن با یاد و نام خداوند شروع می‌شود و صفحات دیگر آن به عنوان مقدمه شامل اطلاعات مربوط به زمان تحویل سال، تبریک سال نو و صفحات شامل تصاویر زیبا از نوروز و طبیعت بهاری و عکس‌های مرتبط با فعالیت و لوگو و برند تجاری شما می باشد و صفحه مشخصات دارنده سالنامه و سررسید و…. است.

صفحات داخلی سررسید

صفحاتی با طراحی ویژه و خاص مخصوص یادداشت همراه با تاریخ روزانه و مناسب و رویدادهای خاص ملی و جهانی و مربوط به آنروز است.

 بخش پایانی سالنامه

با توجه به نوع سررسید و سالنامه مخاطب شما شامل صفحات نظیر اطلاعات مربوط به شماره های ضروری از جمله اورژانس، آتش‌نشانی و صفحه برای یادداشت شماره تلفن و همچنین شامل نقشه و اطلاعات مهندسی، ساعت شرعی، مسافت شهرها و….است که با توجه به زمینه فعالیت و نوع کسب و کار و مخاطبان شما این بخش ها می توانند کم یا زیاد شوند.

انواع جلد سالنامه

یکی از مهمترین مسائل در تهیه و تولید و صحافی سالنامه بخش جلد سالنامه است که در واقع زینت آن محسوب می‌شود و در واقع تأثیرگذار ترین بخش سالنامه است و زبان گویای برای معرفی و برند شما می باشد بنابراین انتخاب یک جلد با طرح و رنگ زیبا و شکیل که نشان دهنده حرفه ای بودن شما است و سبب ماندگاری و افزایش زمان تبلیغ شما می شود و به راحتی نظر مخاطب را به خود جلب می کند.

معمولاً انتخاب روکش سالنامه کار سختی است و نیاز به دقت زیاد دارد زیرا روکش های متنوع با انواع کیفیت فراوانی برای جلد سالنامه موجود است که بسته به سلیقه و نظر و سبک سیاق شما و اینکه چه نوع جلدی با چه رنگی را برای سالنامه خود می پسندید.

از معروف‌ترین انواع روکشهای سالنامه می‌توان به چرم مصنوعی، جلد سلفون، ترمو، گالینگور اشاره کرد

۱) جلد چرم مصنوعی

یکی از بهترین انتخاب ها در این زمینه چرم مصنوعی است زیرا بسیار شبیه چرم طبیعی می باشد ولی با این تفاوت که تنوع رنگ بسیار زیادی دارد و دارای طرح های فراوانی است و قیمت آن نسبت به چرم طبیعی بسیار پایین‌تر است که شما می توانید بدون هیچ گونه دغدغه و نگرانی طرح و رنگ دلخواه خود را با توجه به سلیقه و نظر را انتخاب کنید.

سررسید چرم

سررسید چرم

کیفیت چرم مصنوعی

باید توجه کرد که انتخاب نوع نامرغوب چرم‌مصنوعی سبب می‌شود که جلد سالنامه شما بعد از مدتی کیفیت خود را از دست بدهد و یا هنگام چسب باد کند بنابراین در انتخاب کیفیت چرم مصنوعی دقت کنید تا از نوع مرغوب تر آن استفاده شود.

حک لوگو بر روی چرم مصنوعی

حک کردن لوگو بر روی چرم مصنوعی را می‌توان به صورت لیزر، پلاک، طلاکوب، داغ کوب و چاپ سیلک انجام داد.

۲) جنس سلفون

یکی از رایج ترین انواع روکش ها برای سررسید و سالنامه جنس سلفون است که بیشتر در سفارشات اختصاصی رواج دارد که در واقع همان گلاسه ۱۳۵ گرمی که می توان توسط چاپ ۴ رنگ هر نوع طرح را با رنگ دلخواه بر روی آن چاپ کرد و سپس برای حفاظت و استحکام بیشتر بر روی آن سلفون  کشید که برای زیبای هرچه بیشتر آن می‌توان از طرح‌های طلا کوب و نقره کوب و یووی موضعی و…. بر روی آن استفاده کرد.

حک لوگو بر روی جلد سلفون

برای حک کردن لوگو و آرم شکیل و زیبا می توانید خدماتی نظیر طلاکوب کردن، نقره کوب کردن، یووی موضعی استفاده کرد باید توجه کرد که داغی و پلاک جلوه و زیبایی خاصی به سلفون نمی‌دهد.

۳) جلد ترمو

ترمو در واقع یک نوع چرم مصنوعی محسوب می‌شود اما با این تفاوت که کیفیت و شفافیت آن نسبت به چرم مصنوعی بیشتر بوده و همچنین نسبت به چرم مصنوعی سبک تر و نازک تر و بادوام تر است و طبیعتاً قیمت آن نسبت به چرم مصنوعی بیشتر می باشد ولی تفاوت اصلی ترمو با چرم مصنوعی در این است که ترمو در برابر حرارت واکنش نشان می دهد و تغییر رنگ پیدا می‌کند و تیره‌تر می‌شود که یک مزیت محسوب می‌شود و در حک کردن لوگو و آرم به روش داغی سبب ایجاد جلوه و نمای زیبا و خاصی بر روی آن می‌شود.

کیفیت ترمو

یکی از فاکتورهای مهم در تعیین کیفیت ترمو میزان داغ پذیری آن است ترمو بی‌کیفیت پس از داغی کمتر تغییر رنگ داده و جلوه و زیبایی خاصی به لوگو و طرح روی جلد نمی دهد.

حک کردن لوگو بر روی جلد ترمو

تمامی روش های حک لوگو بر روی چرم مصنوعی برای ترمو قابل استفاده ولی متداول ترین روش حک لوگو بر روی جلد ترمو استفاده از روش داغی می باشد زیرا به راحتی سبب می شود که جلوه و نمای زیبا و شکیل بر روی جلد ایجاد شود.

۴) جلد گالینگور

یکی دیگر از جلدهای سالنامه گالینگور است که در واقع یک لایه مقوا و کاغذ که بر روی آن با پی وی سی لمینت می شوند که دارای تنوع رنگ بالا و هزینه اندک نسبت به چرم مصنوعی و ترمو است و سازگاری بسیار زیادی با انواع چسب دارد ولی مقاومت آن پایین تر می باشد و با این وجود استفاده از گالینگور باکیفیت سبب حفاظت و طول عمر بیشتر سررسید می شود و سبب می شود که سال‌نامه بعد از مدتی از محل باز و بسته شدن دچار پارگی نشود.

از نظر زیبایی بسیار ساده و شکیل می باشد به همین منظور اغلب برای سررسیدهای نفیس مورد استفاده قرار می گیرد.

حک لوگو بر روی جلد گالینگور

روش های حک بر روی این  پوشش به جزء حک به وسیله لیزر بلا مانع  است که می‌توان برای داشتن نما و جلوه زیبا بر روی جلد با توجه به سلیقه و نظر مخاطب از روش‌های طلاکوب، نقره کوب، داغ کوب استفاده کرد.

۵) جلد جیر( مخمل )

یکی از روکش های پرطرفدار برای جلد سالنامه جیر مصنوعی است زیرا دارای ظاهری متفاوت و زیبا و فانتزی است که از لحاظ ظاهری بسیار شبیه جیر طبیعی است و در بازار به نام تجاری اشبالت معروف است‌

اشبالت نسبت به جیر طبیعی دارای قیمت پایین‌تر و تنوع رنگ بالاتری است ولی جیر مصنوعی پرز زیادی به خود جذب می‌کند که ممکن است سبب نارضایتی مصرف کننده شود.

سررسید مخمل

سررسید مخمل

کیفیت جیر

یکی از راههای فهمیدن کیفیت و مرغوبیت جیر مصنوعی  مقدار تراکم پرز جمع شده بر روی جلد جیر است زیرا جیر بی کیفیت تراکم پرز کمتری جذب می کند و همین امر سبب می شود که به لحاظ ظاهری و یکدست نبوده و در برخی نواحی دارای پرز کمتر و بیشتر باشد، هم چنین چسب استفاده شده در جیر بی‌کیفیت در آن نفوذ کرده و لکه های تیره را در سطح آن ایجاد می کند‌

حک لوگو بر روی جیر

یکی از روش های حک بر روی  این پوشش که خیلی متداول می باشد استفاده از لیزر است زیرا لیزر سبب تغییر  رنگ جیر می شود و باعث ایجاد جلوه ای زیبا و خاصی بر روی جلد می شود ولی با این وجود روش های دیگر نظیر پلاک، چاپ سیلک نیز برای حک لوگو بر روی آن نیز استفاده می‌شود.

سفارش سالنامه های 1401

سایز بندی سالنامه

انواع سالنامه

انواع سالنامه

سالنامه یکی از بهترین ابزارها برای تبلیغ و یک هدیه بسیار کاربردی برای مخاطب است که با طراحی ویژه و خاص و انتخاب ترکیب رنگی مناسب و چشم نواز می تواند به راحتی نظر هر بیننده ای را به خود جلب کند و خوشایند مخاطب و همراهان شما شود.

یک سالنامه یک وسیله بسیار کاربردی است که همه افراد در طی سال به آن نیازمند هستند و در واقع یک سیستم برای سازماندهی و یادآوری روزها، تاریخ، و روزهای مهم برای اشخاص است که یکی از نکات بسیار مهم در سفارش و تهیه و تولید سالنامه انتخاب اندازه سایز و قطع (ابعاد سالنامه) می باشد که بسته به سلیقه و نظر مخاطب و کاربرد سالنامه در اندازه و قطع مناسب تولید و عرضه می شود که می توان به سه سایز بسیار پرطرفدار آن یعنی وزیری، اروپایی، رقعی اشاره کرد.

 سررسید وزیری

یکی از پرطرفدار ترین و قدیمی ترین و پر فروش ترین انواع سررسید است که در ابعاد ۱۷ در ۲۴ سانتیمتر تولید می‌شود و یکی از رایج‌ترین نوع سالنامه های تولیدی محسوب می‌شود که به دلیل داشتن ابعاد مناسب و فضای کافی برای نوشتن و یادداشت امور روزانه جزو محبوبترین سالنامه ها است.

سررسید اروپایی

یکی از انواع سالنامه ها است که با وجود اینکه یک دهه بیشتر از حضورش در ایران نمی‌گذرد ولی جزء پرفروش ترین و پرمخاطب ترین انواع سالنامه ها است که با ابعاد ۱۲ در ۲۱ سانتیمتر با عرض کمتر سبب شکیل تر بودن و خوش دست بودن می شود این تفاوت و تفاوت دیگر در طراحی و رنگ کاغذ جلد ( سررسید اروپایی سخت تر و مقاوم تر است )  و صحافی ( صحافی این سررسید بیشتر از روش فنر یا استفاده از کش روی جلد است ) که همگی این تفاوت ها سبب جلب نظر مخاطب بیشتری به خود شده است.

سررسید رقعی

یکی از انواع سررسید های کوچک و سبک که بسیار خوش دست بوده با سایز و ابعاد ۱۴ در ۲۱ سانتیمتر که به راحتی قابل حمل است و شباهت زیادی به سالنامه اروپایی دارد ولی دارای جذابیت بیشتر است که از محبوبیت بیشتری برخوردار است و نظر همگان را به خود جلب کرده است.

انواع سررسید از نوع صفحات داخلی

یکی دیگر از موارد تأثیرگذار در طراحی سررسید و یکی از موضوعات مهم در تهیه و تولید سررسید تعداد صفحات داخلی آن می باشد که باید به آن توجه ویژه ای داشت زیرا تعداد صفحات سررسید می‌تواند با توجه به انتخاب و سلیقه و نوع کاربرد آن فرمت تاریخ آن تغییر کند و بر اساس نوع انتخاب فرمت مناسب تاریخ از انواع مختلفی برخوردار است از قبیل: سررسید روزانه، سررسید هفته شمار، سررسید ماه شمار.

سررسید روزانه

در این مدل از سررسید هر روز به صورت جداگانه یک صفحه مشخص به خود دارد و بنابراین تعداد صفحات داخلی آن بیشتر از دیگر سررسیدها است و تعداد صفحات آن برابر ۳۶۵ عدد برگ داخلی است.

این نوع سر رسید تبلیغاتی با تعداد صفحات داخلی بیشتر  برای کارهای پر مشغله که نیاز به یادداشت کردن و یادآوری و برنامه ریزی برای روزهای هفته دارند مناسب می باشد ولی به جهت وزن زیاد و حمل مشکل طرفداران کمتری دارند که به این نوع فرمت صفحات داخلی سررسید تبلیغاتی پنجشنبه و جمعه جدا نیز گفته می‌شود.

یک نوع دیگر از سررسید

روزانه موجود است که فرمت صفحات داخل آن به گونه ای است که پنجشنبه و جمعه در یک صفحه مشترک قرار می گیرند زیرا اغلب مشاغل و مخاطبان روزهای جمعه تعطیل هستند و نیاز به یادداشت  و برنامه‌ریزی ندارند و یکی از محبوب ترین گزینه ها برای چاپ سررسید است زیرا هزینه کمتری برای چاپ آن پرداخت می‌شود و تعداد صفحات داخلی کمتر می شود و وزن آن نسبتاً کمتر شده و حمل آن آسان‌تر می‌شود و بسیاری از افراد طرفدار این سررسید هستند سررسید هفته شمار فرمت این نوع سررسید می باشد.

سالنامه تبلیغاتی

سالنامه تبلیغاتی

سررسید هفته شمار

فرمت این نوع سررسید بدین صورت است که هر صفحه اختصاص به یک هفته دارد و در هر صفحه ۷ کادر است که مختص به یک روز از هفته می باشد به طبع  در این نوع سررسید تعداد صفحات کمتری به کار برده می شود و کاغذ کمتر استفاده شود که هزینه های تهیه و تولید سررسید کاهش می‌یابد ولی به جهت فضای اندک برای نوشتن و برنامه ریزی روزانه بسته به درخواست مشتری و نوع کاربرد آن اغلب در انتهای این نوع سررسید تعداد برگ ها و فضای جهت یادداشت برداری قرار داده می‌شود.

سررسید ماه شمار

یکی دیگر از انواع سررسید تبلیغاتی سررسید ماه شمار است که روزهای یک ماه در یک صفحه قرار می گیرد و کاغذ کمتری استفاده می‌شود و از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه می باشد و حمل و نقل آن بسیار راحت است اما به دلیل اینکه تنها فقط روزهای ماه را مشخص کرده و فضای بسیار اندکی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد برای یادداشت و برنامه‌ریزی کارها از فرمت سررسید تبلیغاتی دور شده و بیشتر به صورت تقویم  لحاظ می شود.

سالنامه از لحاظ نوع صحافی

سالنامه از هدایای تبلیغاتی است که بیانگر اهمیت و ارزش زمان در فروشندگان و مشتریان می باشد و یک هدیه کاربردی برای تمام اقشار جامعه محسوب می شود اما مسئله بسیار مهم در این زمینه این است که علاوه بر زیبایی و شکیل بودن سالنامه باید به کیفیت و دوام و صحافی آن به صورت حرفه‌ای دقت نظر داشت زیرا بدون تردید یک سالنامه هر چقدر هم زیبا و منحصر به فرد باشد بدون صحافی مناسب و بادوام که مهمترین بخش تهیه و تولید سالنامه است و ارتباط مستقیم با کیفیت و ماندگاری سررسید دارد ناکارآمد خواهد بود.

صحافی کردن سررسید توسط روش های متعددی از جمله دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک (صحافی لاین) انجام می‌گیرد که به دلیل عدم دخالت نیروی انسانی صحافی تمام اتوماتیک از کیفیت بالاتری برخوردار است.

غالباً صحافی سررسید را به ۴ روش صحافی ته دوخت، صحافی فنری، صحافی چسب گرم و صحافی کلاسوری انجام می شود.

صحافی ته دوخت

در این نوع صحافی همزمان از دوخت و چسب استفاده می‌شود و به همین جهت به صحافی دوخت و چسب نیز معروف می باشد و بدین صورت انجام می‌شود که کاغذهای سررسید در دستهای ۸ ۱۶ یا ۳۲ برگی در دستگاه تا کن تا می‌شوند که اصطلاحاً به آن فرم می‌گویند و پس از مرتب شدن توسط دستگاه دوخته می‌شوند و در انتها برای محکم شدن برگها و ثابت ماندن نخ دوخت توسط دستگاه چسب زده می‌شود و پس از خشک شدن چسب فرم ها برش داده می‌شوند و در جلد قرار می‌گیرند این روش اگر با دقت نظر و با کیفیت عالی انجام شود دوام و استحکام بالایی دارد به همین دلیل یکی از پرطرفدارترین انواع صحافی در بین سررسید و سالنامه و انواع کتاب های نفیس و قطور محسوب می شود.

صحافی به صورت فنر

در این روش کاغذها و برگه های داخلی سررسید در کنار هم قرار گرفته و از یک طرف پانچ می‌شوند و سپس حلقه های پلاستیکی یا فلزی در محل پانچ قرار می گیرند و شکل و ظاهری شکیل و زیبا به سررسید می‌بخشد و سبب می‌شود که سالنامه به راحتی باز و بسته شود و سبب راحتی ورق زدن صفحات سررسید می شود و به راحتی می‌توان از آن بدون هیچگونه مشکلی کاغذی جدا کرد ولی باید دقت داشت که دوام آن کمتر از صحافی ته دوخت می‌باشد.

و به سه دلیل مناسب برای سر رسیده روز شمار نمی باشد:

۱) به دلیل اینکه قطر فنر استفاده شده برای این نوع سررسید بسیار زیاد می‌ باشد و سبب می‌شود که سررسید قطور شده و در دست گرفتن آن کاری بسیار سخت و دشوار شود.

۲) به دلیل سنگین بودن سررسید صحافی فنر نمی‌تواند طولانی برای سررسید تضمین کند‌

۳) به دلیل قرار گرفتن نامنظم کاغذها در هنگام بسته شدن سر رسید که از خصوصیت سررسید فنری است در سررسید روزشمار به دلیل قطور بودن به هم ریختگی بیشتری به چشم می‌آید و ظاهری نامنظم و زشت به سررسید می‌دهد.

صحافی به صورت چسب گرم

یکی دیگر از شیوه های صحافی سررسید که سرعت بسیار بالایی دارد و هزینه کمتری نسبت به سایر روش‌های دیگر دارد صحافی به وسیله چسب گرم است که با قرار گرفتن صفحات داخلی کنار هم توسط چسب محکم نگهداشته می‌شود.

دوام و استحکام در این روش بسیار کمتر از دو روش قبل است و بدین جهت برای صحافی کردن سررسیدهای قطور و روزشمار مناسب نمی باشد زیرا کاغذهای سررسید در طولانی مدت ممکن است از هم جدا شده و حتی سررسید از هم متلاشی شود و همچنین سررسید های تولید شده به این روش به سختی به طور کامل باز می‌شود و به همین دلیل مناسب برای سررسیدهای قطور نمی باشد و بیشتر برای صحافی سررسید در قطع کوچک مانند پالتویی جیبی و… استفاده می شود.

سالنامه و سررسید

صحافی به صورت قفل کلاسوری

از این روش بیشتر برای مدل‌های ارگانایزر استفاده می‌شود و بدین صورت است که از یک قفل کلاسوری در وسط جلد مشابه کلاسور برای نگهداشتن کاغذ استفاده می‌شود و ورقهای پانچ شده درون آن قرار می‌گیرند و به راحتی می‌توان تعداد کاغذهای درون آن را کم یا زیاد کرد و همچنین پس از پایان سال در صورت سالم ماندن جلد مجدداً از آن می‌توان استفاده کرد که اگر لوگوی شما برروی جلد حک شده باشد این فرصت برای شما فراهم می شود که عمر تبلیغات شما بیشتر از یکسال شود.

چاپ سررسید و نکات مهم مربوط به آن

سررسید و سالنامه یکی از محبوب ترین هدایای تبلیغاتی خاص و منحصر به فرد است که تمامی شرکت‌ها و صاحبان کسب و کار تمایل دارند که  آن را در پایان سال به مخاطبان خود هدیه دهند تا سال جدید را با آن آغاز کنند و این فرصت را برای خود فراهم می‌کنند تا با حک لوگو اختصاصی و مشخصات کسب و کار خود بر روی جلد سررسید برند خود را به همگان معرفی کنند.

سفارش سالنامه

سفارش سالنامه

از جمله موارد مهمی که باید در تهیه و تولید سررسید به آن توجه داشت، برخورداری از ظاهری زیبا و شکیل، قیمت مناسب، کیفیت و مرغوبیت بالا، دوام و ماندگاری، دامنه کاربرد وسیع، که به راحتی می‌تواند سبب  برندسازی برای شما به مدت یکسال شود که لازمه این امر دقت و توجه در امر تهیه و تولید و طراحی و چاپ سررسید است که باید در هنگام طراحی و چاپ سررسید تبلیغاتی خود به چند نکته توجه کنید از قبیل:

۱) در نظر گرفتن سلیقه و علایق مخاطب که به راحتی سبب جلب نظر مخاطب و تاثیرگذاری ویژه‌ای بر افراد می شود.

۲) انتخاب یک موضوع هماهنگ با کسب و کار و فعالیت خود تا کار شما برای مخاطب جذاب و منحصر به فرد باشد.

۳) داشتن یک پیام ویژه، مفید، کاربردی سبب می‌شود که سررسید شما بسیار تاثیر گذار و پر محتوا شود.

۴) طراحی زیبا و خلاق و نو و طراحی تخصصی و حرفه‌ای و رعایت اصول استاندارد در طراحی موجب می شود که سررسید شما زیبایی خاص و منحصر به فردی باشد.

۵) تصاویر مناسب و با کیفیت برای سررسید خود انتخاب کنید.

۶) صفحاتی از سررسید را برای معرفی کسب و کار و حرفه خود به مخاطب اختصاص دهید.

۷) دقت و توجه در انتخاب صحافی مناسب تا دوام و ماندگاری سررسید برای مدت زمان طولانی تری تضمین کنید.

۸) انتخاب جلد مناسب و با کیفیت و زیبا و جذاب تا نظر هر بیننده ای را به خود جلب کند.

۹) انتخاب رنگ و مدل بسیار زیبا به گونه‌ای که سررسید شما را به سررسید خاص، خلاق و منحصر به فرد تبدیل کند.

۱۰) استفاده از مرکب و جوهر مناسب و مرغوب سبب شفافیت و زیبایی دو چندان سررسید می شود.

۱۱) غالباً از چاپ دو رنگ برای صفحات داخلی استفاده می شود تا هزینه تهیه و چاپ سالنامه را مقرون به صرفه کند.

۱۲) استفاده از چاپ چهار رنگ بر روی کاغذ گلاسه که ظاهری بسیار لوکس برای سررسید به ارمغان می آورد.

۱۳) استفاده از فونت مناسب برای زیبای هرچه بیشتر سررسید.

۱۴) انتخاب کاغذ مناسب و با تراکم بافت متناسب، میزان رنگ پذیری خوب سبب می شود که سررسید شما یک سررسید زیبا و با کیفیت و دارای رنگ های زنده و شفاف باشد.

۱۵) انتخاب فرمت تاریخ مناسب و تعداد صفحات داخلی برای سررسید و قرار دادن صفحات مناسب برای یادداشت برداری در بسیاری از کسب و کارها اهمیت ویژه‌ای دارد.

۱۶) نوع چاپ و کیفیت و به روز بودن دستگاه های چاپ سبب می‌شود رنگ پاشی یکدست و تمیزی بر روی و درصورت گیرد و یک رنگ عالی و مطلوب به ما ارائه دهد.

۱۷) دقت و توجه در انتخاب زمان سفارش سررسید زیرا زمان یک فاکتور بسیار مهم در این زمینه است و اگر زمان انجام این کار را به ماههای آخر سال بیندازید به علت شلوغی بازار سبب عدم کیفیت و مرغوبیت سررسید شما می شود.

۱۸) قیمت و هزینه تهیه و تولید سررسید با کیفیت، نوع طراحی و زمان سفارش سه فاکتور تاثیرگذار در تعیین قیمت و هزینه نهایی سررسید می باشد.

تمامی موارد ذکر شده تاثیر بسزایی در کیفیت و مرغوبیت چاپ سررسید داشته است به طوری که هر کدام از این موارد به خوبی انجام نشود سر رسید شما مطلوبیت کافی را نخواهد داشت‌.

بهترین گروه تبلیغاتی جهت چاپ سررسید تبلیغاتی

این روزها به ویژه با شروع سال جدید سررسید به عنوان پرفروش ترین ابزار تبلیغاتی شناخته می شود و شرکت ها و صاحبان کسب و کار زیادی بدین وسیله به دنبال تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان خود و معرفی برند و نام تجاری خود به همگان هستند تا کسب و کار خود را توسعه و گسترش دهند.

سفارش سررسید

سفارش سررسید

در راستای همین امر شرکت های بسیار زیادی در زمینه تهیه و تولید این کالاها فعالیت می‌کنند که می توان  کانون تبلیغاتی هرمس دیزاین را به عنوان یکی از بهترین و موفق ترین گروه های تبلیغاتی با رعایت اصول مشتری مداری، همراه با کادری مجرب و متخصص و تحویل به موقع در زمینه تهیه و تولید انواع سررسید های متنوع با ایده های خلاق و نو در طراحی به شما معرفی کنیم. جهت دریافت مشاوره و ثبت سفارش خود با شماره های ارتباطی ما تماس حاصل فرمایید.