تابلو شبرنگ چیست؟ ساختار تابلوهای شبرنگ و رفلکتیو چگونه است؟ کاربرد تابلوهای شبرنگ،تابلوهای ترافیکی شبرنگ، قیمت تابلو های شبرنگ و هزینه طراحی آن چقدر است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به تمامی این سوالات پاسخ دهیم.

جهت سفارش تابلو شبرنگ و تابلو رفلکتیو کلیک نمایید.

تابلو شبرنگ

 

شبرنگ چیست

شبرنگ چیست

شبرنگ یک ماده ویژه و خاص است که در اثر ترکیب دو ماده دیگر به نام های فلورسئین و فسفر حاصل شده و به گونه‌ای است که به جهت انعکاس نور و رفلکس آن براق و نورانی بوده و در تاریکی مطلق، نور و درخشش خیره‌کننده‌ای از خود بازتاب می کند و جلوه خاصی در شب می یابد.

این نوع ماده در رنگ ها و مدل ها و کیفیت های مختلف در بازار موجود است و در موارد متعددی نظیر علائم راهنمایی رانندگی، هشدار دهنده ها، پلاک وسیله نقلیه، تابلوهای تبلیغاتی و… کاربرد دارد.

تابلو شبرنگ چیست

تابلو شبرنگ یا رفلکتیو ابزاری به روز  و نسل جدیدی از بنرهای تبلیغاتی به حساب می‌آید که به جهت بکارگیری  ماده شبرنگ قابلیت بالایی در بازتاب نور در محیط های تاریک و فضاهای بدون نور دارد و بدین جهت یک ابزار پرطرفدار به خصوص در فضاهای باز که نیاز به نور چندانی ندارد است و با درخشندگی خاص و ساطع کردن نور از خود و ارائه تصویری روشن و واضح از محتوا و پیام شما به مخاطب، نظر مخاطبان را به راحتی به خود جلب می کند.

امروزه تمامی افراد، شرکتها و سازمانها برای توسعه کسب و کار خود و افزایش سود و درآمد و کسب بازار هدف و رقابت با تمامی رقبا از روش ها و شیوه های مختلف تبلیغاتی بهره می گیرند و با توجه به حجم وسیع و درخواست های فراوان در این زمینه روزبه‌روز شاهده پیشرفت در صنعت چاپ و عرصه تبلیغات و ایجاد یک ابزار و روش جدید تبلیغاتی مثل تابلو شبرنگ هستیم.

 

در بین این تنوع وسیع تابلو شبرنگ و تابلو رفلکتیو از ابزارهای بسیار قوی تبلیغات به حساب می آید که نوعی بنر تبلیغاتی است که به جهت قابلیت بالا در انعکاس نور یا رفلکس نور در شب و ایجاد زمینه مناسب برای دیده شدن هرچه بهتر تصویر در تاریکی شب و ایجاد جذابیت بصری و توسعه دامنه دید تبلیغاتی مخاطب، هم در فضاهای باز و هم در مکان های سرپوشیده توجه افراد را به خود جلب می کند و و با به نمایش گذاشتن تصویر و پیام شما برندتان را به خوبی به افراد معرفی می کند.

 

 

ساختار تابلوهای شبرنگ و رفلکتیو

ساختار تابلوهای شبرنگ و رفلکتیو

ساختار اصلی این تابلو های شبرنگ از یک لایه از جنس pvc با بافتی پولک مانند و حالتی منشوری همانند لانه زنبور است که توسط یک لایه پارچه وینیل با انعطاف پذیری بالا و ماندگاری بی نظیر روکش می شود که به هیچ وجه پاره نمی شود و قابلیت بالایی برای فضاها و محیط های باز و بدون نور دارد.

سپس توسط جوهرهای حلال و سازگار با محیط چاپ می‌شود و با توجه به پوشش رفلکتیو و قابلیت بازتاب نور گزینه بسیار مناسب برای به کارگیری در تابلوهای تبلیغاتی، علائم راهنمایی رانندگی و هرگونه کاربردی که در آن نیاز به دید در تاریکی و فضای بدون نور است تا به راحتی قابل رویت برای همگان باشد.

تابلو لایت باکس چیست

انواع شبرنگ

انواع شبرنگ

شبرنگ دارای تنوع بسیار با سطح کیفیت مختلف و شرایط گوناگون است که عبارتند از:

شبرنگ اوری (Avery) : یکی از برند های معروف و رایج در بین برندهای شبرنگ و یکی از مهم ترین تجهیزات ترافیکی پرکاربرد با استاندارد ASTM است.

جنس آن از pvc بوده و دارای کیفیت عالی، ماندگاری و دوام بسیار بالا در برابر هرگونه تغییرات آب و هوایی و شرایط جوی و تابش مستقیم نور خورشید و همچنین دارای انعطاف پذیری بی نظیر و طول عمر بالای ۷ تا ۱۰ سال است و به جهت تغییرات به وجود آمده در طراحی این شبرنگ و استفاده از پوشش در سطح آن به خوبی نور را بازتاب می کند و چسبندگی بالایی دارد و به راحتی حمل و نقل می شود و بدین جهت از آن بیشتر برای علائم هشدار دهنده در تونل ها، جاده ها، محیط های درون شهری و برون شهری استفاده می شود و در دو مدل لانه زنبوری و گلسبید تهیه و تولید می شود‌

شبرنگ (Kiwalite):

یکی دیگر از انواع شبرنگ های ترافیکی منحصر به فرد شبرنگ Kiwalite ساخت کشور ژاپن است که از جنس pvc ساخته شده و کیفیت و طول عمر بالا و مناسب برای انواع اقلیم ها و شرایط آب و هوایی دارد و به جهت نصب آسان بر روی زمین، دیوار، بشکه و سایر وسایل و علائم هشدار دهنده و قابلیت جدا شدن راحت یکی از شبرنگ های پر کاربرد است.

شبرنگ TAT

شبرنگTAT ساخت کشور چین است که با وجود اینکه از جنس pvc است ولی مدل های متنوع تری نسبت به سایر مدل های موجود در بازار دارد و به جهت همین تنوع  کاربردهای فراوان در محیط های مختلف نظیر راه سازی، معادن، علائم هشدار دهنده جاده های درون شهری و برون شهری، لباس کارگران، تونل ها، تابلو های شبرنگ، تابلوهای تبلیغاتی و… دارد. و میتوان کیفیت بالا، ماندگاری زیاد، بازتاب بالای نور، وضوح تصاویر، قیمت مقرون به صرفه را از ویژگی‌های بارز این نوع شبرنگ شمرد.

شبرنگ DM

شبرنگ DM از ماده pvc ساخته شده و دارای مزایای فراوانی از قبیل ماندگاری و طول عمر بالا، چسبندگی فوق العاده،نصب راحت بر روی تمام سطوح و مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی و شرایط بد جوی و همچنین مقاومت در برابر انواع خش و ضربه است و از تنوع رنگی، کیفیت بی نظیر، بازتاب نور گسترده و درخشندگی بالا، قیمت مناسب و…. برخوردار است که سبب کاربردهای گسترده این شبرنگ در انواع محیط های بسته و فضای باز شده است.

شبرنگ 3M

شبرنگی از جنس pvc با انعطاف پذیری بالا و مقاوم در برابر شرایط محیطی سخت و شکستگی است و به جهت درخشندگی بسیار گزینه مناسب برای محدوده ترافیکی درون شهری و برون شهری است.

فواید و مزایایی تابلو شبرنگ

فواید و مزایایی تابلو شبرنگ

بنر های شبرنگ به دلیل بازتاب نور در مناطق تاریک و کم نور استفاده می شود و کاربردهای فراوان به ویژه در این مناطق که نمی‌توان از منبع نوری یا برق و روشنایی استفاده کرد دارد و بدین جهت دارای فواید و مزایای بی شماری است به شرح زیر:

_ مزیت و فواید این محصول بیشتر در زمان شب نمایان می‌شود زیرا با بازتاب فوق العاده نور در شرایطی که نور کافی وجود ندارد و نمی توان نورپردازی کافی برای محیط و تابلو خود ایجاد کرد استفاده می شود و قابلیت دیده شدن را در شب افزایش می دهد و سبب جلب توجه مخاطب می شود.

_ سبب کاهش هزینه های نصب و کاهش مصرف برق می شود.

_ بهره گیری از چاپ ایده آل و استفاده از جوهر های حلال، سازگار با محیط زیست و UV و با دانه بندی عالی.

_  کیفیت عالی، وضوح بی نظیر تصاویر، دوام و ماندگاری بالا، ایجاد زمینه دید کامل و کافی و خوانا بودن پیام های چاپ شده بر روی تابلو برای مخاطب در روز و شب.

_ برخورداری از ضخامت و استحکام بالا و حمل و نقل آسان و نصب راحت بر روی تابلوهای ترافیکی و تبلیغاتی.

_ چاپ در ابعاد و اندازه های مختلف و استاندار با توجه به سلیقه مخاطب.

_ بهره گیری از رنگهای استاندار با طول عمر بالا و به کارگیری از رنگ های کوره ای.

_ مقاوم در برابر عوامل طبیعی نظیر: باد، باران، نور خورشید و سرما و گرما.

_ مقاوم در برابر هرگونه آلودگی و گرد و غبار.

_ مقاوم دربرابر هرگونه پوسیدگی، فرسودگی و زنگ‌زدگی بدین منظور هزینه‌های نگهداری را کاهش می دهد.

_ هزینه چاپ اندک و مقرون به صرفه.

_ چسبندگی بالا.

_ مقاومت در برابر مواد شیمیایی و شوینده ها.

_ نصب بر روی تمام سطوح مانند: شیشه، فلز، پلاستیک و…

_ ایجاد فرصت مناسب جهت بازاریابی فعال و موفق و جذب مشتری برای شرکت های تجاری.

_ ابزاری مناسب برای هدایت و یاری کردن مخاطب به ویژه رانندگان در طول مسیر و جاده که به راحتی مسیر را به مخاطب نشان می‌دهد، عبور و مرور را سهولت می بخشد و به طور کلی منجر به کاهش خطرات در جاده و افزایش ایمنی و کاهش میزان تداخل و برخورد ماشین و تصادفات است.

کاربرد تابلوهای شبرنگ

کاربرد تابلوهای شبرنگ

تابلو های شبرنگ به دلیل فواید و مزایایی بیشماری که ذکر شد قابلیت و کاربردهای فراوانی در بخش‌های مختلف شخصی، شرکتی، سازمانی و ارگانی دارد که مهمترین کاربد آن در بخش های مختلف عبارتند از:

کاربرد در شرکت های تجاری

به جهت قابلیت منحصر به فرد و ویژه این گونه تابلوها در بازتاب و انعکاس نور و ایجاد فضایی با دید بصری مناسب در مناطق تاریک و بدون نور و بدون نیاز به استفاده از پروژکتور یا بهره گیری از هرگونه روشنایی دیگر شرکت ها و سازمان های تجاری به منظور استفاده از فرصتی مناسب برای تبلیغات و ارائه پیام و شناسایی هر چه بهتر و بیشتر خود به مخاطب و کاهش هزینه های نصب و مصرف برق و… در فضاها و محیط های پر تردد جاده ای درون شهری و برون شهری از تابلو های شبرنگ بهره می گیرند.

کاربرد تابلو شبرنگ برای ارگانها و سازمانهای مختلف

_ بهره گیری از شبرنگ برای مراسم مذهبی و هیات‌های مذهبی

_ استفاده برای برچسب زدن بر روی ماشین و وسایل نقلیه

_ به کارگیری جهت دید بهتر برای وسایل نقلیه عمومی نظیر تاکسی و اتوبوس

_ به کارگیری در ماشینهای امداد و نجات نظیر آمبولانس، آتش نشانی، ماشین نیروی انتظامی و…

_ به کار گیری در تابلوهای ترافیکی و علایم راهنمایی رانندگی

_ به کار گیری آن برای پلاک خودروها جهت دید بهتر شماره پلاک در تاریکی

_ قابل استفاده در علائم هشدار دهنده در کارهای پرخطر نظیر معادن و تونل‌ها

_ بهره گیری در لباس مامور نیروی انتظامی، کارگران معادن و…

_ به کارگیری در مناطقی که دسترسی به برق ندارند

کاربرد تابلو شبرنگ برای اشخاص

_ استفاده در فروشگاه و مغازه ها برای معرفی نام فروشگاه بر روی سردر مغازه یا شیشه های مغازه

_ به کارگیری برچسب شبرنگ بر روی ورودی پارکینگ و….

تابلو ترافیکی شبرنگ

در ده های اخیر یکی از مواردی که بسیار کاربردی و مفید بوده است به ویژه در بخش راهنمایی و رانندگی و بحث ترافیک و کنترل آن بهره گیری از تابلوهای ترافیکی شبرنگ است که یک فرصت ویژه برای کاهش خطر در رانندگی و کاهش تصادفات و خطرات احتمالی را برای همه افراد فراهم کرده است.

شبرنگ تابلوهای ترافیکی همان برچسب های شبرنگ است که در طول شب روشن است و نور را انعکاس می دهد و در اشکال مختلف موجود است و می توان آن را روی تابلوهای ترافیکی نصب کرد تا مانند یک چراغ راهنمایی کمک بزرگی در مسائل ترافیکی و راهنمایی و رانندگی به اشخاص و سازمان ها باشد.

 

طراحی و چاپ تابلو های شبرنگ

طراحی و چاپ تابلو های شبرنگ

در طراحی و چاپ تابلو های شبرنگ باید به نکات فوق توجه داشت:

۱) به کار بردن متریال باکیفیت و بادوام و مقاوم در برابر عوامل طبیعی

۲) توجه به جنس بنر که غالباً PVC و در گرماژ با اونس های مختلف است ولی بیشترین گرماژ به کار رفته گرماژ ۱۵ اونس لانه زنبوری با بافت پولک پولکی که به هیچ عنوان پاره نمی شود

۳) دقت و توجه در اینکه اساس و پایه طراحی تابلو شبرنگ بازتاب نور و درخشندگی و کیفیت رنگ شبرنگ است

۴) استفاده از مدل رنگی CMYK با کیفیت بالا برای بنر شبرنگ

۵) بهره‌گیری از رزولوشن ۱۵۰ به بالا

۶) رعایت استاندارد لازم جهت طراحی بنر مانند فونت نوشته ها بر روی بنر که از فاصله دور نیز خوانا و قابل رویت باشد

۷) استفاده از دستگاه چاپ لارج فرمت برای چاپ بنر شبرنگ مانند سایر بنر های معمولی با ضخامت مشخص

۸) توجه به شفافیت، ثبات رنگ، سطح جذب جوهر، به کارگیری جوهرهای حلال

۹) داشتن ایده های خلاق، منحصر به فرد برای طراحی ویژه بنر

و سایر موارد دیگر که رعایت و توجه به همه موارد برای ارائه طراحی زیبا و منحصر به فرد و چاپی بی نظیر لازم است.

سایز بندی بنرهای شبرنگ

بنرهای شبرنگ در سایز و اندازه های مختلف با توجه به نیاز و سلیقه مخاطب در عرض های گوناگون از ۱۰۰ تا ۳۲۰ سانتیمتر و بافت و تراکم الیاف ۲۰۰*۵۰۰ و ۱۸*۱۲ طراحی و چاپ می شود.

خرید تابلو شبرنگ‌

امروزه استفاده از شبرنگ به جهت جنس محکم و انواع مختلف و کیفیت بی نظیر گزینه مناسبی برای تبلیغات و چسباندن بر روی وسایل است و همچنین به جهت عمر طولانی و مقاومت در برابر عوامل گوناگون برای تابلو و بیلبورد های تبلیغاتی و علائم ترافیکی و هشدار دهنده ها مورد استقبال همگان قرار گرفته است.

بنابراین جهت خرید تابلوهای شبرنگ بر اساس نوع کاربرد و نیاز شما ابتدا باید هدف و قصد خود را از خرید تابلو شبرنگ  مشخص کنید که آیا تابلوی شبرنگ کاربرد شخصی دارد یا کاربرد عمومی اگر کاربرد شخصی دارد نظیر به کارگیری تابلو شبرنگ در پارکینگ، ورودی مجتمع، استفاده بر روی سردر و شیشه مغازه ها و… حجم خرید کمتر و قیمت آن پایین تر است اما برای مصارف عمومی به جهت بکارگیری از متریال با کیفیت، ضخامت بیشتر، مقاومت و طول عمر بالا، به کارگیری رنگ های استاندارد، نوع طراحی، انداز و سایز های بزرگتر، میزان سفارش در حجم و تعداد بیشتری است و  قیمت آن به مراتب بیشتر است.

قیمت تابلو های شبرنگ

قیمت تابلو های شبرنگ

قیمت تابلو های شبرنگ به عوامل گوناگونی وابسته است از جمله عوامل اثر گذار بر قیمت تابلو های شبرنگ می توان به: جنس متریال به کار رفته در تهیه و تولید تابلو های شبرنگ، جنس تابلو که آهنی باشد یا آلومینیومی، نوع کیفیت، طول عمر تابلو، میزان انعطاف پذیری برچسب، نوع پوشش به کار رفته بر روی تابلو، مقدار مقاومت تابلو در برابر عوامل گوناگون، شیوه ساخت، برند سازنده، شفافیت شبرنگ ها، حجم سفارش، مدل بسته بندی، نوع طراحی و چاپ و نیز رعایت استانداردهای اساسی و ویژگی های خاص و کیفیت ایده آل در طراحی و چاپ بنر تابلو های شبرنگ، سایز و اندازه شبرنگ ( به صورت رولی و بر حسب متر مربع است ) و…. اشاره کر‌د.

با توجه به نوساناتی که امروز در بازار وجود دارد نمی توان به طور دقیق قیمت مشخصی را ارائه کرد جهت کسب اطلاعات لازم در این زمینه کارشناسان ما در موسسه هرمس دیزاین آماده ارائه هرگونه مشاوره و ارائه اطلاعات مورد نیاز شما از قبیل نوع کیفیت چاپ و طراحی، ارائه لیستی از مناسب ترین و مقرون به صرفه ترین قیمت های موجود در بازار به شما عزیزان هستند با ما همراه باشید.