ما در این مقاله قصد داریم آموزش ساخت جعبه کادویی با کاغذ و مقوا و هر آنچه که در منزل در اختیار دارید را به شما آموزش دهیم تا با صرف کمترین هزینه، زیباترین جعبه‌های کادویی را داشته باشید

آموزش ساخت جعبه کادویی با کاغذ و مقوا

آموزش ساخت جعبه کادویی با کاغذ و مقوا

امروزه با گسترش صنعت بسته بندی و پیشرفت در هنر بسته بندی شاهد رونق بسیار زیاد در این عرصه هستیم به طوری که حتی افراد تمایل دارند که هدایایی خود را به جای بسته بندی ساده و مرسوم و سنتی در جعبه ها و هاردباکس های شکیل و زیبا به مخاطب خود ارائه دهند زیرا این کار علاوه بر جنبه زیبایی دو چندان گویایی اهمیت و ارزش شما به مخاطب و هم بیانگر ذوق و سلیقه شما است.

جعبه های کادویی فراوانی در اشکال و اندازه های گوناگون در بازار موجود است اما شما می توانید با یک آموزش ساده و در دست داشتن وسایل محدود با اندکی استعداد و خلاقیت و نوآوری جعبه های زیبا و هاردباکس های شکیلی در اشکال گوناگون و مدل های متنوع را به راحتی بسازید که علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها می تواند یک منبع درآمد عالی برای شما به حساب آید بنابراین با ما همراه باشید تا در این مقاله آموزش ساخت چند جعبه کادویی و هاردباکس های زیبا به همراه ایده های جذاب را در اختیارتان قرار دهیم.


 قیمت هارد باکس


ابزار مورد نیاز ساخت جعبه کادویی

ابزار مورد نیاز ساخت جعبه کادویی

برای ساخت جعبه های کادویی نیاز به ابزار پیشرفته ای نیست بلکه همان وسایل موجود در منزل شامل انواع مقوا ها و کاغذهای رنگی، مداد، خط کش، قیچی یا کاتر، چسب، و وسایل تزئینی موجود نظیر روبان، مهره و… مناسب است.


ساخت جعبه mdf + قیمت جعبه mdf


آموزش ساخت جعبه کادویی جذاب مرحله به مرحله

آموزش ساخت جعبه کادویی جذاب مرحله به مرحله

برای ساخت جعبه های کادویی لازم است دو قطعه مربعی جهت بدنه اصلی و درب جعبه ساخته شود که درب جعبه به اندازه ۲ سانتی متر از بدنه بزرگتر است تا به خوبی بر روی بدنه قرار بگیرد اما برای ساخت قسمت بدنه یا کفه جعبه ابتدا یک الگو یا طرح اولیه به کمک مداد و خط کش طراحی کنید و سپس طرح مورد نظر را بر روی مقوای مورد نظر خود پیاده کنید و در ادامه طرح روی مقوا را به کمک قیچی یا کاتر برش بزنید حال قسمت های مشخص شده را به سمت داخل تا کنید یا به کمک قیچی برش بزنید و لبه های زبانه ای شکل را به سمت داخل تا کنید و با چسب محکم بچسبانید حال نوبت قسمت دوم یعنی درب جعبه یا کاور روی جعبه است که می توانید به همین صورت که کفه و بدنه جعبه را ساختید به اندازه ۲ سانتی متر بزرگتر بسازید یا می توانید به صورت کاور به طوری که دور تا دور بدنه را می پوشاند طراحی کنید که نیاز به دو صفحه بزرگ که بر روی قسمت‌ بالا و پایین کفه قرار می گیرد و دو صفحه کوچک که در دو طرف بدنه قرار میگیرد است که هر کدام از صفحه های طراحی شده نیز به اندازه ۲ سانتی متر  بزرگتر از بدنه جعبه است که با چسباندن این صفحات در کنار هم می توان یک کاور زیبا برای جعبه خود ساخت در انتها جعبه ساخته شده خود را به کمک سلیقه خود و وسایل تزئینی موجود می توانید به بهترین شکل تزئین کنید.


آموزش ساخت جعبه کادویی مقوای ساده گرد

آموزش ساخت جعبه کادویی مقوای ساده گرد

یکی از جعبه های بسیار زیبا و منحصر به فرد که طرفداران بسیاری دارد جعبه کادویی گرد است برای ساخت این جعبه کافی است که مراحل زیر را با دقت انجام دهید‌

۱) ابتدا باید اندازه های دلخواه خود را متناسب با کاربرد جعبه انتخاب کنید مثلا مقواهای دایره شکلی به قطر ۲۰ سانتی متر را برای کف و درب جعبه برش می دهید.

۲) برای ساخت دیواره های جعبه قطر کفه را در ۳ ضرب می کنید و با عدد ۵ جمع می کنید و بلندای دیواره ها را حدود ۱۵ سانتی متر قرار دهید.

۳) در ادامه دیواره های جعبه را به صورت زیگزاگ برش دهید و دیواره ها را به مقوای دایره ای شکل کف جعبه می چسبانید.

۴) اگر تمایل دارید که جعبه شما ظاهری زیباتر داشته باشد کافی است یک مقوای دیگر به همان اندازه کف در قسمت زیرین جعبه بچسبانید تا قسمت های برش زده کار را بپوشاند.

۷) در ادامه مقوای موجدار را دور تا دور جعبه بچسبانید.

۸) برای ساخت درب جعبه کافی است که مقوایی به اندازه طول دور جعبه و عرض ۶ سانتی متر  برش زده و به اندازه ۱/۵ سانتی متر از لبه پایین درب را علامت بزنید و قسمت پایینی را به صورت زیگزاگ برش دهید و قسمت های برش زده را تا کنید.

۹) برای زیبایی هر چه بیشتر جعبه از مقوای موجدار استفاده کنید و در آخر با استفاده از وسایل تزئینی نظیر نوارهای رنگی و سایر وسایل دیگر جعبه را تزئین کنید.


قیمت انواع جعبه چوبی


ایده ساخت جعبه کادویی کشویی

ایده ساخت جعبه کادویی کشویی

برای ساخت این جعبه کافی است که یک الگو و طرح دقیق در اندازه های دلخواه خود بکشید و در ادامه طرح مورد نظر را به کمک کاربن بر روی مقوای دلخواه خود انتقال دهید و از لبه های کار به اندازه ۱ یا ۱/۵ سانتی متر خط کشی کنید و برش دهید یا با توجه به طرح اولیه که دارای خطوط مشکی و خاکستری پررنگ و کم رنگ است، خط های مشکی را برش دهید و قسمت های خاکستری پر رنگ را تا کنید و قسمت های خاکستری کم رنگ را بچسبانید، حال می توانید با استفاده از مقوای رنگی در همان سایز یک مکعب توخالی  جهت درب جعبه بسازید که به صورت کشویی باز و بسته می شود و در انتها جعبه خود را با سلیقه و خواست خود تزئین کنید.

آموزش ساخت جعبه کشویی


ساخت جعبه سفارشی


آموزش ساخت جعبه کادویی هویجی

آموزش ساخت جعبه کادویی هویجی

یکی از ایده های جذاب و خلاق جهت ساخت جعبه های کادویی جعبه هدیه در شکل هویج است که شما می توانید طرح مورد نظر خود را در اندازه های دلخواه بر روی مقوای انتخاب شده بکشید و مطابق تصویر قسمت هایی را که به صورت خط چین مشخص شده تا بزنید و قسمت هی بالای تصویر را برش دهید و در انتها لبه های جعبه را به هم بچسبانید تا شکل جعبه هویجی شما درست شود و بعد لبه های جعبه را به کمک روبان یا نوارهای رنگی تزئین کنید تا جعبه شما کامل شود.


آموزش ساخت جعبه کادویی هرمی

آموزش ساخت جعبه کادو مدل کیف

یکی از جعبه های راحت و آسانی که می توانید به راحتی در منزل بسازید جعبه کادویی هرمی است مراحل ساخت جعبه بدین صورت است.

۱) الگوی جعبه را ابتدا بر روی یک کاغذ پرینت بگیرید.

۲) الگوی مورد نظر را بر روی مقوای خود قرار دهید و با کمک خط کش و مداد الگو را بر روی مقوا انتقال دهید.

۳) در ادامه تمام خطوط الگو را با دقت بر روی مقوا بکشید.

۴) حال با استفاده از قیچی دور تا دور الگو را ببرید.

۵) لبه های مشخص شده را تا کنید.

۶) به کمک پانچ یا وسیله نوک تیز دیگر لبه های مثلث را برای عبور روبان سوراخ کنید.

۷) روبان یا نخ را از سوراخ ها رد کنید حالا با جمع کردن روبان جعبه بسته و شکل هرمی خود را نمایان می کند.

۸) در آخر هم با وسایل مورد نظر خود جعبه را تزئین کنید.

آموزش ساخت جعبه هرمی

آموزش ساخت جعبه استوانه ای

۱) برای ساخت جعبه استوانه ای ابتدا باید دو دایره با قطر مشخص برای قسمت کف و درب جعبه را بر روی مقوا بکشید و به کمک قیچی ببرید.

۲) برای مقوای بدنه جعبه باید قطر دایره درب و کف جعبه را در ۳ ضرب و عدد حاصل را با ۵ جمع کنید تا اندازه بدنه جعبه بدست آید.

۳) در ادامه می توانید برای زیبایی هر چه بیشتر جعبه مقوایی که برای بدنه جعبه است را به صورت زیگزاگ برش دهید.

۴) برای اینکه جعبه شما تمیزتر باشد بعد از چسباندن بدنه استوانه به کف جعبه می توانید یک دایره دیگر بچسبانید تا قسمت های زائد و چسب های به کار رفته دیده نشود.

۵) برای ساخت درب جعبه کافی است که مقوای مستطیل شکلی به اندازه طول دور تا دور با ارتفاع ۶ سانتی متر را برش دهید حال از قسمت پایین به اندازه ۱/۵ سانت علامت بزنید و آن را به مقوای دایره ای شکل درب بچسبانید و در ادامه می توانید به کمک روبان یا نوار قیطانی دور تا دور آن را بچسبانید و جعبه را با وسایل مورد نظر خود تزئین کنید.

الگو ساخت جعبه کادویی خانه ای

الگو ساخت جعبه کادویی خانه ای

برای ساخت این جعبه زیبا ابتدا الگوی جعبه را بر روی مقوا بکشید سپس از قسمت هایی که به صورت خط پررنگ و ممتد است را برش دهید و بعد قسمت هایی که بر روی الگو به صورت خط چین است را تا بزنید حالا ربان به عرض ۱ سانتی متر را از قسمت داخل و دو طرف کف جعبه عبور دهید و دیواره های خانه را بهم بچسبانید و روبان را از بالای دیواره ها بیرون آورید در ادامه دو مستطیل مقوایی  برای سقف خانه در اندازه های ببرید و بر روی نصف سقف بچسبانید و روبان را از زیر مستطیل بیرون بیاورید و مستطیل دیگر را مطابق قبلی بر روی خانه قرار دهید ولی آن را نچسبانید تا درب جعبه شما شود حالا برای بستن‌جعبه کافی است که دو طرف روبان را به هم گره بزنید در ادامه جعبه را با توجه به سلیقه خود تزئین کنید.


درست کردن جعبه کادویی پارچه ای

درست کردن جعبه کادویی پارچه ای

برای ساخت جعبه پارچه ای دو تکه پارچه لازم است که مطابق الگو آن ها را برش دهید، یکی از پارچه ها برای قسمت داخل و یکی برای بیرون جعبه است حالا قسمت انتهایی پارچه ها را مطابق تصویر بدوزید و وقتی که کار دوخت تمام شد پارچه ها را برگردانید در آخر می توانید لبه جعبه را چند سوراخ بزنید و به کمک نوار قیطانی یا روبان از آن رد کنید یا از دکمه های زیبا برای بستن جعبه استفاده کنید.

جعبه کادو مدل توت فرنگی

جعبه کادو مدل توت فرنگی

جعبه توت فرنگی یک جعبه بسیار زیبا است که شما می توانید به راحتی آن را در منزل خود بسازید کافی است که الگوهای کوچک تر را  بر روی مقواهای سبز رنگ و الگوی بزرگتر را بر روی مقوای قرمز رنگ بکشید و با قیچی ببرید و مطابق تصویر از قسمت خط چین تا بزنید بر روی هر برگ توت فرنگی یک سوراخ ایجاد کنید و نخ یا روبان را از بین آن عبور دهید و در آخر قسمت انتهایی توت فرنگی یعنی کاسبرگ آن را که سبز رنگ است را از داخل نخ ها رد کنید و در آخر روبان یا نخ را گره بزنید.

آموزش ساخت جعبه توت فرنگی شکل

آموزش ساخت جعبه کادو مدل کیف

آموزش ساخت جعبه کادو مدل کیف

ابتدا الگوی جعبه را بر روی مقوای مورد  نظر خود بکشید و به کمک قیچی دور تا دور الگو را ببرید و در ادامه قسمت های که با خط تیره و ممتد است را برش بزنید و قسمت هایی که به صورت خط چین است را تا کنید تا شکل اولیه جعبه کادو شما بدست آید در آخر جعبه را مطابق سلیقه خود تزئین کنید.

آموزش ساخت جعبه کادو مدل شش ضلعی دانه برفی

آموزش ساخت جعبه کادو مدل شش ضلعی دانه برفی

اگر تمایل دارید که یک جعبه کادو بسیار زیبا و شکیل را بسازید کافی است که ابتدا یک الگو بر روی مقوا رسم کنید و سپس قسمت هایی را که به صورت خط های ممتد و پررنگ است را به کمک قیچی برش بزنید و خط های کم رنگ تر را تا کنید در ادامه شش ضلعی را بر روی کاغذ بکشید و به وسیله قیچی برش بزنید حال دو  قسمتی را که در تصویر با علامت قرمز مشخص شده است را به همدیگر بچسبانید تا دیواره های جعبه آماده شود سپس شش ضلعی را که در مراحل قبل برش داده اید را به کف جعبه بچسبانید و در انتها قسمت های بالای جعبه را تا کنید تا شکل دانه های برف به خوبی خود را نمایان کند.

آموزش ساخت جعبه کادو مدل باقلوا

آموزش ساخت جعبه کادو مدل باقلوا

تنها با در دست داشتن یک لوله مقوایی نظیر لوله دستمال توالت یا هر وسیله دیگری مشابه آن می توانید یک جعبه زیبا و شکیل مدل باقلوا را بسازید تنها لازم است که ابتدا لوله کاغذی را تا کنید و سپس لبه های بالایی لوله را به سمت داخل فشار دهید تا حالت نیم دایره به خود بگیرد و لبه های پایینی لوله رابه همین صورت تا کنید حال شکل کلی جعبه را در اختیار دارید فقط کافی است که با سلیقه خود آن را رنگ آمیزی و تزئین کنید و در انتها دور تا دور جعبه را پاپیون بپیچید.

آموزش ساخت جعبه کادو مدل الماس

آموزش ساخت جعبه کادو مدل الماس

جعبه ای بسیار زیبا که مراحل ساخت آن نیاز به دقت نظر فراوان دارد به طوری که ابتدا باید به طور دقیق و درست الگوی جعبه را بر روی مقوا رسم کنید سپس با دقت و ظرافت خط های پررنگ را برش بزنید و خط چین ها را مطابق تصویر به درستی تا بزنید در ادامه گوشه های کار را نیز به همان روش تا بزنید و به سمت بالا بیاورید و کنار هم قرار دهید تا جعبه شما کامل شود در انتها جعبه را با توجه به سلیقه خود تزئین کنید.

آموزش ساخت جعبه مدل الماس

آموزش ساخت جعبه کادویی مدل مثلثی چهار ضلعیآموزش ساخت جعبه کادویی مدل مثلثی چهار ضلعی

برای ساخت این مدل جعبه دو روش وجود دارد

روش اول: ابتدا الگوی زیر را مطابق تصویر بر روی مقوای مورد نظر رسم کنید سپس دور تا دور الگو را به کمک قیچی برش دهید حال خط های داخلی که به صورت نقطه چین بر روی الگو کشیده اید را تا می زنید و در ادامه دو مستطیل کوچک موجود در دو قسمت بالا و پایین کار را با دقت برش دهید در انتها گوشه های کار را جمع کنید و گوشه هایی که حات گنبدی دارند را از برش دو گوشه دیگر خارج کنید حال جعبه شما آماده است که با سلیقه خود تزئین کنید.

آموزش ساخت جعبه کادویی مدل مثلثی چهار ضلعی

روش دوم: روش ساخت این نوع جعبه نیز همانند مدل قبل است با این تفاوت که در دو ضلع آن به جای حالت  گنبدی شکل دالبر به همراه دو دایره کوچک را مطابق تصویر برش دهید و در ادامه دو ضلع دیگر که ساده است را برش دهید حال با تا کردن خطوط داخلی الگو دو سر دالبر را از قسمت برش خارج کنید و به کمک روبان آن را تزئین کنید.

ساخت جعبه کادویی قلب

 

برای ساخت این جعبه ابتدا لازم است که دو الگوی قلب شکل برای کف و درب جعبه رسم کنید فقط باید دقت داشت که الگوی درب جعبه به اندازه یک سانتی متر بزرگتر از الگوی کف جعبه باشد تا به راحتی بر ردی جعبه قرار بگیرد، سپس یک الگوی مستطیل شکل بلندی برای بدنه جعبه بر روی مقوا بکشید و به کمک قیچی برش دهید حال به کمک چسب قسمت های کف جعبه و دیواره را بهم بچسبانید می توانید برای زیبایی هر چه بیشتر جعبه لبه های بدنه را به صورت دالبر برش دهید یا از تور و روبان های گیپور استفاده کنید و در انتها جعبه را با توجه به سلیقه خود تزئین کنید.

 

آموزش ساخت جعبه کادویی شکلات

آموزش ساخت جعبه کادویی شکلات

ابتدا مقوای دلخواه خود را با طرح ونقش زیبا انتخاب کنید سپس الگوی زیر را به دقت بر روی مقوا رسم کنید و دور تا دور شکل را با قیچی برش بزنید.

حال مقوا را از قسمت خط چین ها تا کنید و بعد مطابق نمونه لوزی هایی را با کاتر از وسط مقوا ببرید در ادامه ابتدا خط چین های عمودی را تا کنید و سپس خط چین های افقی را تا کنید، تا شکل جعبه شکلاتی شما درست شود در ادامه لبه های جعبه را به کمک چسب به هم بچسبانید و یک سر جعبه را با کاموا یا روبان رنگی ببندید و هدیه خود را درون جعبه قرار دهید و سر دیگر جعبه را نیز با همان کاموا یا روبان گره بزنید.

ساخت جعبه کادویی ویترینی

ساخت جعبه کادویی قلب

ابتدا الگوی زیر را بر روی مقوای مورد نظر رسم کنید و به کمک قیچی دور تا دور آن را ببرید سپس قسمت های مشخص شده را تا کنید مربع ها باید در اندازه های ۱۰*۱۰ سانتی متر است حال برای اینکه بالای جعبه ویترین داشته باشیم به کمک کاتر یکی از مربع ها ببرید و تلقی به اندازه قسمت بریده شده برای ویترین برش بدهید و مانند تصویر زیر آن را بچسبانید و سپس یکی از اضلاع مثلث های کناری را برش دهید و همانند تصویر جعبه را از قسمت های مشخص شده تا کنید  و لبه های آن را بچسبانید حالا نوبت ساخت درب جعبه است برای این منظور مکعب مربع با ابعاد ۱۰*۲۵   ۱۰*۲۵ رسم کنید و به فاصله ۲ سانتی متر لبه ها را تا کنید حال با توجه به اندازه های تعیین شده به کمک خط کش جا های مشخص شده را به کمک کاتر برش دهید و تلقی به اندازه قسمت برش خورده بر روی درب جعبه بچسبانید و در ادامه جعبه را با توجه به سلیقه خود تزئین کنید.

کلام آخر

کلام اخر

بهره گیری از جعبه های کادویی شکیل و زیبا جلوه خاص به هدیه شما می بخشد و اثر گذاری بهتری در نگرش مخاطب دارد.

درست کردن جعبه های کادویی کاری دشوار و پیچیده نیست البته مانند سایر کارها نیازمند تمرین و پشت کار بالا دارد اما با آموزش های موجود در این زمینه می توانید به راحتی مهارت کافی را بدست آورید.

موسسه هرمس دیزاین به عنوان یکی از پیشگامان در عرصه تولید جعبه و هاردباکس های زیبا، شکیل و منحصر به فرد تلاش دارد که با ارائه این مقاله آموزش های لازم جهت ساخت انواع  جعبه های کادویی زیبا و فانتزی و شکیل را در اختیار شما عزیزان قرار دهد تا با اندکی دقت نظر و صبر و تمرین در این زمینه و با در دست داشتن وسایل اولیه جعبه دلخواه خود را برای دادن هدیه به عزیزانتان بسازید‌.