امروزه با توجه به پیشرفت در صنعت چاپ و بهره گیری روز افزون از کاغذ در موارد مختلف و گسترش چشم گیر به کارگیری کاغذ در صنعت بسته بندی، استفاده از انواع کاغذها در این عرصه گسترش یافته است و از این رو دوستداران محیط زیست برای جلوگیری از تخریب بیش از اندازه درختان و همچنین برای جلوگیری از آلودگی بیش از اندازه محیط زیست راه های گوناگونی از جمله به کار گیری انواع کاغذهای تجدید پذیر و قابل بازیافت نظیر کاغذ کرافت را پیشنهاد داده اند.

کاغذ گراف یا کرافت که از خمیر شیمیایی و بدون هیچ گونه مواد آلاینده و پلاستیکی و مضر و کاملاً سازگار با محیط زیست تولید می شود و به جهت مقاومت و استحکام و انعطاف پذیری بسیار بالا به راحتی دچار پارگی نمی شود و به همین جهت امروزه کاغذ کرافت جایگاه ویژه ای در میان کشورها به ویژه کشور ما در صنعت بسته بندی یافته است و روز به روز شاهد استفاده های بیشتر از این نوع کاغذ برای مصارف گوناگون هستیم.

موسسه هرمس دیزاین یکی از بهترین شرکت های تولیدی در صنعت چاپ و بسته بندی است که سالها با به کارگیری انواع کاغذها به ویژه کاغذ کرافت در عرصه چاپ و بسته بندی در حال فعالیت است.

ما در این مقاله کوشیده ایم تا به برخی از سوالات شما عزیزان در مورد کاغذ کرافت و نوع کاربرد این کاغذ پاسخ دهیم پس کافی است جهت دست یابی به اطلاعات مورد نیاز خود تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.


  سفارش هارد باکس


کاغذ کرافت چیست

کاغذ کرافت چیست

مقوای کرافت ( Kraft  paper) مقوایی است که در اثر یک فرایند شیمیایی و از ترکیب خمیر چوب های مختلف با سولفات ها ی گوناگون و لیگنین کمتر بدست می آید و اولین بار در سال ۱۸۸۰ توسط کارل اف دال آلمانی و در کارخانه خمیر سازی کرافت تهیه و تولید شد و به جهت مقاومت بالا و استحکام بی نظیر، کرافت یعنی قوی و مقاوم نام گرفت.

کاغذ کرافت کاغذی با کیفیت بسیار بالا و در رنگ های قهوه ای، نخودی و سفید در بازار موجود است و به دلیل بازیافت پذیر بودن و دوستدار محیط زیست و استحکام بالا در مقابل عوامل گوناگون و مقاومت در برابر پارگی و تنوع گرماژ این نوع کاغذ یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین کاغذ های موجود در بازار است که بسته به نوع گرماژ آن کاربردهای گوناگونی از جمله کاغذ های بیمارستانی و منوی رستوران، کیسه های سیمان، جعبه های بسته بندی میوه و مواد غذایی و جعبه های بسته بندی تبلیغاتی و ساک کاغذی، باکس های خاص و…. دارد.

برند های گوناگون و کاربرد آن در برندینگ

برند های گوناگون و کاربرد آن در برندینگ

 

یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین کاغذ در سراسر جهان کاغذ کرافت است و به همین خاطر است که یکی از پر فروش ترین کاغذ های شرکت های تولیدی کاغذ و مقوا نیز است، بنابراین در سراسر جهان انواع مختلف از این نوع مقوا با کیفیت ها و ویژگی های مختلف وجود دارد که در بین آنها برند های معروفی است از جمله: لی اند می، یاش، هانسول، فونیکس، شولرز، آسیا پیپر، دایهان، مارینسکی و….. البته با توجه به استفاده و بهره گیری بسیار زیاد از کاغذ کرافت در ایران شرکت های بسیاری این نوع مقوا را تولید می کنند که بعضی از برندهای آن دارای کیفیت بسیار عالی و گاهی از برند های خارجی نیز مرغوب تر و بهتر نیز است از جمله برند پارس، پیشگام، تبریز و مازندران و…. که با توجه به کیفیت و مرغوبیت هر کدام و گرماژهای متفاوت دارای کاربرد های گوناگونی است نظیر:

_ بسته بندی مواد غذایی، میوه و خوراکی و همچنین بسته بندی مواد غذایی رستورانی و بیرون بر

_ تولید انواع پاکت های بسته بندی مانند پاکت سیمان، زغال و…

_ تولید کاغذهای الگو مانند الگوهالگوهای خیاطی

_ استفاده برای ساخت انواع ساک دستی و کیسه های کاغذی

_ جعبه های بسته بندی و باکس های مختلف.

جعبه کرافت چیست؟

گرماژ مقوا کرافت

گرماژ مقوا کرافت

کاغذ کرافت نیز مانند سایر کاغذهای مختلف با گرماژ های گوناگون بین ۳۰۰-۴۰ گرم در بازار به فروش می رسد که همین امر سبب تنوع و تفاوت کاغذ و مقوا های کرافت موجود در بازار است به طوری که دامنه بهره گیری و کاربرد این نوع کاغذ را نیز گسترده کرده است و بسته به نیاز مخاطب از یک گرماژ خاص کاغذ کرافت استفاده می شود مانند کاغذ کرافت با گرماژ ۷۵-۴۰ به دلیل سبکی اما مقاومت بالا، بیشتر برای الگوهای خیاطی، محافظ برای بسیاری از میوه ها و صیفی جات، کاغذ بیمارستانی، کیسه های کاغذی و….، گرماژ ۱۴۰-۷۵ برای ساخت انواع ساک های دستی، جعبه بسته بندی مواد غذایی و رستورانی و گرماژهای بالا یعنی بین ۳۰۰-۱۵۰ برای انواع جعبه سازی و باکس های تزئینی استفاده می شود.


 سفارس هارد باکس


قیمت مقوا کرافت

قیمت مقوا کرافت

کاغذ کرافت یکی از کاغذهای بسیار مقرون به صرفه تر نسبت به سایر کاغذهای موجود در بازار است و همین امر یکی از ویژگی های منحصر به فرد این نوع کاغذ به حساب می آید و به همین منظور در بسیاری از صنایع به ویژه در صنعت چاپ و بسته بندی از آن استفاده می شود.

اما برای تعیین قیمت نهایی مقوای کرافت به کار رفته در بسته بندی و جعبه های ساخته شده از این نوع مقوا معیارهای گوناگونی نظیر گرماژ و وزن مقوا، ابعاد، تیراژ، جنس مقوا، نوع چاپ و…. تاثیر گذار است.

اگر شما تمایل دارید از قیمت نهایی و تمام شده انواع بسته بندی ها و جعبه های ساخته شده از مقوای کرافت اطلاع یابید می توانید با مراجعه به وب سایت موسسه هرمس دیزاین، یا با شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما در موسسه اطلاعات مورد نیاز شما عزیزان را در اختیارتان قرار دهند.

کاغذ سنگی چیست و چه کاربردی دارد

چاپ بر روی کرافت چگونه می باشد

چاپ بر روی کرافت چگونه می باشد

یکی از مسائل مهم در حوزه چاپ و طراحی و ایجاد نقش و طرح با جذابیت بصری عالی بر روی کاغذ کرافت در نظر گرفتن برخی از ویژگی های منحصر به فرد این نوع کاغذ است که در امر طراحی و مراحل چاپ بسیار تاثیر گذار است و یک طراح حرفه ای و خلاق با در نظر گرفتن ویژگی هایی نظیر رنگ پس زمینه قهوه ای و نخودی کاغذ کرافت که آن را نسبت به سایر کاغذها متمایز کرده است به گونه ای که رنگ ها بر روی آن تیره تر و با درخشش کمتری است و بیشتر رنگ ها به صورت مات دیده می شود و همچنین به جهت جنس زبر و قابلیت جذب بالای جوهر بر روی کاغذ کرافت رنگ ها کم رنگ تر به نظر می رسد بنابراین با لحاظ تمام این ویژگی ها یک طراح و گرافیست می تواند با به کارگیری و بهره گیری از طیف رنگی مناسب و میزان جوهر کافی و خدمات چاپی نظیر برجسته سازی یا طلاکوب و نقره کوب کردن و…. یک طرح منحصر به فرد و ایده ال بر روی کاغذ کرافت ایجاد کند که نظر هر بیننده ای را به خود جلب کند.

چرا کاغذ کرافت از کاغذ معمولی بهتر است

چرا کاغذ کرافت از کاغذ معمولی بهتر است

 

کاغذ کرافت نسبت به کاغذهای معمولی محبوب تر است و اغلب تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کارها تمایل دارند به جهت ویژگی های منحصر به فرد این نوع کاغذ مانند بافت و جنس منحصر به فرد آن و انعطاف پذیری فوق العاده و همچنین  روش تولید خاص این کاغذ و به کارگیری از انواع درخت های مقاوم نظیر کاج و بامبو و نیز مقدار لیگنین کمتر و گوگرد بیشتر که دلیل ماندگاری و پایداری بیشتر و بالاتری این کاغذ نسبت به سایر کاغذهای معمولی است از این کاغذ جهت بسته بندی محصول خود استفاده کنند.

و همچنین کاغذ کرافت بر خلاف سایر کاغذهای معمولی نیاز به سفید کاری ندارد و بدین جهت از مقاومت بیشتری برخوردار است زیرا سفید کاری کاغذان به خودی خود سبب کاهش مقاومت و افزایش هزینه های تولید کاغذ می شود و علاوه بر این کاغذ کرافت یک کاغذ بازیافت پذیر و دوستدار محیط زیست است تمامی این دلایل سبب شده است که کاغذ کرافت نسبت به سایر کاغذهای معمولی  بهتر و اولویت اکثر سفارش دهندگان و تولید کنندگان قرار بگیرد.

در بین تمامی شرکت های طراحی و تولیدی بسته بندی با کاغذ کرافت موسسه هرمس دیزاین با سالها تجربه در عرصه تهیه و تولید انواع کارها از قبیل کارت ویزیت، کیسه های مختلف، ساک دستی، جعبه های بسته بندی، باکس های  مختلف از کاغذ کرافت با طراحی های منحصر به فرد و ایده های خلاق و به روز در خدمت شما عزیزان و صاحبان کسب و کارها است، جهت ثبت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت موسسه ما مراجعه کنید یا از طریق شماره های ارتباطی ما با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایید.