آيا داشتن کارت ويزيت برای هر کسب وکارى ضرورى است؟ شاید در ابتدای امر پاسخ دهید خیر، اما ما با بررسی این موضوع نشان می دهیم که چرا جایگاه کارت ویزیت در دنیای دیجیتال امروز همچنان در صدر جدول تبلیغاتی است و چرا هر فرد نیاز به یک کارت ویزت دارد.

کارت ويزيت چيست؟

کارت ویزیت چیست؟

کارت ویزیت (Business card) کارتی در ابعاد، جنس ها و طرح های مختلف که در دنیای رقابتی امروز به عنوان یکی از ابزارهای بسیار قوی و کاربردی برای معرفی کسب و کار های گوناگون است که در یک فضای محدود و کوچک این امکان را برای همه مشاغل فراهم می‌کند تا اطلاعات مورد نیاز مخاطب خود را از قبیل آدرس، شماره تماس، وب سایت، توانمندی، تخصص و… را در اختیار مخاطبان قرار دهد و نظر آن ها را جلب کند. 

اهميت كارت ويزيت از گذشته تا به امروز

اهميت كارت ويزيت از گذشته تا به امروز

انگلیسی ها در قرن هفدهم اولین کسانی بودند که از کارت ویزیت استفاده کردند و از آن زمان تا به امروز کارت ویزیت جزء پرطرفدارترین و محبوب ترین ابزار ها و وسیله های تبلیغاتی در هر کسب و کاری چه کوچک و چه بزرگ است.  باید در نظر داشت که پیشرفت تکنولوژی و فناوری و ورود دنیای مجازی برای معرفی کسب و کارها هم نتوانسته است نقش، استفاده و کاربرد کارت ویزیت را کم رنگ کند، زیرا هم ماندگاری و هم انتقال اطلاعات از طریق کارت ویزیتى که قابل لمس برای همگان باشد راحت تر و کاربردی تر است.

آيا همه ما به يک کارت ويزيت حرفه اى نياز داريم؟

قبل از پاسخ به این سوال باید ابتدا دلايلى  را که هر فرد نیاز به استفاده از کارت ویزیت مخصوص به خود را دارد مورد بررسی قرار دهیم:

آيا همه ما به يک کارت ويزيت حرفه اى نياز داريم؟

  1.   کارت ویزیت این امکان را برای هر فرد فراهم می کند که به راحتی کسب و کار و توانمندی و تخصص خود را معرفی کند.
  2.  کارت ويزيت یک پل ارتباطی برای شما فراهم می کند که ارتباط دو سویه و دو طرف با مخاطب خود داشته باشید.
  3.   کارت ویزیت فضای تبلیغاتی مفید و منحصر به فردی را فراهم می کند که در زمان محدود به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.
  4.  کارت های ویزیت از جمله ابزار ها و وسیله های مقرون به صرفه و کم هزینه محسوب می شوند.
  5.   کارت ویزیت یک ابزار همیشگی و قابل دسترس برای همگان می باشد.
  6.   کارت ویزیت بیانگر حرفه ای بودن شما است و حس اعتماد را در مخاطب شما ايجاد مى کند.

با توجه به همه این نکات متوجه می‌شویم که هر فرد در هر کسب و کاری و تخصص، توانمندی و درجه و در هر سطح علمى و فرهنگى و…  نیازمند یک کارت ویزیت حرفه ای و منحصر به فرد برای معرفی خود به همگان می باشد.

انواع کارت ويزيت

کارت های ویزیت در ابعاد و جنس ها و طرح های مختلفی طراحی می شوند که  در مجتمع تبلیغاتی هرمس دیزاین  انواع مختلف کارت های ویزیت به شرح زیر است:

کارت ویزیت سلفون مات مخملی دورو دور گرد

  1. کارت ویزیت لمینت مات دورگرد
  2. کارت ویزیت لمینت براق ویزیتی دورگرد
  3. کارت ویزیت لمینت براق مربع دورگرد
  4. کارت ویزیت لمینت براق طرح موج
  5. کارت ویزیت لمینت براق دورگرد
  6. کارت ویزیت لمینت برجسته طلاکوب
  7. کارت ویزیت  لمینت برجسته مخملی
  8. کارت ویزیت لمینت برجسته ويزيتى
  9. کارت ویزیت لمینت برجسته
  10. کارت ویزیت سلفون مات دورو دورگرد موضعى
  11. کارت ویزیت سلفون مات مخملی دورگرد موضعی
  12. کارت ویزیت سلفون مات مخملی دورگرد طلاکوب
  13. کارت ویزیت سلفون مات مخملی دورگرد
  14. کارت ویزیت طرح چرم یووی دورگرد
  15. کارت ویزیت سلفون براق دورو دورگرد
  16. کارت ویزیت سلفون مات دورو دورگرد
  17. کارت ویزیت کتان آلمان
  18. کارت ویزیت کتان امباس
  19. کارت ویزیت سلفون مخملی
  20. کارت ویزیت طرح سوسماری
  21. کارت ویزیت طرح چرم
  22. کارت ویزیت سلفون براق
  23. کارت ویزیت سلفون مات
  24. کارت ویزیت گلاسه بدون روکش
  25. کارت ویزیت گلاسه یووی

ابعاد کارت ويزيت

بیشترین ابعادی که برای طراحی و چاپ کارت ویزیت مورد استفاده قرار می گیرد دو بعد دور گرد و لبه تیز است.

کارت ویزیت سلفون مات مخملی دورو دورگرد طلاکوب

دور گرد 9×6 سانتيمتر

لبه تيز 8/5×4/8 سانتيمتر

علت اهميت بالاى کارت ويزيت در كسب وكار شما چيست؟

کارت ویزیت لمینت برجسته مخملی

  1.  توانايى پيگيرى را به مخاطب شما مى دهند: صاحبان کسب و کارها این  موضوع را به خوبی می‌دانند که همه افراد جامعه برای برطرف کردن نیازهای خود به دنبال جای مطمئن و مناسبی هستند بنابراین با ارائه کارت ویزیت خلاق و زیبا ارتباط دو سویه با آنها برقرار می‌کنند و امکان پیگیری برای افراد فراهم می شود که برای رفع نیاز خود به کارت مورد نظر مراجعه کنند.
  2. نشان دهنده حرفه اى بودن شماست:  نکته حائز اهمیت این است که ارائه کارت ویزیت زیبا و مناسب از طرف شما علاوه بر برقراری ارتباط با مخاطب حس ارزشمند بودن را به مخاطب شما القا می کند که شما برای کسب و کار خود  و مخاطب خود ارزش قائل هستید و زمان می گذارید تا کسب و کار و تخصص و توانمندی خود را به مخاطب معرفی کنید و همین امر بیانگر حرفه ای بودن شما در کسب و کارتان است.
  3.  سبب متمرکز شدن بر روى هدف مى شود: شما با ارائه کارت ویزیت خود اطلاعات مورد نیاز کسب و کار و تخصص خود را به همگان معرفی می کنید و همین امر  سبب جلب نظر مخاطب بیشتری بر روی کسب و کار و حرفه شما می شود و باعث تشویق و ترغیب شما می شود تا کار و کسب خود را توسعه و رشد دهید و بر روی کسب و کار خود تمرکز داشته باشید تا به بهترین نحو آن را ارائه دهید.
  4.  يادآور کسب وکار شماست: همه افراد روزانه نیازها و خواسته های متفاوتی دارند که دائماً به دنبال برطرف کردن آنها از جایگاه و کسب و کارهای مطمئن هستند که یکی از مطمئن ترین روش ها برای یادآوری برند و هویت شما برای افراد مختلف کارت ویزیت شما است. کارت ویزیت این امکان را برای افراد فراهم می‌کند که با در دست داشتن و نگاه کردن به آن تخصص و حرفه شما در ذهنشان نقش ببندد و در صورت نیاز به آنها یادآوری کند.
  5.  مقرون به صرفه است: یکی از بهترین ابزارها و وسیله های مقرون به صرفه و کم هزينه برای تبلیغات و بازاریابی در هر کسب و کاری استفاده از کارت ویزيت است.
  6. كم حجم و هميشه در دسترس است: یکی از مزیت هایی که کارت ویزیت را نسبت به دیگر ابزارهای تبلیغاتی محبوب تر و پر طرفدار کرده است کم حجم بودن و قابلیت در دسترس بودن آن است.
  7.  فرايند شبكه سازى را بهبود مى دهد: مهمترین امر در دنیای امروز در هر کسب و کاری برقراری ارتباط با مخاطب و انتقال و تبادل اطلاعات مورد نیاز از کسب و کار شما و در دسترس بودن این اطلاعات و تسهيل در امر شبكه سازى و ارائه اطلاعات مورد نیاز به همگان است که کارت ویزیت یکی از بهترین گزینه‌ها برای بهبود شبکه سازی و انتقال اطلاعات است.
  8.  مشروعيت بخشيدن به كسب وكار: یکی از مهمترین مراحل جذب مخاطب و ترغيب وتشويق  افراد برای استفاده از کالاها و خدمات مورد نیاز خود اطلاع از مشروعیت کسب و کار و خدمات شما است، ارائه کارت ویزیت خلاق و زیبا و دادن اطلاعات مورد نیاز مخاطب باعث افزایش آگاهی افراد شده و به دین وسیله مشروعیت و اعتبار کسب و کار شما را دو چندان می کند.
  9.  توسعه دادن روابط انسانى به واسطه کارت ويزيت: حضور شما در جلسات مختلف و ارائه کارت ویزیت به افراد باعث برقرارى ارتباط دو سويه با آنها مى شود و دادن اطلاعات مورد نیاز از کسب و کار خود به آنها سبب ایجاد انگیزه در افراد شده و همين امر موجب دست به دست شدن کارت در بین افراد مختلف مى شودكه نتيجه آن سبب توسعه روابط انسانی در بین افراد مختلف می شود.

چه اطلاعاتی را در کارت ویزیت قرار دهیم؟

کارت ویزیت یک ابزار بسیار قوی و با ارزش در امر بازاریابی و تبلیغات است که برای جذب هرچه بیشتر مخاطب باید یک نمای کلی از کسب و کار و تخصص و اطلاعات مهم خود را در آن درج کرد از قبيل:

 نام شرکت:  باید نام شرکت خود را در کارت ویزیت ذكر کنید تا با معرفی شرکت زمینه جلب نظر مخاطب را فراهم کنید.

 لوگو:  لوگو، آرم و نماد شرکت شما است که بیانگر هویت و برند شما است و  برای معرفی هرچه بیشتر کسب و کار شما باید در کارت ویزیت درج شود.

زمينه فعاليت و تخصص: از آن جایی که کارت ویزیت معرف شما است باید زمینه فعالیت و تخصص و توانمندی خود را در آن قید کنید تا اطلاعات کافی را در اختیار مخاطب خود قرار دهید.

اطلاعات تماس:  کارت ویزیت رابط بین شما و مخاطب است بنابراین باید اطلاعات تماس خود را در آن درج کنید تا در صورت نیاز مخاطب به راحتی بتواند با شما ارتباط برقرار کند.

کارت ویزیت لمینت برجسته

 

 شبکه اجتماعى:  یکی دیگر از موارد ارتباط بین شما و مخاطب شبکه‌های اجتماعی و مجازی شما است که با قید آن در کارت ویزیت این امکان را برای افراد مختلف فراهم می کنید تا به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند.

وب سايت:  مخاطب برای دریافت اطلاعات بیشتر از شما و کسب و کارتان می تواند به وب سایت ذکر شده در کارت ویزیت شما مراجعه کند.

پيام و ارزش كسب وكار  یکی از موارد مهم برای جلب توجه و نظر مخاطب پیام شما است که در کارت ویزیت قید می‌شود، پیام باید کوتاه ولی پر محتوا باشد و معرف ارزش کسب و کار شما برای همگان باشد.

نکات طراحى در کارت ويزيت چيست

طراحی و چاپ کارت ویزیت یک کار حرفه‌ای و تخصصی است زیرا طراحی زیبا و خلاقانه بر روی کارت ویزیت شما است که آن را نسبت به بقیه کارت ها منحصر به فرد می کند و می‌تواند در دنیای رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشد و ابزار بسیار قوی برای تبلیغات کسب و کار شما باشد که در این زمینه رعایت نکاتی حائز اهمیت است از جمله :

نام برند و لوگو: یکی از نکات حائز اهمیت در طراحی هر کارت ویزیت،  طراحی برند و لوگوی آن است که باید دقت کرد که طراحی شکیل و زیبا و مناسب با کار و فعالیت شما باشد.

رنگ ها: رنگ ها در طراحی کارت ویزیت حرف اول را می زنند بنابراین علاوه بر شناخت کافی طراح از رنگها  و روانشناسی رنگها ، سلیقه مناسب برای استفاده از رنگ های متفاوت را داشته باشد تا بتواند ترکیب مناسبی از رنگها را با توجه به برند و لوگوی شرکت استفاده کند.

کارت ویزیت لمینت برجسته ویزیتی

 فونت:  یکی دیگر از راهکارهای جذابیت بخشی به کارت ویزیت، دقت و توجه در انتخاب فونت مناسب برای محتوای کارت ویزیت است زیرا انتخاب فونت مناسب برای کارت ویزیت علاوه بر ایجاد جذابیت و تأثیر پذیری آن بر مخاطب بیانگر حرفه ای بودن شما در طراحی است.

تايپوگرافى و طرح فرمت و اندازه کارت ويزيت:  یکی از نکات بسیار مهم در طراحی کارت ویزیت انتخاب نوع و طرح و سبک حروف است که برای تایپ روی کارت ویزیت استفاده می شود که باید دقت داشت که فونت مناسبی را  برای این کار استفاده کرد که علاوه بر زیبایی باعث ایجاد شخصیت و هویت بصری مناسب هم شود و علاوه بر آن باید به طرح فرمت  و انتخاب نوع فونت آن دقت داشت که یک سری از آنها به صورت خوانا و یک سری به صورت تزئينى و…  می باشد و باعث ایجاد طرحى نو و زیبا بر روى کارت مى شود، و نکته دیگری که باید به آن توجه کرد سایز و اندازه کارت ویزیت است که در دو سایز 9×6 سانتيمتر 5\8 ×4/8 سانتيمتر  می باشد  که کارتی زیبا و مناسب برای معرفی کسب و کار شما را فراهم مى کند.

چگونه کارت ويزيت موفق داشته باشيم؟

کارت ویزیت

کارت ویزیت

کارت ویزیت از جمله ابزارهای مفید و کارآمد و پرطرفدار و مقرون به صرفه در امر بازاریابی و تبلیغات است که بیشتر کسب و کارها برای معرفی خود و تخصص و توانمندی خود از آن بهره می‌گیرند بنابراین دائما در تلاش هستند تا کارتی را برای معرفی خود به همگان انتخاب کنند که علاوه بر  طراحی خلاق و حرفه ای ، با ایده‌های نو باعث جلب نظر هر چه بیشتر مخاطبان  شوند و سبب ایجاد هویت و برندى نام آشنا در بین رقیبان  براى خود شوند . بدین سبب موسسه هرمس دیزاین با کادری مجرب و سابقه طولانی در امر طراحی خلاق و نوآوری و چاپ زیبا و حرفه ای زمینه را برای شما فراهم می‌کند تا با خیال آسوده و با کمترین هزینه به بهترین کارت ویزیت برای معرفی کسب و کار و برند خود دست یابید.