جالب است بدانید که مراحل ساخت هاردباکس با سایر بسته بندی ها و جعبه های موجود در بازار کاملاً متفاوت است.موسسه هرمس دیزاین با سالها تجربه در زمینه طراحی و ساخت انواع و اقسام مختلف جعبه های هارد باکس با ارئه این مقاله به دنبال افزایش سطح آگاهی و شناخت شما عزیزان است تا بتوانید به راحتی در مورد جعبه و بسنه بندی دلخواه خود تصمیم گیری کنید. در این مقاله اموزش هاردباکس و نحوه ساخت آن را به شما نشان می دهیم.

قیمت هارد باکس

معرفی هاردباکس

معرفی هارد باکس

مراحل ساخت هاردباکس

هاردباکس یا جعبه های سخت و لوکس ترکیبی از چند لایه مقوای سخت به همراه روکشی از جنس کاغذ تا لمینت و چرم و….. به همراه طراحی و تزئینات زیبا و جذاب است که در عین اینکه ظاهری زیبا و خیره کننده دارد و حس لوکس بودن را به افراد انتقال می دهد از مقاومت و ماندگاری و طول عمر بسیار بالا نیز برخوردار است و قابلیت به کارگیری در صنایع مختلف را نیز دارد و به راحتی زمینه هر گونه طراحی و ارائه خدمات گوناگون را برای طراح فراهم می کند.

و همچنین به جهت قابلیت درج لوگو بر روی آن سبب برند سازی و تبلیغات نام تجاری شما می شود و همه این عوامل با هم منجر به تشویق و ترغیب افراد جهت به کارگیری از جعبه هارد باکس می شود. هارد باکس ها دارای انواع و اقسام مختلف با کارایی های گوناگون است مانند:

_ هارد باکس کتابی: یکی از ساده ترین هارد باکس های موجود در بازار است که معمولاً توسط یک ربان بسته می شود و بیشتر برای جعبه های هدایا و جعبه شکلات و… کاربرد دارد.

_ هارد باکس تلسکوپی: هارد باکسی منحصربه فرد که از دو بخش جداگانه ساخته شده است و نسبت به سایر هارد باکس ها از استحکام و مقاومت ببشتری برخوردار است و بدین جهت بیشتر برای جعبه جواهر و اکسسوری استفاده می شود.

_ هارد باکس کشویی: هارد باکس کشویی ساختاری شبیه جعبه کبریت دارد و به خاطر طراحی زیبا و شکیل این نوع هارد باکس یک گزینه ایده ال و پرطرفدار برای کالا های نظیر عطر و ادکلن، ست ساعت و…. است.

_ هارد باکس مگنتی: یکی از انواع هارد باکس های پرطرفدار است زیرا به خاطر به کارگیری آهنربا و خاصیت مغناطیسی در آن امنیت بالایی برای کالا و محصول خود ایجاد می کند و در صنایع مختلف به خصوص کالاهای لوکس و گرانقیمت کارایی فراوان دارد.

_ هارد باکس سیگاری: یکی از مدل های بسیار جذاب به جهت طراحی ویژه درب آن که به صورت لولایی باز و بسته می شود و ظاهری متفاوت و زیبا به کار می بخشد و برای بسته بندی کالاهای گوناگون نظیر عطر و ادکلن استفاده می شود.

_ هارد باکس سه تیکه: همانطور که از اسمش مشخص است از سه بخش مجزا کف، درب و بدنه (یقه) تشکیل شده است که گاهی توسط لولا به هم متصل شده اند گاهی بدنه و کف آن به هم چسبیده و درب آن بر روی بدنه قرار می گیرد و به جهت‌استحکام و مقاومت بی نظیر این مدل از محبوبیت بسیاری در بین صنایع گوناگون برخوردار است.

_ هارد باکس درب و کف ساده: یکی از ساده ترین مدل های موجود در بازار است که به راحتی و سرعت زیاد تهیه و تولید می شود و شامل دو بخش بدنه و درب آن است مانند جعبه های پیراهن و کفش و برای کالاها و محصولات مختلف از قبیل ست ساعت، مواد غذایی و…. کاربرد دارد.


هارد باکس یا جعبه سخت چیست


مراحل ساخت هاردباکس

مراحل ساخت هارد باکس

مراحل ساخت هاردباکس

ساخت هارد باکس نیز مانند سایر جعبه های بسته بندی دارای مراحل گوناگون است که هم به صورت سنتی و دستی در تعداد اندک و محدود و هم توسط دستگاه های پیشرفته در تعداد و سفارش بالا برای افزایش سرعت کار و افزایش دقت در اندازه گیری و کاهش میزان خط در سایز و ابعاد و سایر موارد امکان پذیر است که در هر دو روش ساخت هارد باکس نیاز به مهارت، دقت، خلاقیت دارد و باید مراحل ساخت هاردباکس گام به گام صورت گیرد تا هارد باکس زیبا، شکیل و متناسب با محصول ارائه شود.

گام اول: طراحی قالب

قبل از هر گونه اقدام در طراحی و ساخت هارد باکس باید ابتدا طراح بداند که هارد باکس و جعبه سخت برای چه محصول و کالایی استفاده می شود تا متناسب با نوع کالا، شکل و اندازه آن محصول، طراحی خود را انجام دهد سپس با توجه به نوع محصول و میزان کارایی آن از بین انواع هارد باکس ها بهترین نوع آن را با توجه به کارایی جعبه انتخاب کرده و سپس طراح با توجه به خلاقیت خود و انتخاب متریال مناسب، رنگ ایده ال، طرح ونقش منحصر به فرد در جذابیت ظاهری و‌…. طرح اولیه هارد باکس را طراحی کرده و ایده اولیه را جهت ساخت قالب ارائه می دهد‌.


آموزش ساخت جعبه چوبی طلا و جواهرات در منزل


گام دوم: ساخت قالب

بعد از طراحی جعبه حالا نوبت به ساخت قالب و چارچوب اولیه می رسد که متریال مناسب با نوع جعبه طراحی شده که از مقاومت و استحکام لازم برخوردار باشد انتخاب می شود و از قسمت خطوط تا و توسط چسب محکم می شود و بدین صورت چهارچوب و قالب اولیه هارد باکس ساخته می شود و برای افزایش کیفیت و مرغوبیت جعبه و دقت در اندازه گیری باید چسب کاری به صورت حرفه ای انجام شود و قالب به طور کامل بررسی شود تا اگر نقصی بود قبل از روکش کردن جعبه به طور کامل بر طرف شود.

گام سوم: روکش کردن

آخرین مرحله از ساخت هارد باکس مربوط به روکش کردن و تزئین جعبه است که گاهی با توجه به نظر و سلیقه طراح و با توجه به نوع کالا و مصرف هارد باکس انتخاب می شود و گاهی اختصاصی و با توجه به سلیقه مخاطب انجام می شود و آرم و لوگو اختصاصی و متن مورد نظر فرد بر روی آن روکش مورد نظر طراحی می شود.

ساخت جعبه سفارشی

روش های ساخت هاردباکس

روش های ساخت هارد باکس

مراحل ساخت هاردباکس

امروزه تولید هارد باکس به دو روش دستی و ماشینی در سایز و ابعاد و طرح های گوناگون و با در نظر گرفتن سلیقه و خواست مخاطب امکان پذیر است.

ساخت هارد باکس به روش دستی

با وجود اینکه تهیه و تولید جعبه هارد باکس در این روش کاری بسیار سخت و دشوار است ولی از تنوع بالا در طرح و رنگ و ابعاد و مدل های گوناگون برخوردار است.

ساخت هارد باکس به روش ماشینی

تهیه و تولید جعبه هارد باکس در روش ماشینی به دو صورت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک انجام می شود، که در این روش برش و چاپ طرح توسط دستگاه انجام می شود و فقط برگرداندن لبه ی جعبه ها و وصل کردن آنها به بدنه داخلی در روش نیمه اتوماتیک توسط دست انجام می شود و در روش تمام اتوماتیک تمام کارها توسط دستگاه انجام می شود.

مقایسه تولید هارد باکس ماشینی و دستی

مقایسه تولید هارد باکس ماشینی و دستی

مراحل ساخت هاردباکس

تولید هارد باکس توسط هر کدام از این روش ها دارای مزایا و معایبی است.

مزایا روش ماشینی نسبت به روش دستی

تولید انبوه: در روش ماشینی به جهت بهره گیری و تولید هارد باکس توسط دستگاه روند تولید هارد باکس سریع تر است و تعداد بیشتری در این روش قابل تولید است و سفارش های بیشتری در این روش در مدت زمان کوتاه تری قابل تولید است.

ابعاد یکسان و مساوی: هارد باکس های تولید شده به روش ماشینی دارای سایز و ابعاد یکسان و یک اندازه بدون هیچ گونه خطا در ابعاد هستند.

قیمت کمتر: به خاطر خرید انبوه مواد اولیه در این روش و کاهش دستمزد نیروی انسانی هزینه های نهایی کمتر از روش دستی است.

معایب روش ماشینی نسبت به روش دستی

معایب روش ماشینی نسبت به روش دستی

محدودیت در سفارش: یکی از مهمترین عیب های روش ماشینی محدودیت در حداقل سفارش است به طوری که در این روش شما نمی توانید سفارشی کمتر از میزان حداقل تعریف شده داشته باشید این درحالی است که در روش دستی هر تعداد سفارش حتی ۱عدد جعبه نیز امکان پذیر است.

محدودیت در ابعاد: در روش ماشینی دستگاه ها امکان تهیه و تولید هارد باکس ها را در ابعاد و اندازه های خاص ندارد اما در روش دستی شما هرگونه هارد باکس با هر سایز و اندازه ای را می توانید تهیه و تولید کنید.

محدودیت در فرم و شکل هارد باکس: یکی دیگر از معایب روش ماشینی عدم تولید هارد باکس در فرم و شکل و مدل های خاص است در حالی که در روش دستی هرگونه طرح و فرمی به راحتی قابل اجرا است.

سوالات متداول

موارد استفاده هارد باکس

هارد باکس ها به دلیل سبک طراحی و زیبایی فوق العاده، جنس منحصر به فرد، تنوع در سایز و ابعاد و.‌‌.. تقریباً در تمامی صنایع کاربرد دارد و برای بسته بندی محصولات و کالاهای گوناگون به ویژه کالاهای لوکس و گرانقیمت از جمله صنایع غذایی و خوراکی، صنایع الکتریکی و لوازم جانبی آن، محصولات صادراتی، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات و…. استفاده می شود.

تفاوت بین جعبه معمولی و هارد باکس چیست

تفاوت بین جعبه معمولی و هارد باکس چیست

می توان تفاوت عمده هارد باکس با جعبه معمولی را در ساختار چند لایه و ماهیت سخت هارد باکس دانست که سبب می شود محافظ خوبی برای کالا و محصول درون خود باشد و همچنین طراحی ویژه و بهره گیری از روکش های منحصر به فرد و ظاهری زیبا و شکیل تفاوت دیگر هارد باکس با جعبه های معمولی است.

قیمت جعبه هارد باکس چقدر است

موسسه هرمس دیزاین از جمله پیشگامان ساخت هاردباکس در تهران است که با تیم مجرب و با سابقه طولانی در این زمینه خدمات خود را ارائه می دهد. ما به عنوان سازندگان هاردباکس عوامل مختلفی را برای بررسی قیمت هاردباکس در نظر می گیریم مانند: جنس متریال، ابعاد جعبه، روش ساخت، نوع روکش، میزان ضخامت، تعداد سفارش و همچنین سفارشی سازی جعبه و…. از عوامل موثر در تعیین قیمت هارد باکس است.

جهت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان خلاق و طراحان ایده پرداز ما در موسسه هرمس دیزاین و استعلام جدید ترین قیمت کافی است که از طریق راه های ارتباطی با ما تماس حاصل فرمایید.