آرم تجاری شما در واقع بیانگر نماد و چهره و برند کسب و کار شما است و نشان دهنده هویت بصری شما به مخاطب است و همچنین یکی از مهم‌ترین مراحل برندسازی برای کسب و کار شما محسوب می‌شود و به راحتی می‌تواند سبب برجسته شدن نام تجاری شما در بین سایر رقبا شود. بنابراین طراحی لوگو یک کار تخصصی و بسیار مهم به شمار می‌آید و ترکیبی پیچیده از مهارت طراحی خلاقیت و به روز بودن دانش طراحی و….است که باید در طراحی لوگو دقت نظر بسیار داشت و تا حد امکان نکات طراحی لوگو و اصول طراحی را رعایت کرد در این مقاله تلاش کردیم که شما را با لوگو و اصول و نکات مهم طراحی آن آشنا کنیم.

جهت طراحی لوگو اختصاصی کلیک نمایید

 

لوگو چیست

لوگو

نکته های طلایی طراحی لوگو

لوگو ( Logo ) یک واژه لاتین به معنای آرم، نماد، نشان و نشان واره است. و در اصل نماد و عنصر گرافیکی از علائم دیداری مختلف نظیر سمبل، نوشتار، علامت، اشکال تصویری و یا ترکیبی از همه این ها است و معرف شرکت، محصول، سایت یا وبلاگ شما است و در واقع هویت تصویری برند شما به حساب می آید.

و همچنین  یک نماد توصیفی از کسب و کار شما را برای همگان نشان میدهد و در واقع اولین و موثر ترین نقطه تماس شما با دنیای بیرون و مخاطبان خود است که به راحتی می‌تواند افراد مختلف را تحت تاثیر قرار دهد و سبب اعتماد و شناخت مخاطب شود.

زیرا اگر افراد با لوگوی شما ارتباط برقرار کنند احتمال اینکه با محصول و خدمات شما نیز ارتباط برقرار کنند بیشتر است. بنابراین برای طراحی آرم و لوگو باید یک طراح همه جوانب هویت برند شما را در نظر بگیرد و در عین سادگی طرح منحصر به فرد باشد و بیشترین اطلاعات و نشانه های تصویری با هدف تبلیغاتی و بیان ماهیت کسب و کار شما را به مخاطب ارائه دهد و رفته رفته سبب ماندگاری آرم و لوگوی شما در اذهان  مخاطبان بیشماری شود.

دلایل اهمیت وجود لوگو

لوگو یک المانی و نمادی است که برند شما را در معرض دید همگان قرار می‌دهد و بیانگر و معرف کسب و کار شما به شمار می‌آید و در واقع یک راه بسیار عالی برای تبادل اطلاعات شما با مخاطبان است و سبب شناخت هر چه بیشتر در ذهن و خاطر مخاطب می شود.

و یک ابزار حرفه‌ای در بین تمام روش های تبلیغ محصول شما محسوب می‌شود و بیانگر هویت شما و ارزش کالا و خدمات شما به همگان است و یکی از مهمترین عناصر شناخت و پیشرفت شما در بین سایر رقبا به حساب می‌آید اما چرا تا این حد داشتن لوگو برای هر کسب و کاری اهمیت ویژه‌ای دارد، دلایل متعددی وجود دارد از جمله:

۱) هویت شما را تعیین می‌کند

یکی از مهمترین دلایل وجود لوگو برای هر کسب و کاری شناخت هویت و نام تجاری شما به همگان است لوگوی شما که بر روی محصول، کارت ویزیت، وب سایت و … است نشان دهنده مالکیت شما  بر کسب و کارتان و برند تان می باشد و معرف نوع محصول و خدمات شما به همگان است.

۲) لوگو ماهیت برند شما را به مخاطب معرفی می‌کند

لوگو ماهیت برند شما را به مخاطب معرفی می‌کند

اولین برداشت از کسب و کار شما می تواند برای تجارت شما سازنده یا مخرب باشد زیرا لوگو چهره و نمای کلی کسب و کار شما است و همان طور که به خوبی می دانید شما فقط یک بار فرصت دارید که در اولین نگاه احساس خوب را به مخاطب خود القا کنید و تاثیرگذاری بالقوه خود را بر روی مخاطب اعمال کنید و در واقع یک لوگوی خوب و منحصر به فرد عامل موثری برای شناخته شدن و دیده شدن توسط مخاطب است.

۳) توجه مخاطبان را به شما جلب می کند

سبب شناخته شدن شما می‌شود یک لوگوی تجاری در ابعاد های مختلف و چاپ های گوناگون با طراحی منحصر به فرد و با استفاده از عناصر طراحی درست و به جا سبب می شود که لوگوی شما جذاب و منحصر به فرد باشد و توجه بسیاری را به خود جلب کند و سبب می شود که افراد به راحتی با کسب و کار شما آشنا شوند و یک بستر مناسب برای شناخته شدن نام تجاری شما و رشد و ارتقای کسب و کار شما می شود‌.

۴) لوگو شما را بیشتر در معرض دید قرار می دهد

لوگو نشان دهنده کسب و کار و برند شما است و باعث می شود که افراد را مشتاق کند تا درباره کسب و کار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و رفته‌رفته برند شما را به یک برند نام آشنا در بین سایر رقبا تبدیل کند بنابراین یک لوگوی حرفه ای سبب می شود که شما و کسب و کارتان را به خوبی در معرض دید همگان قرار دارد و به خوبی آن را به مخاطب معرفی کند.

۵) لوگو نشان دهنده خاص بودن و حرفه ای بودن شما است


نسبت طلایی در طراحی


لوگو نشان دهنده خاص بودن و حرفه ای بودن شما است

یک لوگوی حرفه ای و زیبا نشان می‌دهد که شما خاص هستید و یکی از مدعیان در زمینه حرفه و کسب و کار خودتان هستید و برای کسب و کار خود ارزش قائل هستید که در ابتدای امر فعالیت خود برای معرفی هرچه بیشتر کسب و کار و برندتان یک لوگوی منحصر به فرد را طراحی و ثبت کرده اید.

۶) انتظار های مخاطب را برآورده می کند

اولین چیزی که مشتری و مخاطب به دنبال آن هست چیزی که مرتبط با کسب و کار شما باشد و بتواند برند شما را به خوبی معرفی کند بنابراین لوگو همان چیزی است که تمام انتظار های مخاطب شما را به راحتی برآورده می کند.

۷) سبب تمایز شما از رقبا میشود

یک لوگوی خاص، منحصر به فرد و متفاوت بیانگر ماهیت و هویت کسب و کار شما است و به راحتی سبب تمایز شما از سایر رقبا می شود و همین امر سبب می شود که مخاطب در بین محصولات و کالاهای متفاوت به راحتی کالا و محصول شما را تشخیص دهد.

۸) لوگوی یکی از مهمترین دلایلی برای جلب اعتماد مخاطب است

یکی از دلایل اینکه شما کسب و کارتان را درست و اصولی شروع کرده اید، طراحی لوگوی خوب و ایده آل برای بیزینستتان است.

زیرا بدون داشتن لوگو هیچ مخاطبی تمایل ندارد که با برند و کسب و کار شما ارتباط برقرار کند بنابراین وجود لوگو برای شما بیانگر همیشگی و دوام و ماندگاری تجارت شما است و سبب می شود که مخاطب با لوگوی شما ارتباط مثبت و خوبی برقرار کند و رفته رفته اعتماد بیشتری را به خود جلب کند.

۹) ارتباط عاطفی خوبی با مخاطب برقرار می کند

لوگو اولین چیزی از کسب و کار شما است که مخاطب با آن برخورد می کند و واکنش مشتری را برمی‌انگیزد و می‌تواند سبب برانگیخته شدن احساسات بین برند و مخاطب شما شود بنابراین با طراحی خاص و زیبای لوگو به راحتی می توانید ارتباط عاطفی بسیار قوی با مخاطب خود برقرار کنید.

۱۰) در بین سایر رقبا کسب و کار شما را برای مخاطب قابل تشخیص می کند

یک لوگوی منحصر به فرد و خوب بیانگر شما و کسب و کار و برند شما است و کمک می‌کند که در بین بازار رقابتی و سایر رقبا مخاطب به راحتی شما را شناسایی و تشخیص دهد.

۱۱) قابل دسترسی برای همه افراد

قابل دسترسی برای همه افراد

در دسترس بودن لوگوی شما برای همگان یک راه تبلیغاتی مفید و آسان برای تبلیغات برند شماست و در واقع یک بازاریاب یا نماینده فروش بسیار عالی که اطلاعات مورد نیاز به مخاطب را در اختیارش قرار میدهد و به راحتی می تواند در دسترس همگان قرار بگیرد.

۱۲) لوگو جذابیت بصری برند شما را دوچندان می کند

یک لوگو با طراحی حرفه ای علاوه بر این که نشان دهنده تعهد شما به مخاطب است و می‌تواند به راحتی اعتماد مخاطب را برانگیزد و سایر موارد دیگر ولی یکی از دلایل بسیار مهم استفاده از لوگو، جذابیت بصری لوگ است که سبب  دیده شدن آن توسط مخاطب بیشتری می‌شود و همچنین باعث می شود که مخاطب بیشتری با آن ارتباط برقرار کند.

۱۳) یک لوگوی خوب سبب می شود که برند شما در تبلیغات و شبکه های اجتماعی توسط مخاطب بهتر دیده شود

یک لوگوی خوب سبب می شود که برند شما در تبلیغات و شبکه های اجتماعی توسط مخاطب بهتر دیده شود

مسئله مهم در رشد و توسعه هر کسب و کاری دیده شدن و تبلیغات مفید است که یک لوگوی خوب این امکان را برای شما فراهم می‌کند که از تمام فرصت ها برای نشان دادن کسب و کارتان و برند خود در شبکه های اجتماعی، فضای مجازی و سایر روش های تبلیغ دیگر استفاده کنید.

و سبب شود که برند و نام تجاری شما به خوبی دیده شود و در ذهن و خاطره مخاطب ماندگار شود.

۱۴) لوگو سبب ماندگاری نام تجاری شما می شود

یک لوگوی خوب و زیبا و آشنا به راحتی سبب می‌شود که مخاطب نسبت به کسب و کار شما وفادار شود و نام تجاری و برند شما در ذهن و یاد خاطر مخاطب ماندگار شود.

چرا طراحی درست و اصولی لوگو با اهمیت است

لوگو چهره برند شما است و یک نمای کلی و ملموس از کسب و کار شما و نوع کالا و خدمات و محصولات شما را به مشتری ارائه می کند و سبب رشد کسب و کار شما می‌شود و در پیشبرد کسب و کار شما در دنیای رقابتی امروز بسیار حائز اهمیت است زیرا کسب و کار شما علاوه بر اینکه باید با شرکت های قدیمی و نام آشنا رقابت کنند باید با کسب و کارهای تازه کار نیز رقابت داشته باشد.

بنابراین یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی، تبلیغات بصری نظیر لوگو است که یک ابزار ضروری و حیاتی برای هر کسب و کاری و یک ابزار تبلیغاتی و بازاریابی بسیار مفید به شمار می آید که به راحتی می تواند با مخاطب ارتباط تصویری خوبی برقرار کند و منجر به موفقیت شما در کسب و کارتان شود.

بنابراین یکی از دغدغه‌های صاحبان کسب و کار و طراحان در زمینه تبلیغات طراحی درست و اصولی لوگو است که در عین زیبایی و منحصر به فرد بودن سبب ماندگاری برند شما در ذهن مخاطب شود.

اصول طراحی لوگو

اصول طراحی لوگو

طراحی لوگوی یکی از اساسی ترین و مهمترین اقدامات اولیه برای شروع هر کسب و کار حرفه‌ای است و بدون آن هیچ کسب و کاری نمی تواند موفق باشد زیرا داشتن لوگو و آرم لازم کار و معرفی هر کسب و کاری به همگان است که بسیار امر ضروری و حیاتی می باشد و همین امر حساسیت طراحی لوگو را دوچندان می کند.

بنابراین انتخاب یک طرح مناسب، زیبا، حرفه‌ای برای لوگو و انتخاب روش طراحی مناسب یکی از کارهای حساس است که از اهمیت ویژه برخوردار است.

طراحی لوگو مانند هر علم و هنر دیگری دارای اصول و قواعد و زیرساخت‌ها، روش و ابزار و تکنیکهای ویژه‌ای است که نیازمند دانش، تجربه، برنامه ریزی خوب میباشد که برای رسیدن به تمامی اهداف از طراحی لوگو اصول و قواعد طراحی لوگو را باید بدانیم و آن را یاد بگیریم

تا با بهره گیری از این  اصول و قواعدی  بتوانیم سبب زیبایی و درخشش نام تجاری شویم.

که در ادامه به برخی از اصول و قواعد طراحی لوگو می پردازیم.

۱) طراحی ساده

یکی از اولین قدم ها در طراحی لوگو قوی و حرفه ای ساده بودن طرح و بهره گیری از المان ها و تصاویر و طرح‌های ساده و اندک است که در بردارنده مفهوم و معنای ساده باشد زیرا یکی از بهترین ویژگی های لوگو سادگی و و بدون هرگونه پیچیدگی و به‌هم‌ریختگی است  زیرا یک اثر ساده حس آنی و فوری به مخاطب می دهد و نیاز به توضیح ندارد و مخاطب پیام شما را به راحتی دریافت می‌کند و بسیار تاثیر گذار می باشد.

۲) طراحی باید ماندگار باشد

طراحی لوگو باید در حین حال ساده، زیبا، مدرن و شکیل باشد و به گونه ای طراحی شود که  برای برهه زمانی خاص و یا موقعیت خاصی نباشد بلکه برای تمام عرصه ها و زمان ها باشد و به گونه‌ای باشد که در ذهن و خاطر مخاطب ماندگار شود.

۳) طراحی لوگوی اختصاصی باشد

طراحی لوگوی اختصاصی باشد

طراحی لوگوی شما باید منحصر به فرد و جدید باشد و همچنین اختصاصی باشد و به صورت عمومی و مشابه سایر برند های دیگر نباشد.

۴) لوگو قابلیت تطبیق و انطباق پذیری را داشته باشد

شما لوگوی خود را در سطوح و اشکال و مکان های مختلفی نظیر مهر،خودکار، کارت ویزیت، بروشور، بیلبورد تبلیغاتی، تیشرت، کلاه، ساک، بسته بندی و…. استفاده می کنید.

بنابراین باید طراحی لوگو به گونه ای باشد که تمام جزئیات رنگ و خطوط و… آن کاملاً بر روی هر سطح قابل انطباق باشد.

۵) طراحی لوگو علاوه بر رنگی باید به صورت سیاه و سفید نیز خوب و مناسب باشد

اکثر کسب و کار ها تمایل دارند که کسب و کار خود را در مجلات و روزنامه و … نیز تبلیغ کنند یا نیاز باشد که مدرکی را برای مشتری ارسال و فکس کنند که در تمامی موارد لوگو به صورت سیاه و سفید و بدون رنگ است بنابراین باید بگوییم که در این حالت نیز تاثیرگذاری خود را بر مخاطب داشته باشد.

۶) طراحی لوگو شما به یاد ماندنی و منحصر به فرد  باشد

یکی از مراحل مهم طراحی لوگو استفاده از اصول و قواعدی است که طرح دارای مفهوم خاص و منحصر به فرد باشد و برای مخاطبان یک طرح به یاد ماندنی باشد که سالهای سال در ذهن مخاطب بماند و به راحتی بتواند اعتماد و وفاداری مخاطب خود را جلب کند.

۷) طراحی لوگو باید متناسب با هدف شما در کسب و کارتان باشد

طراحی لوگو باید مناسب و هماهنگ با اهداف کسب و کار شما باشد تا بتواند به راحتی  پیام تبلیغات شما را به مخاطب انتقال دهد و سبب شود که اعتماد مخاطب نسبت به شما جلب شود.

۸) طرح لوگو شما خلاقانه باشد

طراحی خلاق، زیبا و شکیل به راحتی سبب تمایز لوگو شما نسبت به سایر رقبا می شود.

۹) میراث برند

در زمان طراحی لوگو بسیار دقت داشته باشید که برای برند و تجارت شما یک میراث بسیار خوب باشد زیرا هر برند یک تاریخچه‌ی دارد و نباید که لوگو های قدیمی را نادیده گرفت و از پیام و هدف آنها کاملاً غافل بود و اینگونه نباشد که برای طراحی لوگو جدید به گونه‌ای تغییر را ایجاد کنید که لوگوی قبلی کاملاً محو شود زیرا در این صورت پیشینه ذهنی مخاطب از برند و نام تجاری شما بهم میریزد.

۱۰)مختصر و مفید

باید طراحی لوگو در حالی که بیان کننده پیام و هدف برند و کسب و کار شما باشد در عین حال به طور مختصر ولی مفید اصل مطلب را به مخاطب انتقال دهد.

۱۱) ادراک و فهم

باید  ایده های خود را که پس تحقیق و بررسی به دست آورده اید با طراحی و کشیدن آنها بسط و پرورش دهید.

۱۲) استفاده از برند یا نام تجاری

یکی از ویژگی های مهم یک لوگوی خوب این است که دربردارنده برند و نام تجاری و کسب و کار شما باشد زیرا سبب اعتبار بخشی به کسب و کار شما می شود و منجر به شناخته شدن هر چه بیشتر و بهتر کسب و کار شما می شود و میزان اثربخشی و تاثیرگذاری آن را افزایش میدهد و سبب می شود که مخاطب هویت و برند و نام تجاری شما را بهتر درک کند و و همچنین این پیام را به مخاطب انتقال می دهد که محصول و خدمات شما دارای کیفیت و اصالت بهتری است.

۱۳) شناخت رقبا

یکی از نکته های حائز اهمیت و بسیار ارزشمند در طراحی لوگو شناخت رقبا است زیرا می توان از این طریق با هویت مخاطبان و مشتریان هدف که در این زمینه به دنبال دریافت خدمات و کالا و محصولات مشابه کالا و خدمات شما هستند آشنا شوید و همچنین از تقلید ناخواسته برندهای موجود نیز دوری کنید و از تکرار کارهایی که رقبا انجام داده اند بپرهیزید تا لوگوی طراحی کنید که شرکت و کسب و کار شما را متمایز تر از سایر رقبا به مخاطب نشان دهد.

۱۴) ترکیب حروف با یکدیگر

به یاد داشته باشید که بهره گیری از حروف چه به صورت تکی یا ترکیبی از چند حروف (تکه نمایی، مودگرافر) همراه با کمی خلاقیت و ابتکار سبب می شود علاوه بر اینکه لوگوی شما خاص و منحصر به و زیبا به نظر برسد همچنین سبب تثبیت نام تجاری شما در ذهن و خاطر مخاطب می شود.

۱۵) استفاده از فضاهای خالی

یکی از عناصر تاثیرگذار در طراحی لوگو وجود فضای خالی و سفید است زیرا گاهی اوقات بدون اینکه نیاز به پروژه پیچیده یا طراحی خیلی دقیق باشد فقط کافی است که یک طراح بتوانند از فضای خالی و زمینه سفید طرح به خوبی استفاده کند و همینطور فضاهای خالی اطراف طرح که قرار نیست با چیزی پر شود بلکه این فضا به عنوان محافظ برای یکپارچه نگه داشتن لوگو عمل میکند.

۱۶)  خلاقیت و شوخ طبعی در طرح

استفاده از شوخ طبعی در طرح شما سبب می‌شود که لوگوی شما جذاب تر و خلاقانه تر شود و کمک کند که در ذهن مخاطب ماندگار تر شود، نظیر لوگو سیب گاز خورده شرکت اپل که نمونه بارز این نوع شوخ طبیعی می باشد.

۱۷) چرخه رنگ ها

رنگ ها اساس و پایه و تشکیل دهنده هر طرحی هستند و باید در این زمینه بسیار دقت داشت که از رنگ هایی در طراحی لوگو  بهره بگیریم که زیبا و متناسب در چرخه رنگ و نزدیک به هم باشند زیرا امر یک ابزار مهم  برای ترکیب رنگی مناسب به حساب می‌آید مثلاً در کنار رنگ های گرم از رنگ های قرمز، نارنجی، زرد با درجات مختلف استفاده کنید و همچنین رنگ های اصلی قرمز، زرد،آبی هستند و رنگ های ثانویه سبز، نارنجی، بنفش است که با ترکیب رنگ های اصلی و ثانویه ۶ رنگ دیگر به این چرخه اضافه میشود.

۱۸) رعایت نسبت طول و عرض

یکی از نکات بسیار مهم و تاثیرگذار در طراحی لوگو رعایت نسبت تعادل طول و عرض است زیرا در غیر این صورت لوگوی شما یا خیلی کوتاه و پهن  یا باریک و بلند می شود که از نظر بصری جلوی زشت و ناپسند دارد بنابراین برای طراحی لوگو و استفاده از اشکال هندسی مختلف لازم است که نسبت بین طول و عرض را به خوبی رعایت کنید تا طراحی زیبا و چشم نوازی ارائه دهید.

١٩) وجود مفاهیم یا داستان در لوگو

در هر طرح يا ایده یک داستان یا مفهوم خاصی نهفته است و لوگو نیز به عنوان یک علم و هنر که مجموعه ای از خطوط، نقش ها و متن ها است از این امر مستثنی نمی باشد و به طور کلی یک لوگوی منحصر به فرد و قوی و با ثبات حامل دو داستان است یکی که مشخص و واضح است و دیگری که پنهان و نهفته درون لوگو است.

۲۰) رعایت تقارن

رعایت تعادل و تقارن در طراحی لوگوی یک امر بسیار مهم است زیرا به طور طبیعی ذهن ما متقارن و متعادل را طرحی زیبا، خاص و منحصر به فرد ارزیابی می کند.

چرا رعایت اصول طراحی لوگو اهمیت دارد

در دنیای رقابتی امروز اداره کردن کسب و کار ها کار بسیار دشواری است و برای ایجاد یک بستر مناسب برای معرفی هرچه بیشتر خود به مخاطب نیازمند ارتباط تصویری منحصر به فرد هستند زیرا این ارتباط قوی با فرد برای موفقیت در هر کسب و کاری لازم است و همچنین شناخت فوری شرکت از روی لوگوی یک امر بسیار مهم تلقی می شوند و نیز برند و نام تجاری قابل قبولی برای شما ایجاد می کند.

دنیای طراحی لوگوی یک دنیای بسیار گسترده، پیچیده و در عین حال ملموس برای به  نمایش گذاشتن خدمات محصولات و کالا و برند شما است.

و خصوصیت سازمان و شرکت و نیز جایگاه شرکت و سازمان و محصول شما و همچنین ارزش برند، محصول و خدمات شما را به مخاطب نشان می‌دهد و به خوبی به همگان معرفی می کند و به سرعت بر آنها تاثیر میگذارد و نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند و حس اعتماد و وفاداری را به مخاطب القا می‌کند و همچنین ساختار و هویتی کسب و کار شما را ایجاد می کند و از آنجایی که از لوگو در تمامی اسناد و اوراق شرکت نظیر سربرگ،  ضمایم ارتباطی، فاکتور و… استفاده می شود منجر به شناخت بیشتر شما به همگان می شود.

بنابراین طراحی لوگو یکی از مهمترین اقدامات هر کسب و کاری برای شروع فعالیت خود است.

طراحی لوگو اگر به صورت حرفه ای صورت گیرد و تمامی اصول طراحی رعایت شود یک طرح با جلوه بسیار زیبا، مناسب که نام تجاری شما را کامل و واضح به همگان معرفی می‌کند و در عین حال شما را از دیگران متفاوت تر به نمایش می‌گذارد.

بنابراین در می یابیم که رعایت اصول طراحی لوگو برای ایجاد یک لوگوی زیبا، خاص، منحصر به فرد، حرفه ای به گونه ای که به تنهایی در اولین نگاه کیفیت و ارزش محصول شما را به نمایش بگذارد و سبب افزایش آگاهی مشتری از برند شما شود و بدون هیچ کلامی به سرعت برای مخاطب قابل تشخیص باشد همچنین قوی و معتبر باشد که تا مدت زمان طولانی همچنان اعتبار خود را به خوبی حفظ کند برای تمامی کسب و کارها شرکتها سازمانها و همچنین طراحان لوگو بسیار حائز اهمیت است.

کپی‌کاری ممنوع ( آیا مشابه لوگوهای معروف طراحی کنیم صحیح است )

Copying is prohibited

در طراحی لوگو باید دقت داشت که یک طرح نو، جدید، اورجینال ارائه دهید زیرا بسیار ارزشمند است که لوگوی شما به اندازه کافی از سایر رقبا متفاوت باشد تا بتواند در رقابت با سایر رقبا حرفی برای گفتن داشته باشد و سبب تمایز شما شود و به خوبی کسب و کار شما را معرفی کنند.

زیرا مردم ذاتا به سمت چیزی که تازه، جدید، زیبا، منحصر به فرد است جذب می‌شوند  و اگر لوگو شما همانند برندهای دیگر باشد و مخاطب را به یاد آنها بیاندازد رفته رفته برند شما در ذهن و خاطر آنها باقی نمی‌ماند و بدین ترتیب هدف لوگو شما از بین می رود و سبب شکست شما در بازار رقباتی می شود، از طرفی کپی کردن لوگوی شرکت های دیگر اگر سبب شکست شما در کسب و کارتان نشود ولی از نظر اخلاقی و قانونی کار زشت و ناپسندی است و نوعی تقلب محسوب می‌شود و نتیجه خوبی به همراه ندارد.

بنابراین به جای کپی کردن یک طرح ، سبکی متمایز با توجه به سلیقه و خواست خود طراحی کنید تا سبب تمایز شما در بازار رقابتی شود و به راحتی توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کنید.

بهترین راه حل برای طراحی لوگو چیست

thinking emoji

لوگو در واقع چهره و نمای کلی از یک کسب و کار است که به عنوان اولین تصویر به مخاطب ارائه می‌شود از این رو طراحی آن بسیار حائز اهمیت است زیرا طراحی لوگو بخشی از هویت بصری برند شما است که نمایش آن باید چیزی فراتر از یک طرح و ایده ساده باشد.

طراحی خلاقانه لوگو یکی از ملزومات جهت موفقیت برند شما در بازار رقابتی و افزایش فروش است و زمانی طراحی لوگو موفق عمل می‌کند که با دانش، تجربه و سابقه سال‌ها فعالیت طراحان در این زمینه همراه باشد و دارای جذابیت بصری منحصربه‌فرد و حرفه‌ای باشد به گونه‌ای که نشان و لوگو محصول و خدمات شما تکراری و خسته کننده نباشد و بتواند به راحتی توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند و به خوبی با مشتری ارتباط عاطفی قوی برقرار کند و سبب ایجاد اعتماد افراد شود و رفته رفته سبب شود که افراد بیشتری نسبت به خرید و امتحان کردن محصولات و خدمات شما ترغیب شوند.

بنابراین تنها راه حل یک طراحی ایده آل و خاص این است که شما از تیم های طراحی با تجربه و حرفه ای، طراحی خلاق و شایسته ای را برای لوگوی خود بخواهید که متفاوت، جذاب، منحصر به فرد؛ تاثیرگذار باشد و مخاطبان را به گونه ای جذب کند که تا سالهای سال  لوگوی شما در از ذهن و خاطر آنها هک شود برای این منظور کافی است که با تیم طراحان حرفه ای و با سابقه موسسه هرمس دیزاین تماس حاصل فرمایید و به راحتی نمونه طرح های فوق العاده و منحصر به فرد، زیبا جذاب و درخشان را از نزدیک مشاهده فرمایید و مطمئناً دیگر نگران طراحی لوگوی حرفه ای و خاص برای برند با ارزش خود نخواهید بود.