روانشناسى رنگ ها شاخی از علم روانشناسی است که میزات تاثیر گذاری رنگ را بر ذهن مخاطب بررسی می کند.بر اساس همین موضوع می توان از رنگ ها برای تاثیر گذاری بر روی خریدارن استفاده کرد و با استفاده از روانشناسی رنگ ها در تبلیغات در زمینه بازاریابی و برندینگ خود، فروش چند برابری داشت.

جهت مشاوره برای بهترین نوع تبیلغات برای کسب کار خود از ما مشاوره بگیرید

 

محتوای مقاله

روانشناسى رنگ ها چيست؟

یکی از زیر شاخه هایی که در علم روانشناسی وجود دارد، روانشناسی رنگ ها و تاثیر رنگ ها بر احساسات است که هدف آن نشان دادن قدرت و تأثیر رنگ ها بر تصمیم گیری روزانه افراد است. رنگ ها به راحتی می توانند بر احساسات مشتری تأثیر گذاشته و باعث شوند که در بین گروه بزرگی از برند های متفاوت یک برند در ذهن مصرف کننده باقی بماند و مصرف‌کننده را ترغیب به خرید و مصرف آن برند بکند.

تاثير رنگ ها در تبليغات ،معرفى برند و اثرگذارى بر مخاطب

تاثير رنگ ها در تبليغات ،معرفى برند و اثرگذارى بر مخاطب

روانشناسی رنگ ها در تبلیغات 

روانشناسی رنگ ها در تبلیغات چیست؟ رنگ ها با زبان احساسات با ما صحبت می کند و تأثیر آن‌ها قبل از مغز بر قلب انسان‌ها است و به همین دلیل تأثیر بیشتری در ترغیب افراد به خرید دارند بنابراین با انتخاب بهترین رنگ برای جذب مشتری فرد را بیشتر متقاعد می‌کند که آن محصول و برند را بر مشابه دیگر با رنگ دیگری انتخاب کند.

روانشناسی رنگ ها در تبلیغات

تاثير رنگ ها در تبليغات ،معرفى برند و اثرگذارى بر مخاطب

ريشه فرهنگى در رنگ‌ها چيست؟

در فرهنگ های مختلف هر رنگ معنا و مفهوم خاصی دارد و رنگ‌ها با فرهنگ و مذهب قرابت دارند و حتی بعضی از رنگ ها در ارتباط با مذهب هستند و با توجه به این امر باید در بازاریابی و تبلیغات محصولات خود راجع به مخاطبان هدف تحقیق کنیم تا رنگی که مناسب با فرهنگ و مذهب آن‌ها است و رنگ های جذب مخاطب را برای تبلیغات محصولات خود انتخاب کنیم.

روانشناسی رنگ ها در تبلیغات در ابنیه تاریخی

تاثير رنگ ها در تبليغات ،معرفى برند و اثرگذارى بر مخاطب

چگونه از روانشناسی رنگ ها در تبلیغات بهره بگيريم؟

با استفاده از معنا و مفهوم هر رنگ و قدرت و اثرگذاری هر رنگ و ارتباطی که مغز افراد با رنگ های مختلف برقرار می کند راه حل مناسبی برای ایجاد فضای مطلوب برای بازاریابی برند های مختلف و مخاطبان هدف آن برندها است. انتخاب رنگ مناسب و ایده آل برای یک محصول  تا حدودی بر اساس زیبایی شناسی  و اثر روانشناسی آن رنگ و بر اساس آزمودن و روش علمی است  که در روانشناسی رنگ ها در بازاریابی و فروش و اثر آن در تبلیغات به صورت عملی ثابت شده است.

چگونه از روانشناسى رنگ ها در تبليغات بهره بگيريم؟

تاثير رنگ ها در تبليغات ،معرفى برند و اثرگذارى بر مخاطب

رنگ ها چگونه بر خريداران تاثيرمى گذارد؟

رنگ ها چگونه بر خريداران تاثيرمى گذارد؟

تاثير رنگ ها در تبليغات ،معرفى برند و اثرگذارى بر مخاطب

آیا از تاثیر رنگ ها در احساسات مطلع هستید؟

استفاده از رنگ ها در تبلیغات یک برند فقط به خاطر برانگیختن احساسات افراد نیست بلکه استفاده از رنگ ها  برای برآورده کردن انتظارات  مصرف کننده ها است که انتظارات افراد از رنگ ها تا حد زیادی ریشه بیولوژیکی دارد مثل اینکه رنگ قرمز بیشتر برای برندهای مواد غذایی استفاده می شود .

روانشناسی رنگ ها چگونه با خریداران در ارتباط است

هر رنگ حامل پیام متفاوتی است که آن را به مخاطب انتقال می دهد بنابراین با شناخت روانشناسی رنگ ها و بهره گیری صحیح از آن می توانیم رنگی برای محصول و برند خود انتخاب کنیم که علاوه بر ایجاد جذابیت بصری مناسب برای محصول، همانگونه که شما می خواهید محصول را به همگان ‌معرفی کند و پیام مورد نظر را به مخاطب القا کند و به محصول هویت بخشیده و سبب برند سازی محصول در بین سایر رقبا و محصولات مشابه و تمایز آن با سایر محصولات مشابه شود.

بنابراین رنگ ها یکی از ابزارهای قوی و تاثیر گذار بر ذهن و افکار خریداران است و به راحتی با کنترل ذهن افراد آنها را وادار به تصمیم گیری جهت خرید کالای مورد نظر می کند.

بهترین رنگ برای ایجاد کال تو اکشن

جالب است که بدانید رنگ ها نقش بسزایی در تصمیم گیری و انتخاب افراد جهت انتخاب دکمه کال تو اکشن (CTA) در وب سایت ها جهت انتخاب کالا و محصولات دارند، بنابراین باید رنگی انتخاب شود که علاوه بر اینکه واضح باشد، با انتخاب مناسب آن علاوه بر اینکه در تضاد کامل با سایر موارد باشد به گونه ای باشد که به راحتی قابل تشخیص برای همگان بوده و نیاز به جستجو برای پیدا کردن آن نباشد.

بدین منظور برای ترغیب و تشویق برای اقدام و تصمیم گیری سریع در مخاطب می توان از رنگ های گرم و شاد نظیر قرمز، سبز، نارنجی و… که در لحظه احساسات مخاطب را بر می انگیزد استفاده کرد.

هر رنگ براى کار خاصى است؟

هر رنگ براى کار خاصى است؟

تاثير رنگ ها در تبليغات ،معرفى برند و اثرگذارى بر مخاطب

رنگ ها هر کدام بیانگر احساسات متفاوت هستند و تأثیر هر کدام  با دیگری فرق می‌کند و هر رنگ  فهرست خاصی از ویژگی‌ها را دارد که با شناخت ویژگی ها و اثر روانشناسی هر رنگ بهترین انتخاب را با توجه به شرایط و اهداف بازاریابی و تبلیغات می توان مورد استفاده قرار داد

چگونه  از روانشناسی رنگ ها در تبلیغات برای استراتژى بازاريابى خود استفاده کنیم؟

چگونه رنگ استراتژى بازاريابى خود را ارزيابى کنيم؟

روانشناسی رنگ ها در تبلیغات تاثير رنگ ها در تبليغات ،معرفى برند و اثرگذارى بر مخاطب

تنها دانستن روانشناسی رنگ ها و استفاده آن در طرح تبلیغاتی کافی نیست! بلکه امتحان کردن این انتخاب تنها راه اطمینان از انتخاب صحیح است،  به خاطر همین چندین بار باید شرایط و ترتیب رنگ های  مختلف را استفاده و آزمایش کرد تا   متوجه شويد کدام حالت بیش‌ترین تأثیر را دارد. زماني كه رنگ نهايى را انتخاب کرديد بايد به مسابقه ى براكت رويد  در این مسابقه تست جداگانه یکی از رنگ ها نسبت به رنگ دیگر است تا  تأثیر آن را بر مشترى  ببینید برای جلوگیری از به هم ریختگی  و به دست آمدن نتیجه مطلوب  یکسان بودن استراتژی در کل فرایند تست و آزمایش  بسیار مهم است و در آخر رنگی را که بیش‌ترین معنا و مفهوم و اثرگذاری را بر مخاطب دارد انتخاب کنید.

اهمیت رنگ در برندسازی

با توجه به اینکه هر رنگ حامل یک پیام مستقل است و احساسات مخاطب را به گونه ای درگیر می کند بنابراین با انتخاب رنگ مناسب و متناسب با کالا و محصول خود و انتقال صحیح پیام خود به مخاطب و برقراری ارتباط مناسب با افراد هویت مناسبی برای کالا و محصول خود ایجاد می کنید.

 این هویت رفته رفته سبب برند شدن نام و نشان تجاری شما در بین همگان می شود بنابراین یکی از مهمترین عوامل ایجاد هویت و تبدیل نام و نشان تجاری شما به برندی نام آشنا برای همگان تاثیر رنگ‌ و شناخت صحیح روانشناسی رنگ ها است.

چگونه از روانشناسی رنگ ها در تبلیغات و بازاریابی استفاده کنیم

 اطلاع از معانی و مفاهیم رنگ ها به ما کمک می کند تا ویژگی محصول خود را به خوبی و هدفمند و به صورت غیر مستقیم به مخاطب معرفی کنیم و یک ازتباط موثر با مخاطب هدف برقرار کنیم تا به خوبی محصول خود را به افراد بشناسانیم و به راحتی افراد را متقاعد سازیم.

در واقع اطلاع از معانی رنگ ها وتاثیر رنگ ها بر رفتار و احساسات مخاطب همان روانشناسی رنگ ها است بنابراین با شناخت صحیح معانی و مفاهیم رنگ ها می توانیم پیام خود را به درستی و موثر به مخاطب القا کنیم و ارتباط موثری با افراد برقرار کنیم، می توانیم با انتخاب رنگ ایده ال و مناسب یک گام موثر در تبلیغات و بازاریابی و برندسازی محصول خود داشته باشیم.


بهترين رنگ براى جلب توجه چيست؟

بهترين رنگ براى جلب توجه چيست؟

روانشناسی رنگ ها در تبلیغات تاثير رنگ ها در تبليغات ،معرفى برند و اثرگذارى بر مخاطب

عوامل گوناگون و زیادی برای موفقیت و جذب مشتری در بازاریابی و ارائه کالا و خدمات وجود دارد یکی از مهم ترین عوامل آن شناخت مشتری و شناخت علایق و سلیقه های مشتری است زیرا تأثیر اولین برخورد ماندگارترین تأثیر می باشد، بنابراین بازاریابان وگرافیست ها به خوبی از تاثیر رنگ در تبلیغات آگاه هستند و می دانند که رنگ نقش مهمی در جذب مشتری و تحریک احساسات مشتری دارد و با رنگ های جذب مخاطب آشنایی دارند در بین تمام رنگ ها رنگی که بیش‌ترین ایجاد تحریک احساسات را در افراد مختلف داشته است عبارت‌اند از( قرمز،آبى، صورتى، زرد، سبز، بنفش،  نارنجى، قهوه‌ای،سياه،طلايى).

تمایلات رنگی مردان و زنان

سلیقه و تمایلات رنگی مردان و زنان با توجه به تفاوت های بسیار زیاد شخصیتی بین این دو گروه کاملا با یکدیگر متفاوت است به گونه ای که تنها با شناخت کافی از روانشناسی رنگ ها و شناسایی گروه هدف خود می توانید از رنگ های مناسب با روحیه افراد مخاطب و گروه هدف خود بیشتر استفاده کنید.

طبق تحقیقات به عمل آمده اکثر مردان تمایل به رنگ های برجسته با تون مشکی دارند در حالی که غالب خانم ها رنگ های ملیح با تون مایل به سفید را انتخاب می کنند، بنابراین به راحتی با انتخاب مناسب رنگ با روحیات مخاطب خود افراد بیشتری را ترغیب و تشویق به خرید می کنید و سبب افزایش فروش کالا و خدمات خود می شوید.

چگونه رنگ ها ما را مجبور به خريد مى کنند؟

رنگ ها به طور مستقیم و غیر مستقیم  بر روی ادراک و احساسات ما اثر می گذارند و رنگ یک محصول اولین دلیل %85 از مشتریان برای انتخاب محصولی است و در 90 % از خریدهای ناگهانى بر اساس رنگ آن کالا صورت می‌گیرد و در بسیاری از تحقيقات بر روی رفتار مصرف کنندگان مشخص شده است که ارتباط بسيار زيادى بين تصميم خرید مشتری و رنگ خاصى وجود دارد.

کاربر درنگ‌ها در جايگاه يابى و نام تجارى چيست؟

کاربر درنگ‌ها در جايگاه يابى و نام تجارى چيست؟

تاثير رنگ ها در تبليغات ،معرفى برند و اثرگذارى بر مخاطب

شرکت‌ها و یا مراکز ارائه خدمات  باید به خوبی بدانند زمانی که می‌خواهند محصول یا خدمات خود را در بازار ارائه کنند با چه رنگى آن محصول خاصيت روانى و سازگاری بيشترى دارد تا در نامگذاری  و معرفی و اثربخش کردن و ماندگاری محصول و خدمات خود از آن رنگ استفاده کنند؛ باید بدانیم كه هماهنگى ميان تمام عوامل مربوط به آن محصول و خدمات در بلند مدت تأثیرات عميق ترى بر روی مصرف‌کنندگان و مشتریان آن مى گذارد بنابراین رنگ‌ها باید در کنار سایر عوامل بازاريابى به دقت مورد استفاده قرار بگیرد تا به نتيجه دلخواه و مورد نظر رسيد .

چطور از روانشناسى رنگ ها به نفع اهداف تبليغات و بازاریابی خود استفاده کنيم؟

رنگ‌ها ارتباط مستقیم و محسوسى بر افکار و احساسات افراد دارد و مغز افراد از رنگ‌ها برای شناسایی ویژگی های محصولات  استفاده می‌کند و از همین ارتباطی که مغز ما  با رنگ های مختلف برقرار می‌کند می‌توان استفاده کرد برای ایجاد ارتباط میان بازاریابی محصولات مختلف و مصرف‌کنندگان آن  محصول و البته انتخاب رنگ ایده آل برای یک محصول با توجه به سلیقه شخصی نیست بلکه بر اساس زیباشناسی و آزمودن و روانشناسی رنگ‌ها است و البته تاثیر رنگ ها در تبلیغات بر کسی پوشیده نیست که موجب ارتباط نیاز و انتظارات مصرف‌کنندگان محصول و ارائه از طرف شما هست.

روانشناسى رنگ ها، روانشناسى رنگ قرمز

روانشناسى رنگ قرمز

تاثير رنگ ها در تبليغات ،معرفى برند و اثرگذارى بر مخاطب

اگر دنبال رنگ پر جنب و جوش،گرم و جذاب هستید آن رنگ،رنگ قرمز است که بیشتر معنای: شور و اشتیاق، انرژى، عشق، گرمى، آتش، جنگ، خشم،خطر و اعتماد به نفس را تداعى مى کند. مى توان از رنگ قرمز در وب سايت، سايت هاى دوست يابى یا در رستوران ها براى افزايش اشتهاى مشتريان استفاده كرد . بنابراین در کارت ویزیت این قبیل کارها بهتر است از رنگ قرمز استفاده شود.

روانشناسى رنگ نارنجى

روانشناسى رنگ نارنجى

تاثير رنگ ها در تبليغات ،معرفى برند و اثرگذارى بر مخاطب

يكى دیگر از رنگ هاى شاد و صمیمی  که با رنگ قرمز مشترک است، رنگ نارنجی هست  که شامل معانی دیگری مثل:جوانى، توان مالى، سرزندگى،شوخ‌طبعی هست و يكى از رنگ‌هایی است که می‌توان براى کودکان استفاده کرد زيرا آن‌ها را پر جنب و جوش و پر انرژى مى کند. این رنگ انتخاب بسیار عالی براى برندهاى زيبايى که بيانگر مفيدو عالى بودن اين نوع محصولات است مى باشد .

روانشناسى رنگ زرد

روانشناسى رنگ زرد

تاثير رنگ ها در تبليغات ،معرفى برند و اثرگذارى بر مخاطب

افرادى که رنگ زرد را مى پسندند افراد با احساس، خوش بین  و دارای استطاعت مالى  هستند. رنگ زرد داراى  مزیت روشن بودن و در چشم بودن است. معنایی که اين رنگ به مخاطب خود القا مى کند عبارتند از: انرژى، شادى، جوانى، مثبت انديشى است، معانى که رنگ زرد منتقل مى کند مانند معانى سایر رنگ‌ها نيست و هیچ حس مشابهى مانند این رنگ نيست. .

روانشناسى رنگ سبز

روانشناسى رنگ سبز

تاثير رنگ ها در تبليغات ،معرفى برند و اثرگذارى بر مخاطب

اگر براى برند هاى آرام ، بالغ و حرفه‌ای دنبال رنگ هستید آن رنگ ،رنگ سبزاست. در اصل اين رنگ به عنوان کاهش‌دهنده‌ی فشارخون و ضربان قلب شناخته می شود وازديگرمعانى اين رنگ مى توان به سلامت ،رشد ،ثروت، توازن، امور مالی،تعادل، تسکين، بارورى و سخاوت اشاره کرد. رنگ سبز چون بيشتر يادآور زندگى و محیط زيست است می توان برای برندهاى که دوستدار طبیعت هستند و یا براى معرفى محصولات ارگانيك و یا مراكز درمانى استفاده کرد.

روانشناسى رنگ فیروزه‌ای يا سايان

روانشناسى رنگ فیروزه‌ای يا سايان

تاثير رنگ ها در تبليغات ،معرفى برند و اثرگذارى بر مخاطب

رنگ فيروزه اى ازجمله رنگ هايى است که در زيرگروه رنگ آبى قرار دارد و  علاوه بر معانی که برای رنگ آبی وجود دارد  شامل معانی دیگری از قبیل: صداقت، وفادارى، تعهد، ايمان، ذکاوت، بخشندگى، پاکى و زلالی است .

روانشناسى رنگ آبى

روانشناسى رنگ آبى

تاثير رنگ ها در تبليغات ،معرفى برند و اثرگذارى بر مخاطب

یکی از رنگ هایی که برای محصولات  و برند های مردانه استفاده می شود رنگ آبی است اما علاوه بر این رنگ آبى بيانگر  معنای آرامش،آسايش، طراوت، صلح، مسئولیت‌پذیری، اطمينان و ثبات است . بيشتر بانک‌ها از رنگ آبى استفاده می‌کنند زيرا بيانگر معانى قدرت و ثبات است و این حس اطمينان را به مشتريان خود می‌دهند که براى پول آن‌ها ارزش قائل هستند.

روانشناسى رنگ بنفش

روانشناسى رنگ بنفش

تاثير رنگ ها در تبليغات ،معرفى برند و اثرگذارى بر مخاطب

رنگ بنفش رنگی است که در طبیعت زیاد موجود نیست و رنگی مرموز و احساسی است و معانی که این رنگ برای مخاطب خود تداعی می‌کند عبارت‌اند از : لوکس بودن، رمز و راز، ثروت، خیال‌پردازی ، فتنه‌گری، معنويت، بر این اساس در خانواده‌های سلطنتی از این رنگ زیاد استفاده می‌کنند.

روانشناسى رنگ ارغوانى يا مجنتا

رنگ ارغوانی از ترکیب دو رنگ آبی و قرمز تشکیل می‌شود  و رنگی ما بین بنفش و زرشکی است  و از جمله رنگ های سرد و تند محسوب می‌شود که در طبیعت بسیار نادر و کمیاب است  و معانی از جمله: نجابت و شرافت ، تعادل بین عقل و احساسات، ثروت، شکوه، تفکر عالى، قدرت و خلاقيت است و برای برند هاى که آرامش‌بخش و ظریف و خلاق و گاهى معنوى و اسرارآمیز هستند استفاده می‌شود.

روانشناسى رنگ قهوه‌ای

روانشناسى رنگ قهوه‌ای

تاثير رنگ ها در تبليغات ،معرفى برند و اثرگذارى بر مخاطب

رنگ قهوه‌ای معانی زیادی به همراه خود دارد از جمله : قابل‌اعتماد بودن، قديمى بودن، مردانه بودن، طبيعى و گرم، همین حس قابل‌اعتماد بودن است  که بسیاری از برند های بسته‌بندی  این رنگ را استفاده می‌کنند تا به شما این اطمینان را بدهند که بسته شما به سلامت به مقصد می‌رسد.

روانشناسى رنگ سياه

روانشناسى رنگ سياه

تاثير رنگ ها در تبليغات ،معرفى برند و اثرگذارى بر مخاطب

اگرچه بعضی از افراد فکر می‌کنند  که رنگ سیاه به معنای نبودن هیچ رنگی است  اما اکثر افراد آن را به معنای قدرت می‌دانند و دیگر معانی که رنگ سیاه آن را خاطرنشان می‌کند عبارت‌اند از : لوکس بودن، تشریفات، عرفان، رمز و راز، کنترل، اسرارآمیز بودن، ظرافت. امروزه رنگ سیاه را رنگى سرد می‌دانند که اگر از آن در جایگاه مناسب استفاده نشود  ظاهری زشت و زننده پیدا می‌کند  مانند استفاده این رنگ برای محصولات آرایشی و خوشبوکننده‌ها   که بسیار نامناسب است.

روانشناسى رنگ خاکستری

روانشناسى رنگ خاکستری

تاثير رنگ ها در تبليغات ،معرفى برند و اثرگذارى بر مخاطب

رنگ خاکستری احساسات مثبتی مانند رسمی بودن، حرفه‌ای بودن محصول را به خريدار القا می‌کند علاوه بر این رنگ خاکستری می‌تواند بیانگر احساساتی مانند : دمدمی مزاج بودن، خستگى، افسردگى، از مد افتادگى باشد علاوه بر این‌ها می‌توان از این رنگ به صورت خلاقانه استفاده کرد تا حس شوخ‌طبع‌ بودن را نیز منتقل کند.

روانشناسى رنگ سفيد

روانشناسى رنگ سفيد

تاثير رنگ ها در تبليغات ،معرفى برند و اثرگذارى بر مخاطب

رنگ سفید بیانگر پاکيزگى، خلوص، خالى بودن، سادگى، صلح، سردى، افتخار، جوانى، بی‌حسی است. سفيد رنگی است که تداعی‌کننده انرژی های مثبت است و می‌تواند منفی را به مثبت تبدیل کند و از آنجا که سفید سردترین رنگ است رنگی مناسب برای بستنی‌فروشی‌ها است.

روانشناسى رنگ خنثى

با خود شايد فكر  می‌کنید که رنگ های خنثى اصلاً توجهى را به خود جلب نمی‌کنند که بتوان از آن‌ها در تبلیغات استفاده کرد  ولی باید بدانیم که در برند سازی رنگ هاى خنثى مانند طوسى و سفيد اهميت بسيارى دارند چون باعث می‌شوند تا ترکيب دلخواه را به مخاطب انتقال دهد البته رنگ هاى خنثى هر کدام معناى خاص خود را دارند.

روانشناسى رنگ هاى طلايى و نقره‌ای

روانشناسى رنگ هاى طلايى و نقره‌ای

تاثير رنگ ها در تبليغات ،معرفى برند و اثرگذارى بر مخاطب

رنگ طلايى از ترکیب دو رنگ زرد و کرم به وجود می‌آید و از جمله رنگ های گرم محسوب می‌شود و  بیشتر برای توصیف رنگ خورشید به کار میرود و معانی که این رنگ تداعی می‌کند عبارت‌اند از: دانش،پيروزى، ثروت، اعتبار، شعور، قدرت و مهربانی و سخاوت است.

رنگ نقره‌ای یکی از زیرگروه‌های رنگ طوسی و خاکستری است و جزء رنگ های سرد به حساب می‌آید و  القاکننده معانی ثروت، دانش، هوش، آینده‌نگری، ایده‌های جديد است.

استفاده از رنگ‌ها در طراحى فضاى ارائه خدمات

استفاده از رنگ‌ها در طراحى فضاى ارائه خدمات

تاثير رنگ ها در تبليغات ،معرفى برند و اثرگذارى بر مخاطب

یکی از مسئله‌های مهم در امر بازاریابی ، فضایی است که آن خدمات و یا محصول ارائه می‌شود  و یا افرادی که آن محصول یا خدمات را ارائه می‌کنند بنابراین انتخاب رنگ مناسب برای فضای کاری یا لباس افرادى که این خدمات را ارائه می‌کنند و دکوراسیون محل بسیار اهمیت دارد به طوری که با انتخاب رنگ مناسب برای ارائه خدمات فروش محصول را چند برابر می‌کند.

چرا روانشناسی رنگ ها در بازاریابی و تبلیغات مهم هستند؟

در دنیای رقابتی امروز کسب حداکثری بازار هدف برای محصول خود یکی از مهمترین اهداف هر کسب و کاری به حساب می آید بنابراین برای رسیدن به این مطلوب سعی دارند که از بهترین شیوه ها و روش ها برای جذب مخاطب بیشتر استفاده کنند یکی از مهمترین مسائل در این زمینه توجه و دقت به نقش بسیار مهم و پر رنگ روانشناسی رنگ ها در بازاریابی و تبلیغات موثر برای محصول است زیرا رنگ ها جزء المان هایی هستند که با زبان گویای خود به راحتی احساسات مخاطب را بر می انگیزد و بر نحوه تفکر و رفتار مخاطب اثر می گذارد و نگاه افراد را به سوی محصول مورد نظر هدایت می کند و سبب ترغیب و تشویق افراد برای خرید محصول می شود.

طبق جدیدترین آمار به دست آماده بیش از ۹۰ درصد افراد هنگام خرید بدون هیچ آگاهی قبلی از محصول، به شکل ظاهری محصول توجه می کنند و در بین این افراد بیش از ۸۰ درصد خریداران رنگ محصول است که افراد را ترغیب به خرید محصول می کند باید توجه داشت که تبلیغات موثر شما برای جذب مخاطب کمتر از ۱۰ ثانیه است تا بتوانید مخاطب را جذب تبلیغات خود بکنید و در این بین رنگ محصول اولین چیزی است که به چشم می آید و فرد را جذب خود می کند در نتیجه یکی از مهمترین مسائل در تبلیغات و بازاریابی موثر نقش و اهمیت شناخت صحیح رنگ ها و روانشناسی رنگ ها است.

 

ترجيحات رنگ براى محصولات پر اهميت و كم اهميت

محصولات پر اهمیت و ضروری محصولاتی هستند که خرید آن برای مصرف‌کننده آن لازم و ضروری است. بنابراین برای خرید آن هم دقت و توجه زیادی و هم وقت و زمان زيادى صرف می‌کند و نوع خرید این نوع محصولات کاملاً متفاوت از محصولات کم اهمیت است.  بنابراین محققان معتقدند که تصمیم‌گیری برای اين نوع محصول  علاوه بر یک واکنش هیجانی شامل عوامل دیگر نیز هست ، برعکس تصمیم‌گیری برای خرید محصولات کم اهمیت که به صورت خودکار و آنی صورت می‌گیرد و  به  اطلاعات زیادی برای خرید این نوع محصولات  احتیاجی نیست بنابراین نقش رنگ برای خرید محصولات پر اهمیت  ضروری تر از محصولات کم اهمیت است  و باید دقت کرد که رنگ در محصولات پر اهمیت معرف آن هست و باید کاملاً متناسب با آن انتخاب شود  ولی رنگ برای کالاهای کم اهمیت  باید به گونه‌ای باشد که احساسات فرد را  برانگیزد تا آن را تشویق به خرید کند .

گزينش رنگ متناسب با محصول

گزينش رنگ متناسب با محصول

تاثير رنگ ها در تبليغات ،معرفى برند و اثرگذارى بر مخاطب

با توجه به قدرت و تأثیر رنگ‌ها بر مصرف‌کنندگان  می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین  المان هاى که یک محصول را از محصول دیگر متمایز می‌کند  انتخاب رنگ و طرح مناسب  برای معرفی آن محصول است  بنابراین انتخاب رنگی مناسب با محصول علاوه بر اینکه ظاهری یک محصول را زیباتر می‌کند بر عملکرد و رفتار ما هم تأثیر می‌گذارد به طوری که تأثیر به سزایی در خودنمایی آن محصول و جذب و دفع مشتری می‌کند.