کارتن دایکات چیست ؟ چرا به کارتن دایکات کارتن سبز می گویند؟ انواع کارتن دایکات و کاربردهای آنها، چاپ و گرافیک بر روی کارتن دایکات چگونه است، قیمت کارتن دایکات چقدر است؟

امروزه در بسیاری از واحدهای تولیدی و بسیاری از شرکت ها و فروشگاهها و صنایع مختلف برای بسته بندی محصولات خود از جعبه و کارتن های مختلف استفاده می کنند که یکی از انواع این کارتن ها، کارتن دایکات است که  بسیاری از مشاغل به دنبال استفاده از این مدل کارتن هستند بدون اینکه از معنا و مفهوم دقیق و کاربردها و ویژگی این تکنولوژی به طور کامل آگاهی داشته باشند.

این تکنولوژی در تمام صنایع مختلف به ویژه صنایع مرتبط به کارتن سازی کاربرد دارد بنابراین برای آشنایی هر چه بیشتر با این تکنولوژی سعی کرده‌ایم در ادامه در این مقاله به معنا و مفهوم و تمام ویژگی ها و کاربردهای این تکنولوژی بپردازیم.

مشاهده انواع کارتن های بسته بندی به همراه قیمت 

کارتن دایکات چیست

دایکات چیست

دایکات ( Die Cutting ) یک مفهوم و اصطلاح کلی است که در لغت به معنای برش و قالب است اما به طور کلی می‌توان آن را قالب زنی به همراه تیغ و خط تا تعریف کرد که به طور کلی شامل فرایند برش پلاستیک، ورق های فلزی، کاغذ، انواع جعبه، کارتن، مقوا به شکل های خاص با استفاده از ماشین آلات مخصوص به نام دایکات برای تولید حجم انبوهی از جعبه و کارتن های بسته بندی با اشکال هندسی مختلف و متفاوت و با ابعاد و اندازه های مختلف بر طبق الگوهای از پیش تعیین شده برای این امر که به صورت حرفه‌ای در حجم وسیع تولید می شوند، ذکر کرد.

انواع اصطلاحات دایکات

انواع اصطلاحات دایکات

دایکان در واقع یک فرایند خاص جعبه سازی است که ابتدا در قرن نوزدهم برای بسته‌ بندی صنعت کفش از آن استفاده می شد ولی امروزه رفته‌رفته در تمامی صنایع از جمله صنعت چاپ، صنایع جعبه سازی و بسته بندی، تهیه و تولید جعبه پیتزا از آن استفاده می‌شود که علاوه بر اینکه شکل و فرم ویژه‌ای دارد بتواند کارایی بسیار عالی داشته باشد.

همچنین عبارت دایکات برای خدمات پس از چاپ نیز استفاده می شود بدین صورت که با استفاده از دایکات طرح‌های موردنظر با توجه به قالب‌های مشخص بر روی بسته بندی انجام می‌شود.

فرایند دایکات در صنایع مختلف به ویژه صنعت جعبه سازی و بسته بندی متنوع است که هر کدام دارای اصطلاح ویژه و مختص به خود هستند و دارای تعریف جداگانه می باشد مانند:

برش: این اصطلاح زمانی به کار برده می‌شود که عملیات تیغ زنی و برش سر تا سری به صورت دقیق بر روی چوب صورت گیرد که اصلاً گفته می‌شود برش و همچنین نوع دیگر از خط برش وجود دارد که بر روی کاغذ و جعبه استفاده می‌شود به نام پرفراژ و در واقع برش همان برش که دور تا دور طرح چاپی صورت می‌گیرد است.

شایان ذکر است که برای تمامی مراحل پرفراژ و سایر خطوط برش دستگاه های متعددی وجود دارد که بدون دخالت دست انجام می‌شود.

خط تا: قسمت هایی از کار چاپ شده که باید خم شود و تا زده شود دارای خط تا است در واقع همان تا کردن کار چاپی بدون هیچگونه ترک و شکاف است .

باید توجه داشت که ایجاد خط تا با دستگاه دایکات هیچگونه شکاف و سوراخی در آن دیده نمی‌شود زیرا ایجاد خط تا در این فرآیند با دقت و توجه زیادی صورت می‌گیرد.

برجسته‌سازی: با وجود اینکه برجسته‌ سازی جز مراحل اصلی دایکات نیست اما با انجام دادن برش و خط تا در متریال چاپی خود به خود برجسته سازی نیز صورت می‌گیرد بنابراین می‌توان گفت که جز مراحل بعدی برش و خط تا و مراحل پایانی کار محسوب می‌شود.

سوسه گیری: در واقع به مرحله گفته می‌شود که جعبه بعد از اینکه شیت قالب خورده، و مقوا درست می‌شود از آن جدا می شود کاربرد این مرحله در واقع مربوط به زمانی که کار چاپی را به ورقه چاپی متصل می‌کند و به همین منظور دیگر فضای خالی در ورقه جدا شده وجود ندارد به این کار در فرآیند دایکات اصطلاح سوسه گیری  می‌گویند.

پوشال برداری: این مرحله شامل فرآیند و عملیات برش زدن بخش‌های اضافه جعبه برش خورده است و قسمت های اضافه متریال چاپی جدا می شود و دیگر هیچ گونه اتصال بین آنها نخواهد بود و این مرحله از مراحل پایانی و انتهای عملیات دایکات می باشد.

انواع کارتن های موجود در بازار

انواع کارتن های دایکات در بازار

کارتن های موجود در بازار به دو دسته عادی و دایکاتی تقسیم می‌شوند که کارتن های عادی همان کارتن های عمومی موجود در بازار است که بیشتر در واحدهای تولیدی سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و شرکت ها و واحدهای تجاری مدرن تمایل به استفاده از کارتن دایکاتی دارند زیرا با طراحی خاص و منحصر به فرد خود بسیار زیبا و شکیل بوده و می توانند نشانه ای برای اعتبار و ارزش برند و نام تجاری افراد باشند.

کارتن دایکات چیست

کارتن دایکات یک نوع کارتن و جعبه برای بسته بندی انواع محصولات مختلف است که با طراحی خلاقانه و منحصر به فرد سبب جذابیت کالا و محصول درون خود می شود.

کارتن دایکات در واقع دارای ابعاد و اندازه مشخص و از پیش تعیین شده ای نیست بلکه شکل و اندازه آن با توجه به سلیقه و نیاز مخاطب و نوع کاربرد جعبه طراحی می‌شود و توسط دستگاه دایکات به صورت دقیق بارها و بارها بدون دخالت دست، قیچی و شابلون ساخته و تولید می شود.

ماشین دایکات در صنعت بسته بندی بسیار حائز اهمیت است زیرا علاوه بر این که سبب صرفه جویی در وقت و انرژی می شود سبب طراحی حرفه ای و اصولی و خلاقانه و ایجاد اشکال مشابه و یکسان در امر کارتن سازی می شود.

مراحل ساخت کارتن دایکات

ساخت کارتن دایکات شامل مراحلی نظیر ساخت قالب کارتن‌ یا تخته یا تیغ های فلزی است که می خواهیم از آن کارتن داشته باشیم، قالب ها برای این منظور متناسب با شکل مورد نظر طراحی می شوند و توسط تخته یا تیغه های فلزی ساخته می شوند و بعد ورقه های کارتنی و مقوایی روی آن قرار گرفته و در انتها کارتن ها به شکل قالب مورد نظر شکل و فرم می گیرند که این مرحله به صورت خودکار و اتوماتیک توسط دستگاه دایکات انجام میگیرد.

انواع دستگاه دایکات

برای تولید انواع و اقسام مختلف کارتن های دایکات از دستگاه و قالب‌ های مختلفی استفاده می شود از جمله:

دایکات پینگ پنگی ( Rail cutting Machine): این نوع دستگاه که بسیار شبیه میز پینگ‌ پنگ است و به همین منظور به آن دستگاه پینگ پنگی یا ریلی نیز گفته می شود و مانند بازی پینگ پنگ که دو بازیکن دارد نیازمند دو نیروی انسانی برای ساخت و تولید کارتن می باشد.

دایکات فکی یا تخت ( Platen Die Cut Machine ): به منظور عملکرد مشابه مانند آرواره‌های فرد در حین تیغ زدن و برش ورق های کارتن با آن دایکات فکی می گویند.

این نوع دستگاه نمونه بارز یک دستگاه ساده ولی بسیار کارآمد در بین انواع دستگاههای دایکات می باشد که دارای قالب های تخت و به صورت لیزری با تیغه های استاندارد و بدون هیچ گونه محدودیت در ابعاد ساخت است این دستگاه دارای تیغه های برش و خم و انواع پرفراژ است.

از این دستگاه بیشتر برای برش محصولات کاغذی و مقوایی، کارتنی و چرمی که استحکام و استقامت کمی دارند مانند:برش لیبل، استیکر، جعبه، پاکت، کاغذ های پشت چسبدار، کاغذهای لمینت شده یا فوم و مقوا یا مگنت به صورت فوم های دلخواه و همچنین در صنعت چرم انواع فوم، پارچه مشمع و…. استفاده می شود.

روش برش در این دستگاه به این صورت است که یک قالب بر روی دستگاه بسته می‌شود و از این طریق فشار معادل ۲۵۰ تن یا بیشتر بر روی محصول ایجاد می شود و سبب فرم دهی و برش محصول می شود.

دایکات روتاری یا دوار ( Rotary Die Cuttting ): این دستگاه دارای چندین قالب که بر روی بستری از چوب چند لایه به صورت استوانی است و بر روی دستگاه های برش دوار به نام روتاری ساخته می شود و شامل یک سیلندر بسیار سنگین است که بدین جهت برای برش سخت ترین جنس ها نظیر فلزات کاربرد دارد.

با توجه به شکل و ساختار دستگاه می‌توان اشکال و برش های مورد نظر را هم برروی صفحات و شیت ها و سطوح مسطح انجام داد و هم بر روی سطوح استوانه‌ای ایجاد کرد.

این دستگاه جزء دستگاه‌هایی با کارایی بسیار بالا است که کمترین پسماند را از خود به جای می گذارد و یکی از بهترین گزینه ها برای برش مواردی که سطح محصول نباید با تیغه برش تماس و ارتباط داشته باشد ( Kiss outtiny ) می باشد و برای تهیه و تولید انواع کارتن ها و جعبه ها در ابعاد و اندازه های مختلف با طرح ها و شکل های منحصر به فرد کاربرد دارد.

چه تفاوتی میان دستگاه دایکات فکی و پینگ پونگی وجود دارد

_ تفاوت بارز دستگاه دایکات پینگ پنگی با دستگاه دایکات فکی در این است که دستگاه پینگ پنگی کم حجم تر است و نیاز به فضای کمتری نسبت به دستگاه دایکات فکی دارد

_ کار با دستگاه پینگ پنگی راحت تر است و به علت اینکه نیروی کار برای قالب زدن ورق های کارتن از محل فشار دستگاه فاصله زیادی دارد کم خطر و کم ریسک تر است نسبت به دستگاه فکی که متصدی امر نزدیک به محل فشار است.

_ برای کار با دستگاه پینگ پنگی نیاز به دو نیروی انسانی دارد در حالی که برای کار با دستگاه فکی یک نیرو کار نیز کافی است.

_ قالب در دستگاه پینگ پنگی بر روی نقاله های روی دستگاه قرار می‌گیرد در حالی که در دستگاه فکی قالب بر روی دستگاه پیچ می شود.

انواع قالب های دایکات چیست

به طور کلی می‌توان گفت که دایکات ها توسط دستگاه و قالب های متعددی تهیه و تولید می‌شوند که برخی از این قالب ها در دستگاه های کاملا پیشرفته به کار می روند و برخی از این نوع قالب ها به صورت دستی استفاده می شوند و نیازی به وجود دستگاه پیشرفته و برقی خاصی نیست.در ادامه به سه مورد از قالب های دایکاتی مورد استفاده در دستگاه های مختلف اشاره می کنیم.

قالب فکی یا تخت: برای استفاده از قالب های فکی یا تخت هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و برای انواع کارتن ها و مقواها و فرم دهی به کارتن دایکات و همچنین فرم دهی به انواع مقوا و چرم نیز کاربرد دارد زیرا نوع این قالب ها به گونه ای است که برای فرم دادن به انواع سطوح سخت و محکم قابل استفاده است.

قالب دایکات روتاری یا دوار: این قالب به صورت استوانه ای است و جالب است بدانید که استحکام این نوع قالب بسیار بالا است و از سایر قالب‌ها مستحکم تر می باشد و برای متریال های قوی به کار می‌رود.

این قالب در دستگاه دایکات روتاری یا دوار قرار می‌گیرد و با چرخش دستگاه سبب شکل دهی و فرم دهی به انواع کاغذ و مقوا می‌شود.

قالب های تخت همزمان ( کلیشه برجسته ): از این نوع قالب برای پرفراژ کردن جعبه و برجسته سازی آن استفاده می شود و نوع عملکرد این قالب ها به صورت همزمان و حتی همراه با تیغ زنی نیز انجام می گیرد بدون اینکه به بخش یا قسمتی از فرایند کارتن سازی و فرم دهی جعبه آسیب وارد شود.

ماشین برش قالب ( Die cut ) چیست

ماشین های برش قالب یک نوع دیگر از ماشین های برش هستند که موارد مختلف با جنس های متفاوت مانند کاغذ، نئوپان (مانند مقوا است اما ضخیم تر و متراکم تر)، پارچه و سایر موارد دیگر را به راحتی برش می‌زنند و همچنین کارهای برش و قالب زدن جعبه و کارتن را به صورت حرفه‌ای و سفارشی به هر شکل و اندازه دلخواه مشتری انجام می‌دهند.

اکثر افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند دستگاه های برش را به صورت شخصی در اندازه های کوچک مانند اندازه یک اجاق گاز یا مدل های تاشو که به راحتی در فضای بسیار کوچک نیز قابل استفاده می باشند را دارند و به راحتی از آن بهره می‌گیرند.

دستگاه برش دستی چیست

دستگاه برش دستی یک نوع دستگاه برش ساده و بسیار کم حجم است که به راحتی می‌توان در منزل و فضای محدود و کوچک از آن بهره گرفت و دارای یک میل لنگ یا اهرم که مانند یک چرخاننده عمل می‌کند و به راحتی کاغذ و سایر موارد دیگر را برش می دهد.

نوع دیگر از این دستگاه وجود دارد که دارای یک منبع تامین نیرو که با برق کار می کند است که با عبور موارد مختلف در غلطک دستگاه و فشاری که توسط آن منبع نیرو ایجاد می شود به راحتی قالب مورد نظر تهیه و تولید می شود.

دستگاه برش دیجیتال چیست

این دستگاه همانطور که از اسمش مشخص است کاملاً به صورت دیجیتالی عمل کرده و بدین صورت است که دارای یک منبع برق برای تامین انرژی است و توسط نرم افزار یا کارتریج کنترل می شوند.

حتی این فضا را در اختیار شما قرار می دهد که با نصب نرم افزار بر روی گوشی همراه خود شکل و ابعاد مورد نظر خود را انتخاب کنید و به راحتی توسط دستگاه برش، برش و قالب دلخواه خود را ایجاد کنید.

جالب است بدانید که بسیاری از این مدل دستگاه ها مانند پرینترها به وسیله بلوتوث نیز کار می کنند.

اصول بسته بندی کارتن های دایکات چیست

اصول بسته بندی کارتن های دایکات شامل قواعد سخت و بسیار مشکل و  پیچیده نیست بلکه کافی است که شما به نحوه قرار گرفتن برش های مقوا در کنار هم و همچنین اصول قرارگیری درب بر روی جعبه دقت کنید و توجه داشته باشید که آنها را طبق اصول و قواعد مشخص شده انجام دهید زیرا در غیر این صورت بسته‌بندی شما ناقص بوده و کارتن دایکات قادر به رعایت اصول مراقبتی از محصولات درون خود نبوده و ممکن است که کالا در حین حمل و جابه جای با احتمال خطر و آسیب مواجه شود.

بنابراین در هنگام بسته بندی این نوع از کارتن ها باید دقت کافی داشته باشید که  تمامی نکات و اصول قرارگیری مقواهای برش خورده مطابق خط تا باشد و همچنین درب کارتن به خوبی بر روی جعبه  قرار بگیرد  تا شما دارای یک کارتن دایکات محکم و استوار باشید که به هنگام حمل و نقل به خوبی از محصول درون خود مراقبت کند.

چاپ و گرافیک بر روی کارتن دایکات چگونه است

چاپ و گرافیک بر روی کارتن دایکات چگونه است

مقوا های به کار رفته برای ساخت و تولید کارتن های دایکات قابلیت هرگونه چاپ و گرافیک به صورت حرفه‌ای را دارند و بنابر سلیقه مشتری و مخاطب امکان هرگونه طراحی و چاپ بر روی این نوع مقوا وجود دارد.

البته گاهی بنا بر خواست مخاطب به صورت ساده و بدون چاپ و گرافیک تولید می شود زیرا برخی از شرکت‌ ها و واحدها تجاری تمایل دارند که خود کار چاپ بر روی این نوع کارتن ها را انجام دهند و گاهی برخی از شرکت‌ ها کارتن های دایکات را بدون هیچگونه چاپ و گرافیکی برای بسته بندی محصولات خود استفاده می کنند.

انواع کارتن های دایکات چیست

کارتن های دایکاتی در صنایع مختلف به ویژه صنعت کارتن سازی و بسته بندی محصولات مختلف بسیار کاربرد دارند و با توجه به سلیقه مخاطب دارای انواع و اقسام مختلفی است که ما در اینجا چند مدل از پرکاربردترین مدل های کارتن دایکات را به شما معرفی می کنیم.

مدل تلسکوپی: این نوع مدل از  کارتن دارای دو بخش به صورت کاملاً مجزای زیر و رویه است که امروزه  از این نوع کارتن در صنایع مختلف برای بسته بندی محصولات متفاوت به ویژه برای بسته بندی و حمل میوه های مختلف نظیر سیب، موز، خرما و… استفاده می شود.

مدل دسته دار: طراحی این گونه کارتن ها بدین صورت است که دو دسته در کنار جعبه تعبیه شده است و بیشتر برای حمل اسباب بازی کودکان استفاده می شود و همچنین در بعضی از انواع دیگر آن علاوه بر دو دسته کنار جعبه یک دستگیره در قسمت بالای جعبه اضافه می‌کنند که مانند صندوق برای حمل لوازم سنگین از قبیل قطعات فلزی از آن بهره می‌گیرند.

مدل چهاردرب: کارتن چهار درب جزء یکی از کارتن های مدرن ولی در عین حال محکم و بادوام است که برای نگهداری محصولات مختلف به ویژه برای حمل و جابجایی وسایل و جعبه های کوچکتر استفاده می شود.

مدل سوراخ دار: این نوع کارتن ها همانطور که از اسمش مشخص است داری سوراخ های در سطح و روی جعبه است مانند کارتن های میوه، محصولات دریایی، محصولات لبنی (که به کارتن های لبنی در صنعت کارتن سازی کارتن های سردخانه ای نیز گفته می شود ).

مدل یک درب: از این نوع مدل کارتن بیشتر برای نمایش محصولات استفاده می شود.مدل جعبه و کارتن بسیار پرکار برد برای بسته بندی لوازم خانگی مانند اجاق گاز، کارتن یخچال و..

کارتن دایکات در چه ابعادی تولید می گردد

یکی از خصوصیات منحصر به فرد کارتن های دایکات که سبب شده است استفاده از آن برای هر نوع محصولی میسر باشد و شرکت‌ ها و واحد های تولیدی مشتاق هستند از این نوع کارتن ها و جعبه ها برای بسته بندی محصولات خود استفاده کنند این است که می‌توان این نوع کارتن ها را در هر ابعاد ( طول، عرض، ارتفاع ) و در هر شکل و سایز و اندازه ای طراحی کرد بدون هیچ گونه محدودیتی بنابراین شما می توانید با خیال آسوده کارتن های دلخواه خود را با هر سایز و اندازه در قالب‌های مختلف با طراحی های متفاوت و منحصر به فرد سفارش دهید.

آیا این نوع کارتن ها ضد آب هستند

جنس این نوع کارتن مانند انواع دیگر کارتن ها از جنس مقوا می باشد و مقوا هم در مقابل آب آسیب پذیر بوده و آب درون آن نفوذ می کند ولی باید توجه داشت که هرچه تعداد لایه های مقوایی به کار رفته در تهیه و ساخت کارتن های دایکات بیشتر باشد میزان نفوذ آب به لایه های داخلی کارتن کمتر می‌شود.

مزیت های کارتن های دایکات چبست

کارتن های دایکات دارای مزیت ها بیشماری هستند که سبب می شوند محبوبیت زیادی در بین  شرکت‌ ها و تولیدی های بسیار زیادی برای بسته بندی و نگهداری و حمل و نقل محصولات مختلف داشته باشد از جمله:

_ کارتن دایکات را در هر شکل و اندازه که بخواهید می‌توان تهیه و تولید کرد به ویژه در سایز و ابعاد کوچک و متوسط در نتیجه تنوع در شکل و اندازه در این نوع کارتن ها بسیار زیاد است.

_ دایکات در صنعت بسته‌ بندی اهمیت بسیاری دارد زیرا طراحی خلاقانه و اصولی آن سبب نمایش بهتر محصول درون کارتن می‌شود و بهترین روش بسته بندی محصولات به ویژه برای افرادی که به دنبال بسته بندی شکیل و زیبا هستند.

_ استفاده از ماشین دایکات باعث صرفه جویی در وقت و زمان می شود و استفاده از این نوع دستگاه ها منجر می شود که  اشکال بریده شده و بسته بندی حرفه ای و یکسان بدون دخالت دست یا ابزاری نظیر قیچی یا شابلون یا تیغ روی کارتن ها ایجاد شود.

کاربرد کارتن دایکات

کارتن دایکات برای بسته بندی محصولات مختلف و متفاوتی استفاده می شود نظیر انواع میوه و تره بار، صیفی جات، محصولات داخلی و صادراتی و…. که وظیفه این نوع از کارتن ها حفظ کیفیت و نگهداری ویژه از محصول درون خود است.به ویژه اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می‌شود که بحث صادرات محصولات به سایر نقاط و کشورهای دیگر است.

همچنین کاربرد دیگر کارتن های دایکات در صنعت بسته بندی مواد غذایی و خوراکی مانند پیتزا و فست فود و…. می باشد و همچنین از انواع کارتن های دایکات سه لایه، پنج لایه، تک لایه در تهیه و تولید کارتن های پستی استفاده می‌شود.

کارتن دایکات و سرد خانه های صنعتی

یکی از خصوصیات مهم و ویژه کارتن های دایکات که سبب محبوبیت این نوع کارتن در بین شرکت‌ها و واحدهای تولیدی شده که ترجیح می‌دهند برای بسته بندی کالا و محصولات خود از آن استفاده کنند قابلیت نگهداری برخی از مواد غذایی به خصوص مواد خوراکی که باید زود مصرف شوند و احتمال اینکه به سرعت فاسد شوند زیاد است مانند خرما، لبنیات یا انواع میوه مانند موز و سیب و…است.

بنابراین برای اینکه بتوان اینگونه مواد خوراکی را برای مدت زمان بیشتری حفظ کرد و آنها را به مناطق دوردست جابه‌جا کرد نیاز به سردخانه های صنعتی است که سبب می‌شود مواد غذایی فوق، طول عمر بیشتری داشته باشند و به راحتی آنها را به مکان‌های مختلف صادر کرد.

دایکات در صنعت کارتن و بسته بندی محصولات چه اهمیتی دارد

بسته بندی محصولات مختلف برای حمل و نقل آسان و برای حفظ کیفیت و مرغوبیت کالا و همچنین جلوگیری از خطرات احتمالی و آسیب رسیدن به آنها در حین حمل و نقل و جابجایی امری ضروری است همچنین یک بسته بندی با طراحی خلاق و ویژه و منحصر به فرد و کارایی بالا منجر به افزایش فروش کالا می شود.

صنایع بسته بندی دارای بخش ها و زیرمجموعه مختلفی از جمله صنعت کارتن سازی و جعبه سازی است که از زمانهای گذشته تا به امروز یکی از اصلی ترین روش ها برای بسته بندی محصولات مختلف به شمار می‌رود و رشد و توسعه کسب و کارهای زیادی امروزه با این صنعت گره خورده است زیرا با توجه به نوع و کیفیت کارتن ها یکی از موارد مهم در جهت توسعه کسب و کار و سهولت حمل و نقل محصولات به نقاط مختلف است.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد تهیه و تولید کارتن ها و جعبه های مختلف در سایز و ابعاد گوناگون با طراحی مختلف با تعداد لایه های متفاوت مانند کارتن های دایکات هستیم.

کارتن های دایکات توسط دستگاه‌های دایکات به صورت ساده و به سرعت و بدون اتلاف وقت ساخته می شود و با توجه به اینکه برای ساخت آن از قالب های خاص استفاده می شود و به صورت حرفه ای در ابعاد و اندازه های یکسان و مشابه بریده می شود و به صورت شیک و منحصر به فرد تهیه و تولید می شود.

و همچنین به علت عدم محدودیت در سایز و ابعاد و طراحی ویژه خود در صنایع مختلف و برای محصولات گوناگون و در امر صادرات و یا برای کسب و کارهای داخلی قابل استفاده است که علاوه بر این که سبب نگهداری کالای درون خود می‌شوند سبب می‌شوند محصول درون خود را به خوبی به مخاطب معرفی کنند و سبب تاثیر گذاری برند به صورت ویژه در ذهن مخاطب می شوند و مشتریان را تشویق و ترغیب به خرید می کنند و سبب افزایش فروش محصول، افزایش سهم بازار رقبا می شوند که به راحتی محصول شما را از دیگر رقبا جدا می‌کنند و به راحتی با مخاطب شما ارتباط برقرار می‌کنند و تاثیر بسزایی در برندینگ محصول شما دارند.

آیا کارتن های دایکاتی سازگار با محیط زیست هستند

آیا کارتن های دایکاتی سازگار با محیط زیست هستند

کارتن های دایکاتی مانند سایر کارتن ها و جعبه های سلولزی از مقوا ساخته می‌شوند و به دلیل اینکه مقوا قابلیت بازیافت دارد و به راحتی تجزیه پذیر است و به آسانی در طبیعت جذب می شود و سازگار با محیط زیست می باشد برای حفاظت از محیط زیست بسیار مناسب است و به همین علت مورد حمایت سازمان‌های بین‌المللی زیادی قرار گرفته است.

آیا احتمال واژگونی محصولاتی که توسط کارتن دایکات بسته بندی می شود وجود دارد

به خودی خود و در حین حمل و جابجایی معمولی و یا در ضربات جزئی و خفیف به دلیل استحکام بالای کارتن های دایکات اتفاقی برای محصولات درون کارتن پیش نمی آید و احتمال واژگونی آن ها بسیار اندک است ولی در ضربات شدید مانند سوانح رانندگی به احتمال زیاد محصول درون کارتن واژگون شود ولی با وجود استحکام بالای جعبه احتمال آسیب دیدن کالا و محصول درون کارتن بسیار اندک است.

قیمت کارتن های دایکات

کارتن های دایکات عموماً به دو صورت کارتن فلکسو و کارتن های لمینتی تهیه و تولید می‌شوند که با توجه به کارهایی که بر روی آن صورت می‌گیرد و نوع دستگاه مورد استفاده برای تهیه و تولید آن قیمت‌های متفاوتی دارند.

در تهیه و تولید این نوع کارتن ها از دستگاه فلکسو برای ایجاد طرح و چاپ بر روی آن استفاده می‌شود که در نوع فلکسو باید به نحوه بسته بندی محصول دقت ویژه داشت و با توجه به این امر اقدام به چاپ بر روی کارتن نمود.

دستگاه فلکسو دستگاهی مخصوص برای چاپ بر روی انواع کارتن ها است که ابتدا طرح مورد نظر بر روی کلیشه ژلاتینی قرار می‌گیرد و توسط دستگاه روی کارتن چاپ می‌شود.

با توجه به اینکه برای تهیه و تولید کارتن های دایکاتی از قالب های خاص استفاده می شود که سبب برش های بسیار منظم و دقیق بر روی جعبه می شود و با توجه به اینکه کارتن های دایکاتی دارای استحکام بیشتری نسبت به بقیه کارتن ها است و طبق اصول استاندارد تهیه و تولید می‌شوند و با توجه به طراحی ویژه و منحصر به فرد و عدم محدودیت در سایز و ابعاد علاوه بر زیبایی خاص سبب حمل و جابجای آسان و راحت تر محصول می‌شود.

و همچنین می‌تواند بر روی این نوع کارتن ها طراحی متفاوت با توجه به سلیقه و خواست مخاطب ایجاد کرد که شاهد تنوع در سایز و طرح در کارتن های دایکاتی هستیم که منجر به افزایش کیفیت و مرغوبیت در بحث بسته بندی محصولات می‌شود و به خاطر همین عوامل دارای تفاوت قیمت قابل توجهی با سایر کارتن ها است.

با این حال انواع کارتن های دایکاتی با توجه به این که می‌توانند در تعداد لایه ها و استحکام های مختلف با ابعاد کوچکتر و بزرگتر ساخته شوند قیمت‌های متفاوتی دارند اما باید توجه داشت که قیمت تمام شده کارتن بر قیمت نهایی تولیدات تقسیم می‌شود و اصولاً سبب افزایش قیمت فروش نمی شود.

جعبه دایکات را از کجا سفارش دهیم

اگر شما به دنبال جعبه و کارتنی با مقاومت و استحکام بالا و ظاهری زیبا و منحصر به فرد برای توزیع و بسته بندی محصولات و اقلام مصرفی و صنعتی و غیرصنعتی خود هستید و میخواهید کسب و کار شما تفاوت قابل توجهی با سایر رقبا داشته باشد می توانید از کارتن های دایکات برای این امر استفاده کنید.

کارتن های دایکات علاوه بر اینکه با طراحی ویژه و خاص خود می توانند به راحتی و به صورت خاص و زیبا محصولات شما را به نمایش بگذارند و کسب و کار شما را به صورت حرفه‌ای در معرض دید همگان قرار دهند همچنن می توانند به آسانی شعار کسب و کار شما  را نیز به صورت ویژه و خاص به مخاطب عرضه کنند این نکته را هم به مخاطب القا می کند که کسب و کار شما حامی محیط زیست است.

موسسه هرمس دیزاین با استفاده از کادری مجرب می تواند با استفاده از محاسبه هزینه دقیق قالب یا تیغ و محاسبات بسیار عالی در زمینه عملیاتی مانند بسته‌ بندی و بکارگیری ترفندهای مناسب در ساخت قالب یا طراحی بسته بندی سبب صرفه جویی قابل توجهی در هزینه تولید شود و با استفاده از برترین دستگاه های دایکات و به روزترین دستگاه های چاپ و گرافیک کاملا حرفه ای قادر است شما را در تهیه و تولید انواع کارتن های ساده، کارتن های دایکات، جعبه و کارتن های بسته بندی، جعبه مقوایی، همراه با طراحی و چاپ با کیفیت بسیار عالی و قیمت مناسب، شما عزیزان را یاری نماید.