چاپ اکوسالونت چیست و چه کاربردی دارد

از دیرباز تا به امروز صنعت چاپ با تغییرات فراوانی مواجعه بوده است به گونه ای که امروزه شاهد طیف وسیعی از انواع و اقسام روش های مختلف و چاپگرهای متفاوت با مزایا و کارایی های متفاوت هستیم که یکی از پرطرفدارترین چاپگرها و روش های چاپ، چاپ اکوسالونت است که یک روش ایده ال و منحصر به فرد است که جوهر به کار رفته در این چاپگر در عین حالی که دارای مرغوبیت و کیفیت فوق العاده است و از زیبایی خیره کننده ای برخوردار است یکی از جوهرهایی است که با حذف آلاینده ها و حلال های مضر که آسیب های جدی به محیط زیست وارد می کند، دوستدار سلامت افراد جامعه و حافظ محیط زیست است.

با ما در موسسه هرمس دیزاین همراه باشید تا با ارائه اطلاعات لازم و کافی جهت شناخت هرچه بهتر روش های چاپ به ویژه چاپ اکوسالونت به شناخت بهتر و بیشتری در این زمینه دست یابید‌.

چاپ اکوسالونت چیست

چاپ اکوسالونت چیست

امروزه شاهد تنوع گستره در صنعت چاپ هستیم که یکی از این موارد چاپ اکوسالونت است که به جهت ویژگی های منحصر به فرد آن این روش نسبت به سایر روش های دیگر متمایز شده و در اذعان عموم از این روش به روشی ایده ال و خاص تعبیر می شود.

یکی از این وجه تمایزها در چاپ اکوسالونت بهره گیری از جوهر با فناوری پیشرفته است به طوری که رنگ های به کار رفته در این جوهر قایل تجزیه است و از خود ترکیبات مضر و فرار آلی منتشر نمی کند و آلاینده محیط زیست نیست بدین جهت یکی از جوهرهای مناسب برای محیط زیست و سلامت انسان ها است و همچنین به خاطر کیفیت عالی این جوهر منجر به ایجاد کیفیت بسیار عالی در نتیجه کیفیت عالی چاپ می شود و در نهایت یک تصویر و طرح زیبا و در عین حال با شفافیت و رزولوشن بسیار عالی به خصوص در بنر و چاپ محصولات تبلیغاتی با ابعاد بزرگ به شما ارائه می دهد‌.

چه مواردی با دستگاه اکوسالونت به چاپ می رسند

چه مواردی با دستگاه اکوسالونت به چاپ می رسند

با توجه به ویژگی های بسیار زیاد چاپ اکوسالونت به ویژه کیفیت عالی این نوع چاپ در بسیاری از موارد در صنعت چاپ کاربرد دارد نظیر:

_ چاپ بنرهای تبلیغاتی در ابعاد بزرگ.

_ چاپ کاغذ دیواری

_ چاپ استیکرها با شفافیت بالا به ویژه در دکوراسیون داخلی

_ چاپ سولیت یک رو و دورو

_ چاپ پوستر

_ چاپ چرم مصنوعی

_ کارتن و جعبه های پلاستیکی

_ بنرهای شبرنگ

_ چاپ کاغذ pp

_ چاپ بوم های نقاشی

_ چاپ فلکسو

_ چاپ بر روی انواع متریال ها و کاغذ های مختلف

و….

چاپ یووی چیست و چه قابلیت هایی دارد

انواع جوهر اکوسالونت

انواع جوهر اکوسالونت

جوهر اکوسالونت یک نوع جوهر رنگی است که بر پایه ترکیبات آبی تهیه و تولید می شود و به خاطر ویژگی های منحصر به فرد آن مانند:

_ کیفیت و شفافیت بسیار بالا

_ پوشش دهی مناسب جوهر

_ سالم و بدون هیچگونه آلاینده زیست محیطی

_ بدون بو و ضرر برای سلامت انسان

_ دوام و ماندگاری بالا

_ براق و درخشنده بودن

_ ضد آب و اکسیداسیون و سایر عوامل دیگر

_ بدون هد گرفتگی و افزایش طول عمر هد

_ قیمت مناسب

و…. که سبب شده است جوهرهای اکوسالونت جای جوهرهای دیگر در صنعت چاپ را به خود اختصاص دهد البته تمام این ویژگی ها در جوهرهای اکوسالونت مشترک است اما با وجود برخی تغییرات عملکرد و ساختار آنها متفاوت شده است که سبب شده است کیفیت و قیمت آنها با یکدیگر متفاوت باشد.

انواع جوهر اکوسالونت عبارتند از:

انواع جوهر اکوسالونت عبارتند از:

۱) جوهر اکوسالونت رنگی یا دای (Dye): جوهری با کیفیت و مرغوبیت بسیار بالا که برخلاف انواع دیگر جوهرهای ساخته شده از رنگدانه ها دچار رسوب و ته نشینی رنگدانه های تشکیل دهنده نمی شود و بدین جهت از درخشندگی ویژه ای برخودار است و بسیار شفاف بوده به گونه ای که نور از آن به راحتی عبور می کند و بسیار سازگار با محیط زیست است و بر روی سطوح مختلف مانند بنر، شیشه، سنگ، پارچه و… قابل اجرا است و البته قیمت این جوهر نسبت به جوهرهای دیگر بالاتر است که سبب می شود مشتریانی که تمایل به استفاده از جوهر با قیمت کمتری دارند از انواع دیگر جوهرها استفاده کنند.

۲) جوهر اکوسالونت پیگمنت (Pigment ): یکی دیگر از انواع جوهرهای اکوسالونت جوهر پیگمنت است که به خاطر قیمت بالای جوهر دای، و البته به خاطر وجود رنگدانه های موجود در ترکیبات این نوع جوهر که تمایل زیادی به چسبیدن بر روی سطوح را دارند و همین امر سبب ایجاد دوام و ماندگاری بسیار بالای جوهر پیگمنت بر روی سطوح مختلف می شود و همچنین به جهت نوع خاص جوهر دیگر نیازی به استفاده از روش های گوناگون برای کوچک کردن سطح چاپ نیست و سایر ویژگی های آن  به مخاطب پیشنهاد می شود.

اما این جوهر نیز به خاطر وجود رنگدانه های رنگی که به صورت معلق و کلوئیدی بر روی سطح آبی ایجاد می شود رفته رفته سبب بسته شدن نازل و هد می شود و همچنین به خاطر بوی زیاد آن به تولید کنندگان توصیه نمی شود.

۳) جوهر اکوسالونت فلورسنت: یک نمونه از جوهرهای جدید که دارای حساسیت بالا نسبت به نور ماوراء بنفش است و در مقابل آن به صورت دانه های براق دیده می شود که همین امر منجر به درخشش و شفافیت بیشتر کار می شود و بر روی سطوح مختلف قابل استفاده است.

از جوهر اکوسالونت برای چه دستگاهی استفاده می شود

از جوهر اکوسالونت برای چه دستگاهی استفاده می شود

جوهرهای اکوسالونت به خاطر تبخیر سریع و نفوذ فوری بر سطوح مختلف، خشک شدن بسیار سریع، مقاوت بالا در مقابل عوامل گوناگون، غلظت اندک، قدرت چسبندگی کمتر یک جوهر ایده ال و عالی است که بسیار پرطرفدار بوده و در اکثر دستگاه های چاپ مورد استفاده است، به ویژه با حذف حلال های مضر که منجر به آسیب رساندن به هدهای دستگاه چاپ می شود و همچنین پاشیدن جوهر بر روی سطح کار با پرتاب کمتر که همه این عوامل منجر می شود که دستگاه به سرعت دچار فرسودگی نشود و طول عمر بیشتری داشته باشد بنابراین پوسیدگی و فرسودگی کمتری در کارهای چاپ شده توسط دستگاه چاپ با جوهر اکوسالونت مشاهده می شود.

مزایای چاپ اکوسالونت

چاپ اکوسالونت همانطور که قبل نیز اشاره شد به دلیل ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد آن از مزایای بی شماری برخوردار است از جمله:

_ این نوع چاپ دارای کیفیت و رزولوشن بسیار بالا است به طوری که در فواصل بسیار نزدیک نیز بنرهای تبلیغاتی چاپ شده بدین وسیله به خوبی قابل رویت و مشاهده است و افزایش ابعاد و سطح کار چاپ شده منجر به کاهش کیفیت در آن نمی شود.

_ شفافیت فوق العاده و وضوح عالی در این چاپ که سبب جذابیت دو چندان کار می شود.

_ قابلیت چاپ و اجرا بر روی هرگونه بسته و متریال که سبب افزایش گستره و کاربرد این روش چاپ می شود.

_ در این روش شما به راحتی می توانید طرح مورد نظر خود را در هر سایز و ابعادی چاپ کنید و هیچ گونه محدودیتی در چاپ اکوسالونت از این لحاظ وجود ندارد.

_ جوهر به کار رفته در این چاپ به جهت بهبود فناوری اولیه خطر آلاینده های شیمیایی در سایر روش های چاپ را بر طرف کرده و بدین جهت جوهری مناسب برای سلامت انسان و محیط زیست است.

_ جوهر اکوسالونت از مقاومت بسیار بالایی در برابر نور خورشید، باد، باران و… برخوردار است.

_ جوهر اکوسالونت دارای حداقل حرکت بر روی سطح چاپی است و همین امر سبب کنترل بسیار بالای پخش رنگ بر روی سطح کار می شود.

_ تنوع و رنگ بندی بسیار در این نوع چاپ.

_ قیمت مناسب چاپ اکوسالونت سبب شده است که یکی از پرطرفدارترین روش های چاپ نسبت به سایر روش های موجود باشد‌.

معایب اکوسالونت

معایب اکوسالونت

در کنار مزایای بی شمار چاپ اکوسالونت مانند سایر روش های دیگر معایبی نیز دارد که عبارتنداز:

_ دستگاه اکوسالونت به جهت ساختار آن نیاز به مراقبت های دائمی دارد و همچنین باید به صورت مداوم تمیز و نظافت شود.

_ به جهت عدم استفاده از سالونت دستگاه به شدت حساس می باشد و این حساسیت نیاز به توجه و مراقبت های پی در پی دارد تا از آسیب دیدگی دستگاه جلوگیری شود.

_ استفاده دائمی و منظم از دستگاه زیرا در صورت خاموشی دستگاه به مدت ۴۸ ساعت برای استفاده دوباره از آن باید هدهای دستگاه توسط سالونت شستشو شود و اگر میزان عدم استفاده از دستگاه بیش از ۴۸ ساعت باشد و مدت زمانی که دستگاه خاموش باشد به یک هفته برسد علاوه بر هدهای دستگاه باید کل مسیر خط مرکب تمیز و شستشو شود تا از بروز مشکل در روند کار جلوگیری شود.

_ یکی دیگر از معایب این روش قیمت بالاتر چاپ اکوسالونت نسبت به سایر روش های دیگر است.

انواع چاپ به روش اکوسالونت

چاپ‌اکوسالونت با توجه به جوهرهای مورد استفاده شده در این زمینه دارای انواع و اقسام متفاوتی است مانند:

_ چاپ اکوسالونت توسط جوهر اکوسالونت دای

_ چاپ اکوسالونت توسط جوهر اکوسالونت پیگمنت

_ چاپ اکوسالونت توسط جوهر اکوسالونت فلورسنت

معرفی دستگاه اکوسالونت

معرفی دستگاه اکوسالونت

دستگاه اکوسالونت دستگاهی برای چاپ اکوسالونت است که توسط مرکب و جوهر اکوسالونت کار می کند. یک دستگاه کاملا صنعتی که دارای سرعت فوق العاده بالا، دقت بی نظیر، مدل های گوناگون جهت رفع نیاز مخاطب همرا با تکونولوژی بالا و قابلیت چاپ در بهترین کیفیت و شفافیت و…. که به کمک این دستگاه تصاویر و طرح ها به روش چاپ اکوسالونت چاپ پی شود.

مراحل چاپ اکوسالونت

برای انجام چاپ اکوسالونت نیاز است که حتما با کامپیوتر و نحوه کار با آن و یک نرم افزار گرافیکی نظیر فتوشاپ آشنایی کامل داشته باشید، زیرا دستگاه اکوسالونت توسط سیم رابط LAN به کامپیوتر متصل می شود و از طریق آن طرح مورد نظر اجرا می شود.

از جمله مراحل مهم در چاپ اکوسالونت روغن کاری دستگاه جهت کارایی مناسب دستگاه است و همچنین شارژ مرکب و جوهر دستگاه تا به خاطر عدم جوهر دستگاه هوا نگیرد و دستگاه دچار آسیب و مشکل در عین عمل چاپ نشود.

نکته بسیار مهم در زمان چاپ توسط دستگاه اکوسالونت باید دقت داشت که اجسام کوچک در نزدیکی دستگاه نباشد زیرا سبب می شود دستگاه در زمان انجام کار آسیب ببیند.

یکی دیگر از مراحل چاپ کنترل دمای دستگاه است که باید دمای دستگاه در زمان چاپ بین ۲۳ تا ۲۶ سانتی گراد باشد.

و در انتهای کار چاپ برای جلوگیری از انسداد هد دستگاه و نازل های آن باید دستگاه توسط حلال مناسب تمیز شود.

قیمت چاپ اکوسالونت

امروزه شاهد پیشرفت های چشمگیری در صنعت چاپ هستیم که از روش های گوناگون برای چاپ استفاده می شود که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد و مزایا و معایبی نیز هست.

همانطور که در این مقاله نیز به آن اشاره شد یکی از بهترین و با کیفیت ترین روش های چاپ، چاپ اکوسالونت است که امروزه از آن به عنوان چاپی ایده ال و مدرن نیز یاد می شود که در کنار تمام مزایای آن قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه آن است، قیمت آن با توجه به نوع متریال به کار رفته و همچنین سطح کار متغیر است و هر چه سطح مورد استفاده بزرگتر باشد به تبع قیمت چاپ نیز بیشتر می شود.

موسسه هرمس دیزاین با تکیه بر علم و دانش و تخصص و سالها تجربه کارشناسان خود و همچنین به کار گیری مجهزترین دستگاه های چاپ، آماده ارائه خدمات گوناگون در زمینه چاپ به خصوص چاپ اکوسالونت است، جهت دریافت اطلاعات لازم و ثبت سفارش خود از طریق راه های ارتباطی ما، تماس حاصل فرمایید.