امروزه تمامی کارگاه های تولیدی و فروشندگان محصولات در سراسر دنیا بر اهمیت ارائه اطلاعات خود به مشتریان واقف اند،از این رو ماشین آلات لیبل زن جایگاه ویژه ایی در  صنایع بسته بندی محصولات و همچنین تبلیغات ایفا می کنند.

ماشین آلات لیبل زن چیست؟

ماشین آلات لیبل زن چیست؟

ماشین آلات لیبل زن چیست؟

یکی از دستگاه های بسته بندی با اهمیت در صنعت بسته بندی برای هر تولیدی دستگاه لیبل زن است،که بسیار کاربردی و مهم است زیرا لیبل زدن( اتیکت )بر روی کالا و محصولات سبب دادن اطلاعات مفید و مختصری از محصول،روش استفاده از کالاها ،معرفی برند،قیمت نهایی برای مصرف کننده،سیب سلامت،مواد تشکیل دهنده، یا بارکد اقتصادی محصولات و….  می شود که مصرف کننده به راحتی به صحت و کیفیت محصول اطمینان پیدا می کند و با حس اعتماد بیشتری محصول را خرید می کند.و بیشترین کاربرد این دستگاه در صنایع تولیدی که تولید بالا و متوسط دارند می باشد زیرا  لیبل زدن به صورت دستی یک کار زمان‌ بر و طاقت فرسا می‌باشد و در بسیاری از صنایع تولیدی برای اینکه به صورت منظم و طراحی یکسان و خاص و شکیل بر روی  بسته بندی خود داشته باشند از دستگاه لیبل زن استفاده می‌کنند،که این دستگاه بیشتر برای لیبل زدن روی ظروف شیشه ای،پلی اتیلن،کتابی،پت،استوانه ای و انواع گالن هایی که در صنایع شیمیایی بهداشتی و دارویی و … استفاده می شوند به کار می رود که با توجه به نکاتی مانند نوع ظرف،شکل،اندازه ظرف و اینکه لیبل در کدام قسمت ظرف چسبانده می شود انواع و اقسام متفاوتی دارد از جمله:

۱) دستگاه لیبل زن دو طرفه پشت چسب دار

جهت لیبل زدن در دو طرف ظرف استفاده می شود.

دستگاه لیبل زن دو طرفه پشت چسب دار

دستگاه لیبل زن دو طرفه پشت چسب دار

۲) دستگاه لیبل زن گرد پشت چسب دار

مناسب برای لیبل زدن بر روی ظروف گرد است.

دستگاه لیبل زن گرد پشت چسب دار

دستگاه لیبل زن گرد پشت چسب دار

۳) دستگاه تاپ لیبل پشت چسب دار

برای چسباندن لیبل بر روی محصولات تخت یا بر روی درب ظرف بسته بندی استفاده می شود.

۴)‌ دستگاه لیبل زن زیر و روی محصول

با عبور دادن محصول از دستگاه به طور همزمان هم زیر هم روی ظرف را لیبل می چسباند.

دستگاه لیبل زن زیر و روی محصول

دستگاه لیبل زن زیر و روی محصول

۵) دستگاه لیبل زن چند کاره پشت چسب دار

از این دستگاه به جهت چسباندن چند نوع لیبل همزمان مثل تخت و گرد بر روی ظرف در قسمت های مختلف ظرف استفاده می شود که علاوه بر این  دستگاه مجهز به یک نوار نقاله قابل تنظیم در قسمت بالایی بطری یا ظرف است به جهت ثابت نگه داشتن ظرف  بر روی خط تولید در هنگام چسباندن لیبل.

۶) دستگاه لیبل زن چند وجهی

از این دستگاه برای چسباندن لیبل بر روی ظرف چند وجهی استفاده می شود.

دستگاه لیبل زن چند وجهی

دستگاه لیبل زن چند وجهی

۷) دستگاه لیبل زن شیرینک 

از این دستگاه به جهت قراردادن غلاف بافون بر روی بطری نوشابه،آبمیوه،شیر و…. استفاده می شود و همچنین برای پلمپ کردن ظروفی  مثل خیار شور،رب،سس و…. استفاده می شود که بعد از قرار دادن قلاب بر روی ظرف مخصوص به طور اتوماتیک و خودکار ظرف وارد تونل حرارتی شیرینک می شود و غلاف دور محصول می چسبد و در نهایت ظرف توسط نوار نقاله دستگاه به صورت خودکار از دستگاه خارج می شود.

 

جهت انجام مشاوره و سفارش بسته بندی محصولات خود به سایت هرمس دیزاین مراجعه نمایید یا با مشاور امور تبلیغات و بسته بندی ما در این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

قطعات دستگاه لیبل زن

دستگاه لیبل زن شامل قطعاتی از قبیل فین برد،هد حرارتی،غلطک فید،نگهدارنده،ریبون،نگهدارنده ی لیبل،موتور فید می باشد.

 

 

قطعات دستگاه لیبل زن

قطعات دستگاه لیبل زن

ویژگی و مزایای دستگاه لیبل زن

ویژگی و مزایای دستگاه لیبل زن:

ویژگی و مزایای دستگاه لیبل زن

دستگاه لیبل زن به خاطر جاگیر نبودن و سرعت بالا و صدای کم در محیط های گوناگون مانند فروشگاه‌ها،داروخانه‌ها،بانک رستوران و…. استفاده می شود و دارای مزایا و ویژگی های مختلفی از قبیل پورت های گوناگون که به خاطر همین پورت ها، ویژگی و شرایط استفاده در مکان های گوناگون را پیدا می کند دستگاه لیبل زن همچنین مجهز به دستگاه های مختلفی مانند کامپیوتر،پرینتر و… است.

مجموعه تبلیغاتی هرمس دیزاین با سابقه طولانی در امر طراحی و بسته بندی با انواع دستگاه های بسته بندی آماده ارائه انواع خدمات به مشتریان خود در امر بسته بندی می باشد جهت مشاوره با شماره تماس (09129472983) این شرکت تماس گرفته و مشاوره های لازم را جهت کار بسته بندی دریافت نمایید.

همچنین برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه دستگاه بسته بندی سلفون می توانید مقاله آن را مطالعه نمایید.

برای کسب اطلاع از انواع دستگاه بسته بندی مقاله زیر را مطالعه نمایید.

دستگاه بسته بندی چیست