لیبل گلاسه یا لیبل مات کدام بهتر است؟ لیبل برچسب ظریفی است که از جمله ابزارهای قوی و محکم تبلیغات و بازاریابی به شمار می رود که حامل اطلاعات کامل و دقیق از مشخصات کالا و محصول مورد نظر است و به خوبی محصول را به مخاطب معرفی می‌کند و بیانگر برند و هویت شرکت و نام تجاری شما است.

و از لحاظ جنس و متریال انواع و اقسام متفاوت دارد که بسته به کاربرد شما می توان نوع جنس آن را انتخاب کنید که در بین لیبل های متفاوت لیبل گلاسه و لیبل مات دو لیبل پر طرفدار و پر بازده است باید توجه داشت که در انتخاب بین لیبل مات و لیبل گلاسه توجه داشت کدام نوع لیبل با توجه به طراحی آن و نوع محصول و کاربرد آن مناسب تر است و می‌تواند به خوبی معرف شما و محصول و برند شما باشد و یک لیبل جذاب و خاص را به شما ارائه دهد تا اعتماد مخاطب را به راحتی جلب کنید.

در این مقاله لیبل گلاسه و مات را معرفی کرده و به تفاوت این دو لیبل می پردازیم تا شما عزیزان بتوانید با اطلاعات بیشتر و آگاهی بهتر لیبل متناسب با کالا و محصول خود را انتخاب نمایید.

لیبل گلاسه چیست

یکی از پرکاربردترین انواع کاغذ برای لیبل، کاغذ گلاسه است، جالب است بدانید که لیبل و برچسب های گلاسه لیبل های محبوب و پرطرفدار و البته مقرون به صرفه است که به دلیل این که نور را به خوبی انعکاس می‌دهند درخشش خاص و خیره کننده به کار می بخشد و سطح روشن و براق این لیبل به شما یک روکش حرفه ای و منحصر به فرد برای ایجاد طرح مورد نظر ارائه می‌دهد.

و همچنین این لیبل نسبت به سایر لیبل های دیگر سطحی صاف و صیقلی برای ارائه طراحی در اختیار شما قرار می دهد که منجر می شود طراحی شما ظریف تر شود که می توانید از این فرصت به خوبی بهره ببرید و با طراحی زیبا توجه مخاطب را به اطلاعات مهم جلب کنید و نیز سبب بهتر دیده شدن کالا و محصول با نام تجاری شما می شود.

علاوه بر این لیبل گلاسه ضد آب است و در برابر رطوبت بسیار مقاوم و بادوام است و با پاشیده شدن آب و روغن و مایعات دیگر نوشته و طرح بر روی لیبل از بین نمی‌رود و همین امر آن را به لیبلی پرطرفدار برای کالاهای مختلف تبدیل کرده است و همچنین به دلیل وجود یک لایه پوشش ویژه ( سلفون، لمینت ) استحکام و دوام این نوع لیبل دو چندان می شود .


لیبل چیست


لیبل مات چیست

یک نوع لیبل کاغذی است که عمدتاً بدون پوشش و با سطحی زبر است و گاهاً از پوشش ها و روکش های مختلف بر روی آن استفاده می شود که برای سطوح صاف مورد استفاده قرار می گیرد این لیبل اگرچه به اندازه لیبل های گلاسه دارای درخشندگی و جذابیت نمی باشد اما با توجه به روکش ظریف آن برای چاپی خوب و ایده آل مناسب است.

و نکته جالب توجه در این لیبل نسبت به سایر لیبل های دیگر به خصوص لیبل گلاسه این است که بعد از استفاده از لیبل های مات بر روی بسته بندی  نامرئی می شود و مخاطب این گونه برداشت می کند که چاپ بر روی لیبل بخشی از بسته بندی کالا است و همچنین این نوع لیبل، لیبلی مقاوم در برابر گرما است و می توان با استفاده از مواد ضد آب  آن را به لیبلی ضد آب و مناسب برای فضاهای باز و محیط های مرطوب تبدیل کرد.

اگر شما تمایل دارید که مطالب برچسب و لیبل شما خواناتر باشد مثل برچسب های بارکد و برچسب‌های کد QR که مخاطب آن را راحتر بخواند لیبل مات گزینه بسیار مناسبی است زیرا لیبل های گلاسه با انعکاس نور سبب می شود که مطالب به خوبی در معرض دید مخاطب قرار نگیرد و مخاطب برای خواندن مطالب بر روی برچسب به زحمت بیندازد، ولی لیبل مات با سطح زبر، نور را کمتر بازتاب می کند و بدین جهت مطالب بهتر دیده می شود و همچنین در اسکن های نوری سنتی لیبل‌های گلاسه به دلیل بازتاب نور مانع صحیح اسکن نوری بر روی کد های QR و بارکد می‌شود در حالی که سطح زبر لیبل مات یک سطح بسیار مناسب برای طراحی زیبا و منحصر به فرد در این زمینه است.


اصول مهم در طراحی لیبل


تفاوت بین لیبل مات و گلاسه چیست

شاید بتوان گفت تنها تفاوت این دو لیبل مربوط به سطح این دو  لیبل است که کار چاپ بر روی آن انجام می شود لیبل گلاسه دارای سطح صاف و صیقلی و براق است که جذابیت خاصی به کار می بخشد و نور را به خوبی انعکاس می دهد  و همچنین به دلیل انعکاس نور حالتی برجسته به عناصر طراحی می بخشد و به دلیل وجود روکش های مختلف از آسیب اشعه ماورا بنفش جلوگیری می کند در حالی که سطح لیبل مات زبر بوده و نور را انعکاس نمی‌دهد. و سایر تفاوت های دیگر که در ظاهر این دو لیبل ایجاد می شود مربوط به سطح این دو لیبل است.

چهار دلیل بر اینکه لیبل مات یک‌ لیبل ایده ال  و منحصر به فرد برای شما می باشد

برای انتخاب یک لیبل مناسب برای بسته بندی محصول و کالای خود باید به موارد گوناگون از جمله جنس و متریال لیبل، نوع رنگ پردازی، انعکاس نور و…. توجه کنید تا بتوانید لیبلی ایده ال و منحصر به فرد برای محصول خود سفارش دهید.لیبل مات با ایجاد موقعیت های مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا محصول خود را خاص تر در معرض دید همگان قرار دهید.

جنس متریال لیبل مات نسبت به لیبل گلاسه

با توجه به سادگی روکش های لیبل مات و ایجاد یک سطح صاف و کره ای مانند که منجر به ایجاد یک زیبای خاص و در عین حال طبیعی می شود، یک برچسب بسیار مناسب برای محصولات و کالاهای که رعایت تمیزی و اصول بهداشتی بسیار مهم است نظیر مواد غذایی طبیعی، محصولات بهداشتی، محصولات سازگار با محیط زیست، است.

نوع کاربرد لیبل برای ایجاد یک دیزاین منحصر به فرد برای محصول

به دلیل اینکه رنگ های استفاده شده بر روی لیبل مات رنگ های ظریف و کمرنگی است و ظاهری سنتی و قدیمی به طراحی لیبل شما می بخشد که می توان به راحتی از این موقعیت بهره گرفته و ظاهری زیبا و جذاب ولی سنتی و کلاسیک به طرح بخشید و به راحتی با ایجاد همچنین فضایی تاثیر شگرفی در مخاطب ایجاد کرد.

ایجاد بستری زیبا برای معرفی برند شما

لیبل های مات بر خلاف لیبل های گلاسه که دارای سطحی صاف و صیقلی هستند دارای سطحی زبر با انعکاس کم نور است که می توانید با خلاقیت و ایده پردازی های منحصر به فرد از این فضا برای ایجاد بستری زیبا برای طراحی های سنتی و قدیمی بهره بگیرید.

ایجاد طراحی های خاص

لیبل های گلاسه به دلیل سطح براق خود و ایجاد جلوه ای جذاب و خاص در بین همگان پرطرفدار است اما اگر به دنبال ایجاد طرح های خاص و منحصر به فرد هستید و قصد دارید از سایر رقبا متمایز تر باشید و اثر ماندگار ایجاد کنید می توانید از لیبل های مات برای معرفی محصول و کالای خود استفاده کنید.

سخن آخر

در نهایت انتخاب بین لیبل گلاسه و مات بستگی به سلیقه شما، نوع کاربرد آن و همچنین انتظار شما از ظاهر لیبل که برای برچسب خود انتظار دارید، دارد توصیه می شود اگر هنوز در انتخاب لیبل مناسب خود تردید دارید و نمی توانید لیبل منحصربه‌ فرد و ایده آل خود را انتخاب کنید کافی است که برای راهنمایی، با مشاوران و طراحان حرفه ای و خلاق ما در این زمینه مشورت کنید و کار چاپ لیبل خود را با بهترین کیفیت و طراحی منحصر به فرد و جذاب به گروه حرفه ای و متخصص ما در موسسه هرمس دیزاین بسپارید.