محتوای مقاله

اصول و قواعد طراحی چاپ لیوان

امروزه بسیاری از سازمان ها، شرکت ها و حتی کسب و کارهای کوچک به دنبال شناخت هر چه بیشتر محصول و خدمات خود به دیگران هستند بنابراین سعی می‌کنند تا با ابزارهای مختلف بتوانند به خوبی کار و محصول خود را به همگان معرفی می‌کند که یکی از پرطرفدارترین ابزارهای تبلیغاتی طراحی بر روی سطوح مختلف که دارای جذابیت منحصر به فردی است و منجر به داشتن یک محصول با نمای زیبا و خاص است از جمله یکی از محبوب‌ترین این محصولات می توان به چاپ بر روی لیوان یا ماگ و اهدای آن به افراد مختلف اشاره کرد.

به خاطر اینکه لیوان و ماگ‌ یک وسیله بسیار کاربردی و پرطرفدار است که در طول روز مورد استفاده افراد مختلف قرار می‌گیرد به خصوص اگر دارای طراحی زیبا و چاپی بی نظیر باشد و برای این امر باید طراحی این محصول را مطابق اصول و قواعد طراحی و چاپ  سطح مورد نظری که طرح روی آن چاپ می گردد انجام شود که دقت و توجه در این زمینه سبب می‌شود که محصولی ایده ال با  کیفیت عالی ارائه شود.

در این مقاله سعی بر این داشته ایم تا شما عزیزان را با اصول و قواعد طراحی و چاپ لیوان آشنا کنیم با ما همراه باشید.

جهت سفارش انواع ماگ با طراحی اختصاصی با شماره 09129472983 تماس حاصل فرمایید.

چاپ روی لیوان یا چاپ روی ماگ چیست و به چه منظوری است

لیوان و ماگ جزء یکی از هدایایی تبلیغاتی بسیار محبوب است که به دلیل اینکه یک وسیله معمول در زندگی روزمره همه افراد است و به طور کلی در طول روز برای همه افراد قابل استفاده است همیشه در دسترس و جنبه کاملاً کاربردی و فراگیر دارد که آن را به یک ابزار تبلیغاتی بسیار قوی برای معرفی شرکت و محصولات مختلف تبدیل کرده است.

جالب است بدانید که طراحی و چاپ روی لیوان و ماگ بسیار ساده و در زمان کوتاهی صورت می‌گیرد و جزء یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین اقدامات تبلیغاتی جهت برند سازی و ایجاد هویت بصری برای محصولات و خدمات مختلف شرکتها و سازمانها است و به دلیل جذابیت منحصر به فرد در عین سادگی و تاثیرگذاری بی‌نظیر و ماندگاری بالا در ذهن و خاطر مخاطب و ایجاد فضا و مکان زیادی برای تبلیغات کسب و کار امروزه  طراحی لیوان و ماگ در زمره بهترین و محبوبترین هدایای تبلیغاتی به شمار رود.

انواع چاپ بر روی لیوان

طراحی و چاپ بر روی لیوان و ماگ یکی از بهترین گزینه ها برای تهیه هدایای تبلیغاتی نفیس و ماندگار و ارزان و در عین حال با کیفیت برای دستیابی به سطح وسیعی از تبلیغات گسترده و دستیابی به بازار فروش بیشتر برای انواع اقسام کسب و کارها است.

چاپ بر روی لیوان با قابلیت چاپ هرگونه طرح، نوشته، لوگو، تصویر دلخواه بدون هیچ گونه محدودیت در رنگ بر روی لیوان و ماگ های موجود نظیر لیوان سرامیکی، لیوان جادویی، لیوان شیشه ای و…. صورت میگیرد که در ادامه مطالب به انواع مختلف چاپ بر روی انواع ماگ و لیوان خواهیم پرداخت.

چاپ بر روی لیوان سرامیکی

لیوان سرامیکی یا ماگ سرامیکی به جهت مقاومت بالا در برابر دما و اینکه دما را بهتر نگه می دارد اغلب برای نوشیدنی های گرم نظیر چای، قهوه و هات چاکلت و…. مناسب است.

و به دلیل اینکه جزء پر استفاده ترین و پرفروش ترین انواع لیوان ها است و به خاطر اینکه ساده ترین نوع چاپ به همراه قیمت پایین ولی کیفیت عالی با هرگونه طرح و نقش و الگو و نوشته دلخواه  بدون محدودیت رنگی روی آن انجام می‌شود و همچنین  به دلیل بدنه یک دست سفید و یکپارچگی رنگ بر روی آن یک هماهنگی بی نظیر و اثر هنری ایده آل برای نمایش بی نظیر و منحصر به فردی از برند و تبلیغات شرکت ها و سازمان ها و برندهای مختلف در محیط های کاری ایجاد می شود و به همین منظور به عنوان هدایای تبلیغاتی و تبلیغات موثر  مورد استفاده قرار می گیرد.

چاپ بر روی این لیوان از طریق چاپ سابلیمیشن و به روش ترنسفر حرارتی است که سبب ایجاد کیفیت و ماندگاری بسیار عالی رنگ و طرح و نقش بر روی لیوان می شود که در اثر زمان و یا شستشوی زیاد از بین نمی رود‌.

چاپ بر روی لیوان جادویی

یکی از لیوان های پرطرفدار در بین تمامی  ماگ ها و لیوان های تبلیغاتی، ماگ جادویی و حرارتی است، که به علت اینکه در ساخت آن از تکنولوژی ویژه‌ای استفاده می شود دارای ویژگی خاص و منحصر به فردی است که در حالت عادی و طبیعی بدنه آن مشکی و بدون هیچگونه طرح و رنگی است ولی بعد از ریخته شدن مایع داغ نظیر آب جوش، چای، قهوه و… تغییر رنگ میدهد و رفته رفته طرح یا عکسی که بر روی آن چاپ شده است نمایان می‌شود و به همین خاطر دارای جذابیت ذاتی و بی‌نظیری است که آن را به عنوان یک هدیه ویژه و خاص برای معرفی و ماندگار لوگو و برند شما تبدیل می کند.

جالب است بدانید که روش چاپ در این ماگ چاپ به روش سابلیمیشن ( حرارتی ) است که یکی از روشهای چاپ مقرون به صرفه و با کیفیت است که هیچ گونه محدودیت رنگ در این گونه چاپ بر روی لیوان جادویی ندارد و کلیه رنگ ها بر روی آن شفاف و درخشنده می باشد .

و بدین صورت است که طرح دلخواه شما توسط جوهرهای گرما رنگ یا جوهر ترمو کرومیک بر روی کاغذهای مخصوص چاپ می شود و بعد از حرارت دادن طرح بر روی ماگ منتقل می‌شود و به خورده لعاب لیوان رفته و به مرور زمان از بین نمی رود و دارای دوام و ماندگاری بالایی است.

چاپ بر روی لیوان دسته و داخل رنگی

این نوع لیوان کاملاً شبیه لیوان های سرامیکی سفید است و هیچگونه فرقی با آن ندارد فقط با این تفاوت که دسته و سطح داخلی آن با رنگ های متنوع تزیین شده است که زیبایی لیوان را دوچندان می‌کند و سطح بیرونی لیوان کاملا سفید و یکدست است.

جالب است بدانید که تنوع رنگی داخل این نوع ماگ شامل رنگ های اصلی می باشد که بهترین گزینه برای شرکتهای تجاری است و این فضا را برای آنها فراهم می کند که قدرت انتخاب رنگ جهت هماهنگی با طرح اختصاصی و سفارشی و رنگ مشابه با لوگو و نشان تجاری خود داشته باشند.

و به علت چاپ با کیفیت عالی و بدون محدودیت رنگی و مقاومت بالا در برابر شستشو و… بیشترین کاربرد را برای یکدست سازی زمینه رنگی ( پوست گرافیکی ) با هویت بصری کسب و کارهای مختلف دارد.

چاپ بر روی لیوان اکلیلی

این نوع لیوان یکی از لیوان های خاص که در بازار با نام لیوان لاکچری شناخته می شود و جز لیوان های زیبا، لوکس و منحصر به فرد در صنعت چاپ به شمار می آید.

و به خاطر رنگ زیبا، براق، کیفیت بالای چاپ نما و جلوه فوق العاده زیبا و شکیلی که به طرح و نقش شما می بخشد و در کمتر لیوانی دیده می شود برای امور تبلیغاتی یک گزینه مناسب و ایده آل به حساب می‌آید اما بهتر است که برای معرفی لوگو و آرم و نام تجاری خود از طرح های خاص با رنگهای تیره استفاده کنید و قسمتهای سفید تصویر شما بر روی لیوان دیده نمی شود و برای دیده شدن این بخش ها با اسن در سه رنگ نقره ای، یخی،ارکیده نمایان میشود.

جالب است بدانید که برای ساخت بدنه این لیوان از رنگهای مخصوص اکرلیک استفاده می شود و همین امر سبب درخشندگی خاصی این لیوان ها است.

لیوان اکلیلی یکی از لیوان های پرطرفدار است که به علت زیبایی خیره کننده و جذابیت منحصر به فرد و درخشنده بودن فوق العاده که در سه رنگ طلایی، نقره ای، ارکیده موجود است به عنوان هدیه لوکس و منحصر به فرد یا محصول تبلیغاتی و هدایای تبلیغاتی استفاده می شود.

چاپ بر روی لیوان شیشه ای

لیوان شیشه ای یا لیوان یخی یکی از ماگ ها و لیوان های فانتزی، شفاف، بسیار زیبا است که طرفداران فراوانی دارد و بسیار پرکاربرد می باشد.

جنس بدنه این لیوان شیشه ای و مات است که مات بودنش یکی از دلایل علاقه مندی های افراد بسیاری برای چاپ و تبلیغات خاص و متفاوت بر روی این لیوان است زیرا نمایی فوق العاده به طرح و نقش می بخشد و آن را خاص و منحصر به فرد جلوه می دهد.

و همچنین یکی از لیوان های بسیار پرطرفدار در بین افرادی است که تمایل دارند محتویات درون لیوان خود را ببینند میباشد است اغلب اوقات از این رو لیوان برای نوشیدنی های سرد استفاده می شود‌

جالب است بدانید که چاپ در این نوع لیوان به صورت تمام رنگی بدون محدودیت رنگی و گاهی تک رنگ صورت می گیرد و فقط باید به این نکته توجه داشت که به دلیل شیشه‌ای بودن و شفافیت نور را از خود عبور می دهد و طبیعتا رنگ های چاپ شده بر روی آن قدری کمرنگ تر و کدر تر می باشد و همچنین قسمت های سفید طرح بر روی لیوان نمایان نمی شود و قابل چاپ نیست بنابراین طرح هایی مناسب است برای چاپ بر روی این لیوان که رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی و زمینه آن نباشد .

چاپ وطراحی بر روی این لیوان یکی از زیباترین انواع چاپ ها است که به روش سابلیمیشن ( حرارتی ) انجام می‌شود که به جهت رنگ پذیری بالا و کیفیت رنگ و درخشندگی زیبا و وضوح تصویر و مقاوم بودن در برابر حرارت و…. مناسب برای تبلیغات انواع کسب و کار ها و یک هدیه جذاب و غافلگیر کننده به حساب می آید.

چاپ بر روی ماگ تمام رنگی

ماگ تمام رنگی یکی از جدیدترین و به روز ترین انواع ماگ ها است که دارای یک رنگ ثابت که برخلاف لیوان دسته و داخل رنگی که فقط دست و قسمت داخل لیوان رنگی است و بدن سفید می باشد تمام قسمت های این لیوان یک رنگ است و دارای تنوع رنگی بیشمار می باشد.

نکته حائز اهمیت در طراحی و چاپ در این لیوان ها که باید قبل از سفارش در نظر داشته باشید ترکیب شدن رنگ زمینه با رنگ طرح دلخواه شما است که خروجی کار با رنگ ارسالی طرح شما متفاوت است  و بدین منظور برای رنگ مشکی و طراحی تصاویر، عکس، لوگو و..‌ به جز چهره اشخاص مناسب تر است.

چاپ بر روی لیوان دمنوش دوجداره

لیوان دوجداره یکی از ابزارهای تبلیغاتی پرفروش و جزء هدایایی تبلیغاتی پرطرفدار است و یکی از جدیدترین و بروزترین سفارش ها به شمار می‌رود که با ساختار بسیار مناسب خود که از دو جداره تشکیل شده است و جداره داخلی که از جنس استیل است برای حفظ طولانی مدت حرارت نوشیدنی می باشد و درب این لیوان از پلاستیک به همراه واشر است که بسیار مقاوم بوده و مانع خروج هوا و سرد شدن دمنوش می شود و یک ابزار بسیار کاربردی برای نوشیدن دمنوش های گرم در محل کار یا منزل و حتی ماشین می باشد.

و به دلیل ماندگاری طرح می توان طرح دلخواه خود را بر روی بدنه استیل دمنوش چاپ کرد و آن را به عنوان هدیه لوکس و منحصر به فرد استفاده کرد.

چاپ بر روی لیوان دسته قلبی

این لیوان کاملا مشابه لیوان سرامیکی سفید است و هیچگونه تفاوتی با لیوان سرامیک دسته و بدنه داخل رنگی ندارد و تنها وجه تمایز آن با این دو مدل لیوان ظاهر قلبی شکل دسته آن است که به خاطر شکل خاص و ویژه آن که مشابه قلب است و ظاهری بسیار زیبا و شکیل به لیوان می بخشد و به علت عدم محدودیت رنگ، شفافیت و درخشندگی بسیار بالا در بین مشتریان به ویژه برای دادن هدیه با طرح اختصاصی و سفارشی خود از محبوبیت خاصی برخوردار است.

چاپ بر روی لیوان سفالی

لیوان سفالی بسیار زیبا و شکیل و در عین حال قابل بازیافت و تجزیه پذیر است که مراحل ساخت آن آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند و یک هنر دست کاملا حرفه ای و منحصر به فرد است که هنر سفالگری که یک هنر اصیل ایرانی است را نیز توسعه می بخشد و یکی از ماگ های بسیار بسیار پرطرفدار برای سفارش های اختصاصی است.

چاپ بر روی لیوان تمام مشکی

لیوان تمام مشکی یک لیوان خاص و منحصر به فرد است که برعکس تمام لیوان ها که با روش سایلمیشن ( حرارتی ) انجام می‌شود چاپ این لیوان به صورت کوره ای است و ماندگاری بسیار زیادی دارد و در مقابل خط و خش بسیار مقاوم است.

چاپ بر روی لیوان قاشق دار رنگی

یک لیوان عالی و پرطرفدار با تنوع رنگی بسیار بالا با رنگهای شفاف و زنده لیوان قاشق دار رنگی است که به دلیل سطح صاف و صیقلی و امکان تمام چاپ بر روی آن، بدون محدودیت رنگی و وجود قاشق سرامیکی زیبا که بر روی دسته آن تعبیه شده است و هماهنگی که با رنگ درون لیوان دارد و نیز سطح بیرونی آن که یک دست سفید است و فضای کافی برای چاپ اختصاصی شما فراهم می‌کند، آن را به یک محصول جذاب و خاص تبدیل کرده است.

چاپ بر روی لیوان پلیمری

لیوان پلیمری به دلیل خصوصیات منحصر به فردی که دارد از جمله نشکن بودن این لیوان نسبت به لیوان های سرامیکی و شیشه ای که مناسب برای بچه ها و محیط های مربوط به کودکان نظیر مدرسه، مهد کودک و…. است و همچنین به دلیل سبک بودن یکی از گزینه های مناسب برای محیط کار و سفر است و نیز به خاطر جنس آن که قابلیت جذب بالای جوهر در مولکول های پلیمر و ایجاد سطح براق بعد از چاپ، عکس و تصاویر چاپ شده بسیار زیبا و جذاب است و همچنین به جهت کیفیت بالا و وضوع بسیار عالی چاپ یک محصول  بسیار پرطرفدار است که مشتریان خاص خود را دارد.

چاپ بر روی زیر لیوانی

 

Print on the coaster

امروزه به جهت اینکه سایز ماگ های سرامیکی بزرگ است و همچنین استفاده از نعلبکی مرسوم نمی باشد برای جلوگیری از لک و نمناک شدن میز و سایر سطوح از زیر لیوانی به عنوان جایگزینی برای آن استفاده می‌شود که معمولاً به صورت دایره ای و از جنس ام دی اف با ماندگاری و مقاومت بالا در برابر رطوبت و دما است.

و همچنین امکان چاپ اختصاصی طرح و لوگوی شما با تنوع رنگی بالا و هماهنگ با ماگ را دارد که یک محصول زیبا و جذاب با قیمتی ارزان به عنوان ابزار تبلیغاتی بسیار مناسب در اختیار شما است که می توان علاوه بر زیر لیوانی به عنوان وسایل تزیینی نیز از آن استفاده کرد.

انواع روش های چاپ بر روی لیوان

Print on

یکی از روش های محبوب، خلاق، جذاب و در عین حال ساده ولی ماندگار و با تاثیرگذاری بالا و مقرون به صرفه استفاده از کالاهای تبلیغاتی و بازاریابی نظیر لیوان و ماگ به عنوان هدایای تبلیغاتی است که در حال حاضر بسیاری از شرکت ها و برند های معتبر با درج لوگو و برند و نام تجاری خود بر روی آن به دنبال برندسازی و تبلیغات مستمر با چاپ طرح اختصاصی و سفارشی خود بر روی لیوان و ماگ هستند.

که در این زمینه انواع روش ها و متدهای گوناگون برای چاپ بر روی لیوان و ماگ است که در ادامه به طور مختصر انواع روش های چاپ بر روی لیوان و ماگ را معرفی میکنیم:

 چاپ اسکرین

چاپ اسکرین نوعی تکنیک چاپ است که با روش های چاپ دیگر متفاوت است که در این روش تصویر به وسیله فشار، جوهر، و دستگاه چاپ مخصوصا ایجاد  می‌شود.

که شیوه  کار در این روش بدین صورت است که جوهر از یک صفحه توری عبور می کند و با قرار دادن پرینتر استنسیل بر روی توری، فرم استنسیل این بر روی آن ضمیمه شده و مناطقی از این توری را باز می‌کند و یک غلتک با اسکوئیجی که در عرض استنسیل  حرکت می کند جوهر را از سوراخ های کوچکی که در سطح آن وجود دارد عبور می دهد و بر روی توری و در نقاط باز آن پمپاژ میکند و طرح نهایی بر روی ماگ یا لیوان چاپ می‌شود.

این روش چاپ یک روش چاپ محبوب در خلق آثار حرفه ای در صنایع مختلف با کاربرد فراوان است که بیشتر برای طرح های که تنوع رنگی پایینی دارند و خیلی پیچیده نیستند استفاده می‌شود و یکی از روشهای چاپ مقرون به صرفه به حساب می آید.

چاپ لیتو

لیتوگرافی یا چاپ سنگی یکی از شیوه های قدیمی در صنعت چاپ است و بیشتر مناسب برای چاپ بر روی لیوان های سرامیکی یا لیوان های چینی است که در این روش دستگاه پرینتر اختصاصی طرح مورد نظر را روی یک کاغذ مخصوص چاپ می‌کند و بعد کاغذ را بر روی سطح ماگ می‌ چسباند و در نهایت ماگ را درون دستگاه هیدروگرافیک می گذرد تا طرح توسط پرینتر به طور خودکار روی ماگ چاپ شود.

چاپ لیتو چاپی با انعطاف پذیری رنگ بالا است و یک چاپ زمانبر است زیرا سرعت چاپ بسیار کم است و بیشتر برای چاپ بر روی ماگ و لیوان های بزرگ و استوانه ای یا پهن  با عرض زیاد مناسب می باشد.

چاپ دیجیتال

در این روش با کمک دستگاه‌های پیشرفته چاپ طرح مورد نظر توسط پرینتر مخصوص به طور مستقیم و به سرعت بر روی ماگ یا لیوان چاپ می‌شود چاپ دیجیتال برای طرح های با تنوع رنگی و جزئیات زیاد مناسب است زیرا این گونه طرح‌ها را به بهترین نحو ممکن به نمایش می گذارد و بیشتر برای چاپ طرح و عکس و تصاویر کارتونی و پر نقش و نگار مناسب است.

چاپ سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن یک روش بسیار محبوب و رایج در بین روش های چاپ دیجیتال بر روی لیوان یا ماگ است که به روش تصعید رنگ و با استفاده از متد پرس حرارتی انجام می شود و بدین صورت است که رنگ پرینت شده از کاغذ مخصوص بر روی جسم مورد نظر منتقل می‌شود و توسط پرس حرارتی طرح مورد نظر بر روی ماگ تثبیت می‌شود، تصاویر و طرح های  چاپ شده در این روش دارای کیفیت و ماندگاری بالایی است.

این  روش یک روش ساده و آسان که طرح های مورد نظر را با رنگ های زیبا و کوچکترین جزئیات به بهترین شکل به نمایش می گذارد و یک روش مقرون به صرفه برای کسب و کارهای مختلف به شمار می آیید‌.

اشتباهات رایج در طراحی و چاپ بر روی لیوان و ماگ

در تمامی مراحل و فرایندهای چاپ و طراحی احتمال بروز هرگونه اشتباه وجود دارد اشتباهات رایج در چاپ نظیر خطای رایج در آماده کردن فایل یکی از این اشتباهات است بر روی کیفیت کار اثر می گذارد و اثرات جبران ناپذیری دارد و همچنین موجب نارضایتی مشتری و مخاطب می‌شود که می‌توان برای جلوگیری از این امر بسیاری از اشتباهات را قبل از ورود به بخش هم چاپ اصلاح کرد باید توجه داشت که موقع موفقیت در امر طراحی و چاپ ماگ و لیوان به چگونگی طراحی آن و دقت در جلوگیری از اشتباهات رایج در طراحی و چاپ آن بستگی دارد که در ادامه به برخی از این اشتباهات اشاره می‌کنیم که با انجام دادن آنها کیفیت و سرعت طراحی و چاپ تکرار را افزایش دهید

۱) غلط های املایی در فایل های چاپی

اولین نکته در طراحی و چاپ نبود غلط املایی در فایل ارسالی برای چاپ است زیرا نوشته های چاپ شده بر روی ماگ یا لیوان تبلیغات شما است  و معرف برند و نام تجاری شما است، بنابراین وجود غلط املایی بیانگر عدم اهمیت شما برای برند و مخاطبتان می باشد بنابراین این  اشتباه یکی از اشتباهات بزرگ است که نمی توان از آن  چشم پوشی کرد.

بنابراین برای اطمینان از عدم وجود غلط املایی باید فایل های نهایی را قبل از ارسال برای چاپ طراح چند مرتبه آن را با دقت بررسی کند تا از نبود غلط املایی در فایل اطمینان کامل حاصل کند.

۲) دقت نداشتن به ابعاد و سایز لیوان و ماگ

ماگ و لیوان نیز مانند هر محصول چاپی اندازه و ابعاد استاندارد به خود را دارد و این مسئله یک نکته حائز اهمیت است که طراح باید در حین طراحی بدان توجه داشته باشد زیرا استفاده از سایز و ابعاد مناسب در هنگام طراحی فضای کافی برای طراحی دلخواه شما را در اختیارتان قرار می دهد و همچنین موجب کاهش هزینه های چاپ می شود.

۳) استفاده از گرافیک موازی ( vector ) به جای استفاده از گرافیک برداری ( rester )

در فایل های چاپی بهتر است از تصاویر، متن، لوگو و…  به صورت گرافیک برداری (rester ) استفاده کنیم و از گرافیک موازی (vector ) بپرهیزید زیرا تصاویر ایجاد شده با گرافیک برداری دارای شفافیت و وضوح بیشتری نسبت به گرافیک موازی است  و به تبع از کیفیت چاپ بسیار بالاتری برخوردار است.

۴) انتخاب رزولوشن نامناسب

انتخاب رزولوشن نامناسب سبب عدم کیفیت چاپ فایل خروجی می شود باید توجه داشت که انتخاب یک رزولوشن متناسب مانند عددی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ سبب وضوح بسیار بالایی در تصویر می شود و در نهایت کیفیت کار چاپ شده را تحت تاثیر خود قرار میدهد.

۵) عدم استفاده از سیستم رنگی CMYK

باید دقت داشت که فایل ارسالی برای چاپ را حتماً به مود رنگی CMYK تبدیل کنید زیرا عدم توجه به این مسئله منجر به بروز مشکلات بسیار خسارت جبران ناپذیر می شود زیرا مود رنگی RGB مود رنگی نمایشگر و مود رنگی CMYK  مود رنگی برای کارهای چاپ شده است.

۶) مشخص نبودن حاشیه در طرح، عکس، نوشته یا الگوی مورد نظر

حاشیه‌ها مرزهای طراحی شما به حساب می آیند که نباید هیچ گونه طرح، نوشته و…. در این قسمت قرار گیرد، حاشیه ها یا همان border باید حداقل ۵ میلی متر در هر فایل طراحی فاصله داشته باشند.

۷) استفاده از قالب های فایل gif یا png

از فرمت های gif یا png برای ذخیره عکس می توان استفاده کرد اما برای فایل نهایی از این دو فرمت نباید برای چاپ محصول استفاده شود زیرا این دو فرمت برای چاپ مناسب نیستند و دارای کیفیت و وضوح مناسبی نیز نمی باشند.

۸) استفاده از برنامه نادرست در طراحی

باید دقت داشت که در بین برنامه های متفاوتی که برای طراحی وجود دارد مناسب ترین برنامه و نرم افزار برای طراحی عکس، آرم، متن و…. خود انتخاب کنید تا در نهایت کار حرفه‌ای و کارآمد با تاثیرگذاری بالا ارائه کنید.

چرا طراحی و تبلیغات با استفاده از لیوان یا ماگ بهتر است

لیوان یا ماگ ها با قابلیت بسیار بالا در چاپ و طراحی بر روی آن این امکان را برای شما فراهم می‌کند که هرگونه چاپ، طرح، نوشته، تصاویر، لوگو، نام را به صورت شخصی و سفارشی و دلخواه شما بر روی آن  بدون هیچ گونه محدودیت رنگ و با کاربر بسیار بالا ایجاد می کند و همچنین در دسترس همگان قرار دارد و گاهی برای افراد مختلف معنا و مفهوم خاص داشته و یادآور یک حس یا خاطره است یا میتواند یک گزینه مناسب برای سوغاتی و یادگاری برای شما باشد و نیز می توان آن را با هدف تبلیغاتی و بازاریابی برای معرفی برند و نام تجاری خود استفاده کرده.

در ادامه به چند مورد از مزیت های چاپ و طراحی بر روی لیوان یا ماگ اشاره می کنیم:

کاربردی بودن آن

ازماگ و لیوان در جا و مکان های مختلف نظیر منزل، محل کار، داخل ماشین،سفر و هر جای دیگر استفاده می شود و اشخاص به صورت مداوم و روزمره بدان نیاز دارند و همین امر آن را به یک وسیله کاربردی برای همگان تبدیل کرده است.

جالب است بدانید که در هدایای تبلیغاتی هرچه کاربرد آن بیشتر باشد ماندگاری آن در ذهن و خاطر مخاطب نیز بیشتر است.

مقرون به صرفه بودن

چاپ و طراحی بر روی لیوان یا ماگ یکی از کارهای تبلیغاتی مناسب با قیمت ارزان است که تاثیرگذاری چشمگیری بر روی مخاطب دارد و بدین جهت است که اکثر کسب و کارها و برند ها تمایل دارند که از این محصول به عنوان هدایای تبلیغاتی خود استفاده کنند.

متناسب با هر سن و شغلی است

لیوان یا ماگ از آن دسته از هدایای تبلیغاتی هستند که برای هر فرد با هر نوع سلیقه و سنی و فعالیت و شغلی مناسب است و تمامی افراد و گروه‌ها به آن برای نوشیدن انواع و اقسام نوشیدنی ها در محل کار و منزل و جاهای دیگر نیازمند هستند و شما می توان آن را به عنوان یک هدیه زیبا و منحصر به فرد و ماندگار برای عزیزانتان سفارش دهید باید توجه داشت که این گونه محصول که مخاطبان بسیاری در هر رده سنی و گروهی دارد یک گزینه مناسب برای تسریع در روند معرفی برند و نام تجاری شما به مخاطب است.

ماندگاری بالا

چاپ بر روی لیوان و ماگ به گونه‌ای است که در شستشو به هیچ وجه پاک نمی شود و همین امر به شما کمک می‌کند تا با طراحی و چاپ لوگوی برند، نوشته های اختصاصی خود سبب ماندگاری هرچه بیشتر برند و نام تجاری خود در اذهانمخاطب شوید.

خلاقانه بودن آن

لیوان یا ماگ دارای جنس های متنوع و متفاوتی هستند و از جمله محصولات تبلیغاتی هستند که دارای تنوع بسیار در طرح و رنگ، سایز و ابعادپ است و قابلیت اجرای هرگونه طرح و نقش و تصویر را دارد و این فضا را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید که به راحتی ایده های خاص و خلاقانه خود را به صورت حرفه ای و منحصر به فرد بر روی آن اجرا کنید و به راحتی می توانید با طراحی های زیبا و شکیل یک اثر هنرمندانه و جذاب را در معرض دید همگان قرار دهید.

بهترین را جهت سفارش طراحی بر روی لیوان چیست

تبلیغات در دنیای امروز گستره فراوانی دارد و شامل انواع و اقسام روش هایی که برای معرفی هرچه بیشتر و دستیابی به بازار هدف و فروش بیشتر است می باشد.

که یکی از بهترین گزینه ها در بین روش های گوناگون تبلیغات توسط هدیه تبلیغاتی است که در بین تمامی این هدایا   لیوان و ماگ به دلیل کاربردی بودن آنها یک گزینه ایده ال  برای بسیاری از شرکت ها می باشد که با چاپ لوگو خود بر روی لیوان به اهداف بازاریابی خود نیز دست پیدا می کنند.

طراحی بر روی لیوان یکی از مهمترین مراحل چاپ بر روی لیوان است که منجر به افزایش ارزش آن تا حد بسیار زیاد می شود و در عین حال یک ابزار تبلیغاتی ارزان و با کیفیت برای کسب و کارهای گوناگون در شرایط اقتصادی موجود است  که به راحتی سبب ایجاد حس برندینگ و وفاداری در مخاطب می شود.

که برای دستیابی به یک طراحی استاندارد و با کیفیت از لوگوی سفارشی و اختصاصی با طرح دلخواه و مطابق سلیقه خود می توانیم به موسسه هرمس دیزاین با بیش از یک دهه فعالیت در عرصه های مختلف طراحی، چاپ، تولید انواع محصولات تبلیغاتی در کوتاهترین زمان و کمترین قیمت مراجعه کنید.

طراحان خلاق و مجرب ما در موسسه هرمس دیزاین با رعایت تمامی نکات و اصول طراحی استاندارد و بهره گیری از بهترین رنگ ها، ترکیب رنگی ایده آل و به کارگیری ایده های جذاب و منحصر به فرد در خدمت شما عزیزان هستند تا در خصوص انتخاب طرح، تصاویر، رنگ، سایز و ابعاد و…. به شما مشاوره رایگان دهند.

برای دریافت مشاوره و ثبت سفارش خود با شماره های ارتباطی ما تماس حاصل فرمایید.