دستگاه بسته بندی پیلوپک چیست؟

دستگاه بسته بندی پیلوپک چیست

یکی دیگر از دستگاه های بسته بندی در بین ماشین آلات متفاوت بسته بندی،دستگاه بسته بندی پیلوپک است که جالب است بدانید که دستگاه بسته بندی پیلوپک یکی از متداول ترین و رایج ترین راه های بسته بندی در بین انواع دستگاههای بسته بندی است و دستگاه بسته بندی پیلوپک بسته بندی ها را به صورت یک نفره( تک عددی) که معروف به بسته‌بندی بالشتی یا خشتی است انجام می‌دهد این دستگاه مناسب برای بسته بندی کردن کالا و محصولاتی است که حالت جامد دارد و می توان آنها را به صورت دسته جمعی در کنار هم قرار دهیم استفاده می شود و می توان جهت بسته بندی مواد غذایی و خوراکی و غیر خوراکی از قبیل انواع کیک و کلوچه،بیسکویت،لواشک،پک های هواپیمایی و رستورانی،نان،ساندویچ آماده،فراورده های گوشتی،قند حبه،نان پیتزا،ماکارونی،لازانیا،شکلات،صابون،قطعات خودرو،پد استریل،تجهیزات پزشکی،دستکش،لوازم تحریر و… استفاده کرد از این دستگاه هم درکارگاه‌های کوچک و هم در تولیدی ها و صنایع بزرگ جهت بسته بندی کالا و محصولات متفاوت استفاده می‌شود.

رول یا لفاف مورد استفاده در دستگاه پیلوپک:

رول یا لفاف مورد استفاده در پیلوپک

رول و لفاف دستگاه پیلوپک انواع و اقسام متفاوتی دارد از جمله سلفون ترس،متالیز،لمینت،کاغذ پلی اتیلن و سلفون صدفی …. و جالب است بدانید که ظرفیت دستگاه برای بسته بندی متفاوت است و بسته به اندازه محصول نوع دستگاه از ۲۵ الی ۴۰۰ بسته در دقیقه متغیر می باشد.

 

 

جهت انجام مشاوره و سفارش بسته بندی محصولات خود به سایت هرمس دیزاین مراجعه نمایید یا با مشاور امور تبلیغات و بسته بندی ما در این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

خصوصیات دستگاه بسته بندی پیلوپک:

خصوصیات دستگاه بسته بندی پیلوپک

دستگاه بسته بندی پیلوپک دارای خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی می باشد و جز یکی از بهترین دستگاه های بسته بندی به شمار می رود که می توان بارزترین خصوصیات و مزیت این دستگاه را بدین ترتیب نام برد:

۱) این دستگاه می توان مجهز به فوتوسل باشد که مناسب برای رول یا  لفاف چاپی است و بیشتر به منظور تشخیص جای برش و دوخت مورد استفاده می شود و نوع دیگر این دستگاه که فاقد فوتسل است برای رول های ساده و بدون چاپ و بسته‌ بندی رگباری استفاده می‌شود.

۲) این دستگاه مجهز به نوار نقاله جهت حمل مواد و محصولات جهت بسته بندی به سیستم دوخت و برش است.

۳) این دستگاه دارای فک های گردان دوخت و برش است که بهتر است برای محصولات بزرگ از سیستم فک های دوخت و برش پنوماتیکی استفاده شود.

۴) نوع دوخت در این دستگاه به صورت سه طرف دوخت است.

۵) برق مصرفی دستگاه بنا بر سفارش مشتری به صورت تک فاز و یا سه فاز  ارائه می شود.

۶) جنس بدنه دستگاه از استیل استلس۳۰۴ نگیر ساخته شده و رنگ آن الکترواستاتیک می باشد که از زنگ زدگی و خورده شدن جلوگیری می کند.

۷) می توان امکانات و تجهیزات متفاوت مانند دستگاه تاریخ زن یا جت پرینتر و تونل یووی و … را بر روی آن نصب کرد.

۸) این دستگاه مجهز به موتور گیریبکس  با دور متغیر است که دارای یک اینورتر( تنظیم کننده سرعت دستگاه است) و همچنین قادر به تنظیم سرعت نوار نقاله می باشد.

۹) این دستگاه مجهز به سیستم PLC و HMI لمسی برای کنترل تنظیم عملکرد و تعیین طول بسته است.

۱۰) این دستگاه می تواند مجهز به سیستم No product،No pack باشد که باعث می‌شود دستگاه در شرایطی که محصولی نیست عمل نکند و از ضایعات احتمالی در همین حین جلوگیری میکند.

۱۱) کارایی بسیار بالا،استفاده آسان و راحت،قیمت پایین و مصرف برق و انرژی آن نسبت به کارایش بسیار کم است.

دستگاه بسته بندی شیرینک دار چیست؟

عملکرد دستگاه :

این دستگاه به صورت تمام اتوماتیک می باشد و اپراتور در آن هیچ کاری جز قرار دادن محصول بر روی نوار نقاله و خروج بسته از دستگاه را ندارد و بدین صورت است که ابتدا محصول را بر روی نوار نقاله قرار می دهد سپس رول  مورد نظر با استفاده از مکانیزم چرخشی به نام فک دو سر،رول یا لفاف را به دور آن می پیچد و پس از آن دستگاه توسط فک‌ های دوخت و برش،محصول را از سه طرف دوخت و برش می زند و سپس از طریق دوخت لبه های پایین از طریق سیستم قرقره باعث بسته شدن لفاف می شود و بعد از آن نوار نقاله دستگاه،محصول پک شده را خارج می کند جالب است بدانید که دستگاه پیلوپک قابلیت طراحی برای انواع کالاها و محصولات را با هر اندازه و سایزی دارد و همچنین دستگاه پیلوپک با بستن همه منافذ و درست کردن یک سیل در حدود ۹۰ درصدی مانع نفوذ رطوبت و هوا به داخل بسته می‌شود و علاوه بر آن از طریق تزریق گاز ازت به داخل بسته باعث طول عمر بیشتر برای محصول و تازه ماندن محصول می شود.

 

برای کسب اطلاع از انواع دستگاه بسته بندی مقاله زیر را مطالعه نمایید.

دستگاه بسته بندی چیست