با توجه به نیاز روز افزون مصرف کنندگان برای بسته بندی و تبلیغات محصولات غذایی و بهداشتی تک نفره باعث شده است که استفاده از دستگاه‌ های ساشه که بیشتر مخصوص بسته بندی کردن محصولات پودری، مایعات، گرانولی، در بسته های کوچک و تک نفره از ۱ گرم تا ۵۰ گرم است روز به روز در فروشگاه های مختلف مانند هتل ها، رستورانها، فست فود کافی شاپ و… برای بسته بندی انواع سس تک نفره، چای، سماق، نمک، نسکافه، عسل، آبلیمو تک نفره بیشتر از قبل باشد.

دستگاه بسته بندی ساشه یک دستگاه چند منظوره و جز ماشین آلات بسته بندی پرکن محسوب می‌شود و به صورت تمام اتوماتیک و بر اساس نحوه بسته بندی دو مدل خاص دارد که یکی از آنها از بسته بندی آماده استفاده می کند که یک طرف آن باز است و پس از پر شدن بسته می‌شود و مدل دیگر بدین صورت است که از ساشه های ورقه استفاده می‌کند که پس از پر کردن هر چهار طرف آن بسته می شود.

دستگاه ساشه انواع و اقسام متفاوتی دارد که بر اساس ویژگی ها و فاکتورهای متفاوتی که دارند بسته بندی می‌شوند از قبیل نوع ماده و محصولی که در بسته بندی ساشه ریخته می شود که بر اساس همین امر به سه نوع دستگاه تقسیم می شود

۱) دستگاه بسته بندی ساشه پودری

دستگاه بسته بندی ساشه پودری

این دستگاه برای بسته بندی مواد پودری تک نفره مانند نسکافه، سماق، آرد و… استفاده می شود، روش کار با این دستگاه بسیار ساده و آسان است به طوری که کافی است که شما بسته سلفونی خود را انتخاب کنید و محصول مورد نظر را در مخزن دستگاه بریزید و بعد از انتخاب اندازه و میزان مورد نظر جهت بسته بندی دستگاه به صورت اتوماتیک مقدار مورد نظر در بسته بندی های مشخص به صورت کاملاً بهداشتی پر می‌کند نکته قابل توجه در این دستگاه این است که که در مخزن این دستگاه ماردون قرار دارد تا از سفت شدن مواد پودری جلوگیری کند.

دستگاه بسته بندی پیلوپک چیست؟

۲) دستگاه ساشه مایعات

دستگاه بسته بندی ساشه مایعات

از این دستگاه بیشتر برای بسته بندی کردن انواع مایعات رقیق و غلیظ به صورت تک نفره مانند عسل تک نفره، سس، محصولات بهداشتی مایع (شامپو) و…. استفاده می شود نکته حائز اهمیت  این دستگاه این است که جنس بدنه آن استیل است که در برابر رطوبت و هرگونه اسید خوراکی و … مقاوم باشد، این دستگاه به صورت اتوماتیک برنامه ریزی شده و به صورت دقیق رول ها را دوخته و مقدار تعیین شده‌ای از مایع درون مخزن دستگاه و سپس از آن سر آن را دوخته و تک‌ تک آن را بدیده و در اختیار شما می گذارد.

۳) دستگاه ساشه گرانولی

دستگاه ساشه گرانولی

از این دستگاه جهت بسته بندی مواد گرانولی مانند برنج، نمک، شکر و محصولات دانه درشت استفاده می‌شود و برای مواد پودری و دانه ریز اصلا قابل استفاده نمی باشد جالب است بدانید که این دستگاه بسیار با کیفیت است و دارای دستگاه دوخت و المنت و تیغه های قوی و استیل است.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در تقسیم بندی دستگاه ساشه دسته بندی آن بر اساس تعداد نازل آن است که طبق این فاکتور به دو دسته:

۱) دستگاه ساشه تک نازل: بیشترین مدل دستگاه ساشه به صورت تک نازل است و بدین صورت است که بسته های خود را به صورت مدادی و ایستاده پر می کند سرعت دستگاه به صورت ۱۵ تا‌ ۳۰ بسته در دقیقه است‌.

۲) دستگاه ساشه چند نازل: بعضی از دستگاه بسته بندی ساشه به صورت چند نازل است که روال های بسته بندی باز را به صورت همزمان و در زمان پر شدن با حرارت دوخته می شود طراحی و ساخته شده است.

 

جهت انجام مشاوره و سفارش بسته بندی محصولات خود به سایت هرمس دیزاین مراجعه نمایید یا با مشاور امور تبلیغات و بسته بندی ما در این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

مدل های دوخت و بسته‌ بندی در این دستگاه

یکی به صورت مدادی، یک طرف دوخت، سه و چهار طرف دوخت است به طوری که برخی از دستگاه‌ ها از ساشه های آماده استفاده می‌کنند که فقط یک سرباز دارند و پس از پر شدن دوخته می شوند و برخی مدل‌ ها از ساشه های ورقی که پس از پر شدن هر چهار طرف آن بسته می‌شود که همان دستگاه‌ های سه یا چهار طرف دوخت است.

دستگاه بسته بندی ساشه مجهز است به:

۱) سیستم اندازه گیری حجمی و سیستم پرکن

۲)سروموتور

۳)پیستون

۴)سیستم PLC برای کنترل میزان حرارت هنگام سیل کردن

۵)مونیتور لمسی یا touch برای کنترل و نظارت عملکرد دستگاه ها و تعیین تنظیمات دستگاه

۶)استپر موتور برای کشش لفاف بسته بندی

۷)لیبل زن حرارتی

۸)سیستم تزریق گاز ازت

دستگاه بسته بندی توزین دار چیست

مشخصات دستگاه ساشه

مشخصات در تمامی دستگاه ها یکسان بوده و بدین صورت است:

ابعاد دستگاه عبارتند از ارتفاع ۱۶۰، عرض ۷۰، طول ۸۰ سانتی متر است.

جنس دستگاه استیل

وزن دستگاه ۲۲۰ کیلوگرم

برق مصرفی دستگاه تک فاز یا سه فاز

سیستم توزینی آن به صورت حجمی

نوع عملکرد دستگاه به صورت الکترومکانیک است

قدرت توزین ۱ تا ۵۰ گرم

سرعت بسته بندی ۴۰ الی ۶۰ بسته در دقیقه است

نوع بسته بندی مدادی، سه سر دوخت، چهار سر دوخت است.

 

برای کسب اطلاع از انواع دستگاه بسته بندی مقاله زیر را مطالعه نمایید.

دستگاه بسته بندی چیست