بسته بندی چیست؟ چرا بسته بندی در دنیای تجارت امروز جایگاه ویژه ایی دارد؟ بسته بندی در فروش محصولات چه نقشی را ایفا می کند؟ نکات مهم طراحی بسته بندی چیست؟ بسته بندی محصولات را به چه کسی بسپاریم؟

بسته بندی چیست

یکی از مهم ترین مسائلی که در دنیای رقابتی امروز مورد توجه واقع شده است صنعت بسته‌ بندی کالاها و اقلام است که تأثیر بسزایی در تبلیغات و بازاریابی در بین رقبا دارد بنابراین لازم است ابتدا تعریف درستی از بسته‌ بندی داشته باشیم که به درستی جایگاه آن را درک کنیم.

بسته بندی در لغت عبارت اند از جمع کردن، گردآوری و منظم کردن کالاها و محصولات در یک فضا و به عبارت صحیح پوشش مناسب برای حفاظت محصول در برابر آسیب های جدی که در حمل و نقل و انبارداری رخ می‌دهد مانند رطوبت، ضربه ،نور، دزدی ،تقلب و… علاوه بر این یک بسته بندی با طراحی زیبا سبب جلب توجه مخاطب بیشتری به خود می شود.

بسته‌ بندی در واقع علم و هنر پوشش دادن و استفاده از ابزارهای گوناگون از قبیل کاغذ و کارتن و … برای پوشش و حفاظت و ذخیره سازی مناسب کالا و توزیع و فروش درست محصولات است .

تاریخچه بسته بندی در گذر زمان

تاریخچه بسته بندی در گذر زمان

بسته بندی چیست و بررسی نقش موثر آن در فروش محصول

جالب است بدانید در سال ۱۸۲۳ شخصی به نام پیتر دوراند انگلیسی حق اختراع قوطی فلزی به عنوان اولین بسته بندی را به خود اختصاص داده و بعد رفته رفته در سال ۱۹۰۰ از ورقه های فلزی برای بسته بندی کالاهای مختلف استفاده می شد و سپس از کاغذ و مقوا برای بسته بندی محصولات استفاده شد که پس از آن با ابداع پلاستیک بسته بندی ها به صورت پلاستیکی پدید آمدند و بعد از جنگ جهانی دوم بروز بیشتری پیدا کرد.

بعد از پیشرفت علم و فناوری صنعت بسته‌بندی پیشرفت کرد و فقط جنبه حفاظت و پوشش نداشت بلکه نقش گسترده ای در تبلیغات و بازاریابی محصولات مختلف ایفا کرد و جز سیاستهای اصلی فروش در بازار رقابت به حساب آمد زیرا در نگاه اول در بین محصولات مشابه این بسته بندی زیبا و شکیل است که نظر مخاطب را به خود جلب می کند.

تعاریف مختلف بسته بندی

بسته بندی در لغت به معنای پوشش و محافظ است که کالا و محصولات را از خطرهای احتمالی حفظ می کند علاوه بر این برای بسته بندی تعاریف دیگر نیز ذکر شده است از جمله برقرار کننده ارتباط بین تولید کننده و توزیع کننده که یکی از کاربردهای مهم بسته بندی نیز است و همچنین می‌توان گفت بسته بندی را می‌توان به عنوان نماد فرهنگ و هنر یک جامعه و کشور دانست و این امر را می‌توان وسیله‌ای برای گسترش فرهنگ و هنر به دیگر کشورها دانست یا شاید بتوان گفت که بسته بندی در واقع یک اطلاع دهنده از کالاها و خدمات و ساختار آنها است البته همه این تعاریفی که ذکر شد در واقع بیشتر اشاره به جنبه کاربرد و ویژگی های بسته بندی دارد تا تعریف آن و تعریف اصلی بسته‌بندی را همان پوشش  و محافظ دانست.

انواع بسته بندی

با توجه به نوع محصول و استفاده از آن سه نوع بسته بندی وجود دارد که کاربرد و وظیفه هر کدام متفاوت از دیگری است.

انواع بسته بندی

بسته بندی چیست و بررسی نقش موثر آن در فروش محصول

۱) بسته بندی اولیه یا مصرفی: بسته بندی که در زمان تولید با سایز و اندازه مناسب توسط خود تولید کننده صورت می گیرد.

۲) بسته بندی ثانویه: بسته بندی موقتی که بعد از استفاده از کالا دیگر کاربردی ندارد و دور ریخته می شود به این جهت به این نوع بسته بندی اهمیت زیادی داده نمی شود.

۳) بسته بندی ثالثیه: این نوع بسته بندی به جهت سهولت در استفاده و توزیع کالا صورت می گیرد که به بسته بندی حمل ونقل هم مشهور است و بیشتر برای جابه جایی وسایل و کالاها استفاده می شود.

کاربرد بسته بندی چیست

بسته بندی کاربردهای بیشماری دارد و می توان گفت که همه تولیدات و کالاها و خدمات را از  پزشکی، صنعتی، آرایشی، ورزشی ،لوازم خانگی ،خوراکی و …را در بر می گیرد که با توجه به عملکرد هر کدام از این کالاها و خدمات کاربرد بسته بندی هم در آن ها متفاوت می‌شود مانند کاربرد بسته بندی با رویکرد حمل و نقل و انبارداری یا بنا بر کاربرد و ویژگی محصول رویکرد فروشی و مصرفی می گیرد یا اینکه کاربرد پس از فروش را ایفا می‌کند یا برای ماندگاری و پایداری کالا و….که می توان این  کاربردهای متفاوتی را ذکر کرد.

با تمام این اوصاف می‌توان گفت کاربرد بسته بندی را به دو دسته فنی و بازاریابی تقسیم کرد که کاربرد فنی آن مربوط به اطلاع رسانی از کالا و خدمات و محافظت از سلامت و ماندگاری و پایداری آنها در حمل و نقل کالا است که در این موارد باید دقت نظر ویژه‌ای شود چون در دنیای رقابتی امروز این امر کمرنگ‌تر شده است و دیگری کاربرد بازاریابی بسته بندی است که همان جنبه فروش و مصرف و جذب و ترغیب مخاطب به مصرف محصول می باشد  که باید مورد توجه قرار بگیرد تا بتوان از طریق بسته بندی مناسب به فروش ایده‌آل برای کالا و محصول خود دست یافت.

هدف از بسته بندی محصول چیست؟

به طور حتم در عرصه تولید هر اقدام و روشی که در عرضه تولید صورت می‌گیرد اهداف ویژه‌ای را در بر دارد که بسته بندی کردن محصول از این امر مستثنی نیست و اهداف ویژه‌ای را شامل می شود از جمله:

حفاظت محصول

بسته بندی چیست و بررسی نقش موثر آن در فروش محصول

۱) حفاظت محصول:  به طور قطع می‌توان گفت که حفاظت از محصول در حمل و نقل و یا بعد از آن یکی از مهمترین اهداف بسته بندی کالا و محصولات است که هر تولید کننده‌ای در نگاه اول می خواهد که کالا و خدماتش سالم و بدون هیچ عیب و نقصی به دست مصرف کننده برسد بنابراین سعی می‌کند که از پوشش مناسب برای بسته بندی خود استفاده کند.

۲) اطلاع رسانی: یکی دیگر از اهداف بسته بندی که می‌توان به آن اشاره کرد بسته بندی کردن کالا و محصولات به جهت دادن اطلاعات مناسب و کافی از محصول به مخاطبین است تا تولید کننده بتواند با دادن اطلاعات لازم اعتماد مخاطب را به راحتی به خود جذب کند.

اطلاع رسانی

بسته بندی چیست و بررسی نقش موثر آن در فروش محصول

۳) بازاریابی:  یکی از مهمترین و اصلی ترین دلایل و اهداف بسته بندی به خصوص در دنیای رقابتی امروز برای هر تولید کننده‌ای امر بازاریابی یا مارکتینگ است، که به طور حتم می‌توان گفت که بازاریابی و طراحی بسته بندی دو امر مرتبط و تأثیرگذار به هم هستند و نقش هر کدام بر دیگری اثر بسزایی دارد و می توان گفت که  بازاریابی با بسته بندی با طراحی زیبا و شکیل سبب فروش صد در صدی و جذب مخاطب حداکثری به خود می شود.

۴) سهولت در استفاده: یکی از مواردی که سبب سهولت در خرید و استفاده و به طور دقیق جابجای کالا و خدمات می شود داشتن یک بسته بندی مناسب و ویژه است و بیشتر افراد سعی می‌کنند که کالا و خدماتی را خرید کنند که دارای بسته بندی مناسب باشند.

طراحی بسته بندی چگونه باید باشد؟

یکی از ویژگی هایی که باعث می شود که یک محصول نظر مخاطب را به خود جذب کند و در ذهن افراد باقی بماند و ماندگار شود وجود یک بسته بندی با طراحی زیبا و شکیل و خاص می باشد بنابراین یک طراحی ویژه سبب فروش روز افزون محصول می شود، بنابراین یک طراح برای طراحی بسته بندی باید با توجه به ویژگی های کالا و اینکه فضایی را برای دادن اطلاعات مناسب از کالا و خدمات و روش تولید و طول عمر محصول در نظر بگیرد تا به مخاطبان خود ارائه دهد باید یک طراحی ویژه و منحصر به فردی را هم ارائه دهد تا بتواند بدین وسیله فروش قابل توجهی را برای محصول در بازار رقم بزند و در میان محصولات مشابه این طراحی زیبا و خاص برای بسته بندی است که در نگاه اول نظر مخاطب را به خود جذب می کند.

کاربرد رنگ در طراحی بسته بندی چیست؟

کاربرد رنگ در طراحی بسته بندی چیست؟

بسته بندی چیست و بررسی نقش موثر آن در فروش محصول

رنگ ها یکی از مهمترین ارکان اصلی در طراحی بسته بندی هستند زیرا اولین چیزی که مخاطب در نگاه اول با آن مواجه می‌شود رنگ های به کار برده شده در طراحی بسته‌بندی است که سبب برانگیخته شدن احساسات مخاطب می شود بنابراین باید به مفاهیم رنگ ها و آداب و فرهنگ های مختلف رنگ ها در ملل مختلف و همچنین گروه‌های سنی متفاوت و جنسیت هدف و… در طراحی بسته‌بندی دقت کرد و باید طراح توجه کند که هر رنگ در جایگاه ویژه خود به کار رود تا بتواند تاثیرگذاری خود را داشته باشد و گاهی وقت ها این رنگ ها هستند که سبب تمایز کالا و خدمات از محصولات مشابه خود می شوند و رفته رفته مخاطبین این کالاها و خدمات را با آن رنگ می‌شناسند ،بنابراین رنگ ها در طراحی بسته بندی نقش اساسی و جدی ایفا می‌کند.

ابعاد و فرم بسته بندی چگونه است؟  

باید توجه داشت که عوامل و پارامترهای گوناگونی بر ابعاد و فرم بسته بندی تأثیرگذار هستند و میزان و اندازه و فرم بسته بندی را تعیین می‌کنند که می‌توان به مهم ترین آنها اشاره کرد:

۱) فرهنگ: مهمترین عامل که تأثیر بسزایی در ابعاد و نوع فرم بسته بندی دارد نوع فرهنگ و نگرش مردم آن منطقه و یا کشور است.

۲) طول عمر:  یکی دیگر از عوامل مهم طول عمر کالا و مواد مصرفی است که بسیار موثر است که هر چه طول عمر یک محصول کمتر معمولاً ابعاد بسته بندی نیز کوچکتر می شود.

۳) سهولت در حمل ونقل:  یکی از عوامل دیگر سهولت در حمل و نقل و جابه جایی محصول است که بر ابعاد و فرم بسته بندی تاثیر گذار است.

سهولت در حمل و نقل و جابجایی محصول

بسته بندی چیست و بررسی نقش موثر آن در فروش محصول

۴) تعداد جمعیت و نوع جنس(مذکر و مونث) :  تعداد جمعیت و نوع جنس (مذکر یا مونث )بودن یکی دیگر از عوامل مهمی است که بر ابعاد و فرم بسته بندی  تاثیر می گذارد به گونه‌ای که هرچه جمعیت هدف کمتر باشد بسته بندی کوچکتر می شود یا اینکه بسته‌بندی که برای آقایون در نظر گرفته می شود با آنچه که برای خانمها می باشد متفاوت است.

عکس و تصویر در طراحی بسته بندی  

عکس و تصویر در طراحی بسته بندی

بسته بندی چیست و بررسی نقش موثر آن در فروش محصول

یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی بسته بندی استفاده از عکس و یا تصویر مناسب است که سبب می‌شود یک طراحی حرفه‌ای و ایده آل برای بسته‌ بندی ارائه کنید به خصوص در بسته بندی هایی مانند فلزی و مقوایی که مخاطب محتویات درون بسته بندی را نمی بیند با دیدن عکس و تصویر بر روی بسته‌ بندی نظرش جلب می‌شود و برای خرید ترغیب می‌شود که باید دقت نظر داشت یک عکس و تصویر زیبا و متناسب بر روی بسته بندی با توجه به گروه‌های سنی مختلف و فرهنگهای متفاوت و سلیقه‌های گوناگون افراد انتخاب می‌شود و رفته رفته محصولات متفاوت با عکس و تصویر مناسب بر روی بسته بندی شان در ذهن های مخاطبین نقش می بندند و ماندگار می شوند و سبب بالارفتن میزان فروش می‌شوند.

نقش برند در طراحی بسته بندی  

نقش برند در طراحی بسته بندی  

بسته بندی چیست و بررسی نقش موثر آن در فروش محصول

یکی از مهمترین ویژگی هایی که همه تولیدکننده ها به دنبال آن هستند تا با وجود آن ارزش محصول خود را افزایش دهند و به راحتی در ذهن افراد نفوذ کنند و مخاطبین را تحت تاثیر قرار دهند داشتن نام و نشان تجاری مناسب و یا همان برند است که سبب افزایش فروش و ایجاد سطح بالایی از وفاداری در بین مشتریان و توان رقابت بالا در بازارهای بین‌المللی و همچنین کاهش هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات و…. می‌شود. بنابراین طراحی برند بر روی بسته‌ بندی کالاها و محصولات مختلف یکی از با ارزش ترین ایده های طراحی بر روی بسته‌ بندی است که علاوه بر زیبایی و شکیل بودن طرح بسته بندی سبب ماندگار شدن طرح بسته بندی نیز در ذهن مخاطبین خود می شود.

یک بسته بندی مناسب باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟  

یک بسته بندی مناسب و ایده آل نیز مانند سایر ابزارها و وسایل تبلیغاتی و چاپی باید دارای ویژگی هایی باشد تا آن را نسبت به سایر بسته بندی های کالا و خدمات مشابه موجود در بازار خاص و ویژه جلوه دهد و سبب متمایز شدن آن شود که می توان علاوه بر طرح و نقش زیبا نوع مواد استفاده شده که تضمین کننده سلامت و ایمنی مصرف کننده و سلامت محیط زیست است اشاره کرد زیرا مصرف کننده تا زمانی که از سالم بودن مواد خوراکی و مصرفی درون بسته بندی اطمینان کامل پیدا نکند آن را خریداری نمی کند و همچنین باید بسته بندی به گونه‌ای باشد که حافظ محیط زیست بوده و تجزیه پذیر باشد و محیط زیست را به مخاطره نیاندازد و از ویژگی‌های مهم دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد به صرفه بودن بسته بندی است که هم برای تولید کننده هم برای مصرف کننده می باشد زیرا وقتی قیمت بسته بندی زیاد شود رفته رفته بر روی قیمت فروش آن نیز تاثیر می گذارد.

بررسی کیفیت و استفاده از مواد در بسته بندی ایرانی؟

باید توجه داشت که یک بسته‌بندی خوب تضمین کننده سلامت و ایمنی مصرف کننده است و همینطور که این موارد را رعایت می‌کنند مقرون به صرفه نیز باشد و بتواند به سهولت در حمل و نقل و حفاظت محصول در برابر آسیب های جدی در حمل و نقل و باربری کمک کند و تضمین کننده کالا باشد بنابراین بحث بررسی کیفیت و استفاده از مواد مناسب برای بسته بندی یکی از مهمترین اموری است که باید به آن دقت نظر داشت تا بتواند به خوبی موارد خواسته شده از بسته بندی را انجام دهد باید دقت داشت که بسته‌بندی یک وسیله ارتباطی با مخاطب است و می‌تواند یک تصویر خوب و مناسب از کالا در ذهن مخاطب ایجاد کند و در ذهن آنها ماندگار شود پس باید آنقدر بسته بندی جذاب و از  مواد مناسب تشکیل شده باشد که مورد فوق محقق شود بنابراین کنترل کیفیت و نظارت بر روی مواد استفاده شده در بسته بندی یکی از مهمترین مراحل بررسی هر واحد تولیدی است و این امر با توجه به کالا و خدمات مختلفی از حساسیت های متفاوتی برخوردار است به طوری که حساسیت کالا و خدماتی که ماندگاری بالایی می‌طلبند مانند مواد خوراکی و مصرفی از حساسیت بالایی برخوردار است و اینکه جنس مواد استفاده شده باید دارای کیفیت مناسب و قابلیت تجزیه پذیری را داشته باشد تا به محیط زیست آسیب وارد نکند در ایران هم تولید کنندگان بسیاری وجود دارند که برای اینکه کیفیت محصول خود را بالا برده و بتوانند نام آشنایی در بین محصولات مشابه ایجاد کنند به این موضوع اهمیت داده و کنترل بالایی بر روی کیفیت بسته بندی خود دارند.

بسته بندی صادراتی

بسته بندی صادراتی

بسته بندی چیست و بررسی نقش موثر آن در فروش محصول

یکی از مهمترین موارد جذب و بازاریابی و فروش ایده آل در کشورهای دیگر بحث مهم بسته بندی برای صادرات است که امروزه جایگاه ویژه ایی دارد و باید چندین و چند ویژگی داشته باشد تا بتواند به راحتی در بازار رقابت بین المللی جایگاهی برای خود پیدا کند این که در عین حال توانایی معرفی کالا و خدمات و محصولات را داشته باشد و بسیار جذاب و گیرا باشد و همینطور مدرن و منحصر به فرد نیز باشد و حس اعتماد و اطمینان را در مخاطب خود ایجاد کند و بتواند فرهنگ و آداب و رسوم خاص کشور مبدا را به مخاطب خود انتقال دهد و در همین زمان بیانگر علائم و نشانه ها و فرهنگ کشور مقصد نیز باشد و بحث مهم دیگر بحث حمل و نقل طولانی و زمان در هنگام حمل و نقل هوایی و دریایی و خطرات جوی و… را حفظ کند توجه کرد علاوه بر اینها باید در این بخش به نکات زیر توجه کرد:

۱) مواد و چاپ در بسته بندی:  یکی از مهمترین عوامل در بسته بندی کالا و خدمات برای صادرات نوع موادی که برای چاپ استفاده می‌شود است که دارای کیفیت بالا باشد و در طی زمان مخدوش نشود و قابل رویت باشد و در عین حال دارای جذابیت بصری نیز باشد.

۲) مصارف بسته بندی:  در امر صادرات در بخش های بسیار زیادی چه مواد خوراکی و مصرفی چه پوشاک و چه لوازم خانگی،آرایشی ،تجهیزات مختلف،ابزار های متفاوت و… می توان از بسته بندی استفاده کرد و باید توجه داشت که این بسته بندی است که مخاطب را ترغیب و تشویق به استفاده از محصول می‌کند و در واقع یک بسته‌بندی مناسب معرف و نماینده کالا و خدمات کشور مبدا است.

۳) اهداف بسته بندی:  یک بسته بندی موفق با طراحی زیبا علاوه بر این که سبب حفاظت و امنیت کالاها و خدمات خود است و ایمنی آن را حفظ می‌کند و سبب سهولت در حمل و نقل می شود در عین حال سبب ایجاد رقابت بالا در بازار بین المللی می شود و  این که بتواند توجه بیننده را به خود جذب کند و افراد زیادی را ترغیب به خرید کرده و سبب افزایش فروش در بازارهای خارجی شود.

۴) کارتن بسته بندی:  یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده از بسته بندی به خصوص در امر صادرات استفاده از کارتن های مقوایی است زیرا علاوه بر مقاومت بالا در برابر عوامل جوی دما و رطوبت و…. دارای استحکام بالا در برابر فشارهای حمل و نقل و باربری می باشد تا کالا را در برابر ضربات احتمالی این حمل و نقل حفظ کند علاوه بر اینها  کارتن را می توان در شکل ها و ابعاد مختلف و دلخواه بسته بندی کرد و همچنین می توان طراحی زیبا و شکیل را بر روی آن اجرا کرد و یا از هارد باکس ها که شکیل تر هستند استفاده نمود به ویژه این امر که در بازارهای رقابتی خارجی امری بسیار مهم و حائز اهمیت می‌باشد.

اهمیت صنعت بسته بندی در کدام یک از صنایع بیشتراست؟

اهمیت صنعت بسته بندی در کدام یک از صنایع بیشتر است؟

بسته بندی چیست و بررسی نقش موثر آن در فروش محصول

از زمان های قدیم تا به امروز به نوعی یک پوشش مناسب و بسته‌بندی خوب برای کالا و خدمات وجود داشته و امروزه نقش آن در دنیای رقابتی پررنگ‌تر شده است به خصوص مواد و یا وسایلی که نیاز وافر و شدید به پوشش و محافظ دارند تا از آلودگی و خراب شدن حفظ شوند مانند مواد خوراکی و مصرفی و همچنین محصولاتی که نیاز به ماندگاری بیشتر دارند و مدت زمان طولانی در انبار شرکت ها و فروشگاه ها می ماند برای حفاظت از آنها نیاز به بسته‌بندی مناسب است تا آسیبی نبینند و این امر در مواد فاسدزا و خوراکی چشمگیر می‌شود و موضوع بسته‌ بندی مناسب در این امر فوق العاده اهمیت می یابد و همچنین وسایلی که نیاز و مراقبت بیشتری می طلبد تا از یک پوشش خوب برخوردار باشد از جمله کالاهای شیشه‌ای و بلوریجات است که نیاز به بسته بندی محکم و خوبی دارد که در برابر آسیب ها و ضربه های احتمالی در زمان حمل و نقل از آنها محافظت کنند و علاوه بر اینها جعبه های چوبی که بسیار حساس در برابر دما و رطوبت هستند نیاز به مراقبت زیاد دارند و می طلبد که یک بسته بندی با کیفیت بالا را داشته باشند و علاوه بر اینها منسوجاتی نظیر پارچه از جنس های گوناگون و محصولات کاغذی و… کالا و محصولاتی هستند که نیاز شدید به بسته‌بندی دارند و همچنین کالاها و محصولاتی که نیاز به بازاریابی شدید به ویژه برای رقابت در بازارهای بین المللی و خارجی دارند و بسته بندی با طراحی زیبا و شکیل حرف اول را می‌زند و باید اشاره کرد که در دنیای رقابتی امروز که بازاریابی و تبلیغات جایگاه ویژه ای برای خود یافته است و صنعت بسته‌بندی به عنوان آخرین مرحله که با مخاطب ارتباط برقرار می کند و آخرین مرحله تبلیغات به حساب می‌آید امروزه امری چشمگیر و بسیار پر از طرفدار در بین همه تولیدکنندگان قرار گرفته و امروزه بیشتر صنایع برای کالا و محصولات خود از بسته بندی برای فروش استفاده می کنند.

اهمیت پایداری و سازگاری صنعت بسته بندی با محیط زیست

اهمیت پایداری و سازگاری صنعت بسته بندی با محیط زیست

بسته بندی چیست و بررسی نقش موثر آن در فروش محصول

امروز صنعت بسته‌ بندی در دنیا گسترش چشمگیری به خود گرفته است و تا حد زیادی می‌توان گفت که تمام صنایع از صنعت بسته‌ بندی برای کالا و محصولات خود استفاده می‌کنند اما امری که با این پیشرفت جدی شده است مسئله استفاده بیش از حد از بسته بندی پلاستیکی در جهان و مسئله آلودگی پلاستیکی است که در حال وقوع می باشد و خطرات جدی به محیط زیست و کره زمین و موجودات روی آن وارد می کند بنابراین بحث بسته بندی سازگار با محیط زیست که دارای پایداری و ماندگاری مناسب هم باشد یک امر جدی است ، ابتدا باید بدانیم بسته‌ بندی سازگار با محیط زیست چگونه بسته بندی است، به طور کلی می‌توان گفت بسته بندی است که از مواد بازیافتی و به راحتی قابل بازیافت باشد و ایمنی محیط زیست و سلامت انسان و حیوانات و گیاهان را حفظ کند درست شده است،به این نوع بسته بندی بسته بندی پایدار یا سبز نیز می‌گویند که علاوه بر حفظ محیط زیست اهداف دیگری از قبیل اینکه میزان بسته بندی محصول را کم می‌کند ،هزینه‌های مربوط به بسته بندی را کاهش می‌دهد ،استفاده از مواد سمی را در تولید بسته بندی حذف می‌کند و …دارد،باید توجه کرد که انتخاب بسته بندی های سازگار با محیط زیست یا همان بسته بندی سبز در جهت کاهش ضایعات پلاستیک و آلودگی پلاستیکی که امروزه شیوع زیادی در جهان یافته است اولین گام برای حفاظت و مراقبت از محیط زیست می باشد و راهی بسیار طولانی در پیش روی تمام صنعتگران است،و از امور مهم دیگری که برای حفاظت محیط زیست بحث جدی است ،موضوع چاپ بر روی بسته‌ بندی است که باید به آن دقت کرد استفاده از کربن برای چاپ بسته‌ بندی خود امر مهم دیگری است که محیط زیست را آلوده می‌کند بنابراین باید سعی کرد از چاپ دیجیتال یا کرافت قهوه ای که سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند و همچنین از اتلاف آب جلوگیری می‌کنند وماندگاری بیشتری بر روی بسته بندی خود نیز دارند استفاده کرد.

بسته بندی محصولات بهترین ویترین فروش شماست

بسته بندی محصولات بهترین ویترین فروش شماست

بسته بندی چیست و بررسی نقش موثر آن در فروش محصول

بسته بندی از یک طرف به معنای یک محافظ برای حفظ سلامت و ایمنی کالا و محصولات از تولید تا مصرف در برابر خطرات احتمالی در حین حمل و نقل و انبارداری، و از سوی دیگر به معنای یک انتقال‌دهنده و پیام رسان است که بیانگر فرهنگ و آداب و رسوم تولید کننده می باشد و در واقع ایجاد کننده ارتباط بین تولید کننده و توزیع کننده و مصرف کننده است بنابراین بسته‌ بندی یک نظام مرکب است که هم وظیفه حفاظت و هم نقش فرهنگ ساز و انتقال دهنده پیام را دارد و با توجه به عصر حاضر که عصر ارتباطات است و گسترش وسایل ارتباط جمعی تبادل اطلاعات را در جهان به صورت گسترده افزایش داده است و هر فردی برای استفاده از کالا و خدمات خواه یا ناخواه از این وسایل برای کسب اطلاعات بیشتر استفاده کرده و به تمامی تابلو ها و بسته بندی ها و ابزارهای تبلیغاتی دیگر توجه می‌کند که  یکی از این وسایل که می توان ارتباط بصری خوبی با مخاطب برقرار کند و به راحتی معرف کالا و محصولات درون خود باشد و مخاطب را ترغیب و تشویق به خرید کند بسته بندی است و در واقع می توان گفت این بسته بندی زیبا و شکیل است که می‌تواند به صورت خاص  کالا را معرفی کند و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مخاطب قرار دهد زیرا اولین چیزی است که در حین خرید مخاطب، به راحتی می تواند مانند یک فروشنده کاملاً خاموش عمل کند و ویترینی برای معرفی و فروش کالا و محصولات شما باشد بنابراین امروزه در دنیای رقابتی صنعت بسته‌بندی یک امر مهم تلقی شده زیرا در همین حین که یک عملیات تجاری پیچیده و پویا است نیازمند علم و هنر نیز می‌باشد که تلفیق همه اینها با هم سبب می‌شود یک بسته بندی حرفه ای و منحصر به فرد را به مخاطب ارائه دهند تا با اولین نگاه علاوه بر معرفی کالا و خواص و دادن مشخصات مورد نیاز از محصول و نوع و طریقه مصرف و….. به مخاطب خود شود سبب برانگیخته شدن احساسات مخاطب و ترغیب و تشویق فرد به خرید کالا می شود.

چگونه یک بسته بندی ایده آل  برای محصولات داشته باشیم؟

چگونه یک بسته بندی ایده آل  برای محصولات داشته باشیم؟

بسته بندی چیست و بررسی نقش موثر آن در فروش محصول

یک بسته‌بندی خوب و ایده آل علاوه بر اینکه وظیفه حفاظت از کالا و محصولات درون خود را دارد و وظیفه دارد تا با طراحی زیبا و منحصر به فرد سبب برانگیخته شدن احساسات و عواطف مخاطب خود شود تا افراد را ترغیب و تشویق به خرید و مصرف کالا و محصولات شما کند و در واقع زبان گویا تولید کننده و معرف کالا و محصولات شما به مخاطب و یک ویترین شکیل و زیبا برای کالا و محصولات شما باشد، که یک بسته بندی با طراحی زیبا و ایده آل معرف خلاقیت و هوش و ذکاوت شما می باشد و سبب می‌شود این حس اعتماد در مخاطب ایجاد شود و به راحتی به شما اعتماد کند و سبب افزایش فروش کالا و محصولات شما می شود کانون تبلیغات و بسته بندی هرمس دیزاین مجری تخصصی چاپ و بسته بندی با سابقه طولانی در تلفیق هنر، علم، دانش و تجربه در امر طراحی بسته بندی منحصر به فرد برای کالا و محصولات شما آماده هرگونه همکاری و ارائه خدمات به شما می باشد که در بخش نمونه کارهای طراحی بسته‌بندی این مجموعه می توانید طراحی های خاص و منحصر به فرد از بسته بندی های متفاوت را مشاهده کنید، و در صورت نیاز برای پاسخ به سوالات شما و ثبت سفارش با شماره های تماس ما ارتباط برقرار کنید.