بروشور چيست ؟ چرا یک کسب کار موفق برای معرفی خود به بروشور احتیاج دارد؟ بروشور چگونه سبب رونق کسب و کار می شود؟ چگونه یک بروشور حرفه ایی داشته باشید؟ پاسخ همه این سوالات در مقاله “بروشور چیست و چرا سبب رونق کسب و کار می شود” را مطالعه نمایید.

بروشور چيست

بروشور (Brochure)یک ابزار تبلیغاتی و روش ساده و مختصر برای فروش و وسیله اى کاربردی و معتبر برای معرفی و شناساندن و دادن اطلاعات لازم و مورد نیاز به مخاطب است که عموما به صورت تک برگه ای و یا کتابچه‌ای است که به صورت 2 لت یا 3 لت و…. است.

چرا بايد از بروشور تبليغاتى براى معرفى کسب وکار خود استفاده کنيم؟

به دنبال رونق و پیشرفت در کسب و کار خود هستید و می خواهید اطلاعات بیشتری از کسب و کار خود در اختیار همگان قرار دهید و اعتماد مخاطب خود را جلب کنید یکی از بهترین روش‌ها استفاده از بروشور است زیرا در عین اینکه ابزاری بسیار قوی و معتبر است و از تنوع بالایی برخوردار است به راحتی طراحی و چاپ می‌شود و بسیار مقرون به صرفه بوده و توزیع و پخش آن در بین افراد زيادى صورت مى گيرد و به راحتى سبب ایجاد اعتبار در کسب و کار شما می شود.

قیمت بروشور

يك بروشور حرفه اى چه ويژگى هايى دارد؟

بروشور حرفه اى یک ابزار چاپی بسیار عالی در امر تبلیغات و بازاریابی در بین صنایع و مشاغل گوناگون است که ويژگى هايى از قبیل:

يك بروشور حرفه اى چه ويژگى هايى دارد؟

بروشور چيست

1)  ایجاد حس اعتماد به مخاطب و اعتبار و ارزش در کسب و کار: یک بروشور حرفه ای یک ابزار بسیار موثر در امر تبلیغات است که با دادن اطلاعات لازم و کافی سبب ایجاد حس اعتماد در مخاطب می شود و رفته رفته باعث افزایش ترغیب آنها به خرید می شود و همین امر سبب ایجاد اعتبار و رونق در کسب و کار شما می شود.

2)  مقرون به صرفه بودن:  بروشور یک ابزار بسیار مفید و اساسی است که با هزینه اندک طراحی و چاپ می شود و یک ابزار بسیار مقرون به‌صرفه محسوب مى شود.

3)  توزیع و پخش آسان:  به راحتی شما می توانید در مکان‌های مختلف بروشورهاى خود را پخش کنید و در اختیار همگان قرار دهید.

4)  اطلاعات لازم و کافی: یکی از ابزارهایی که می توان اطلاعات بسیار مفید و جامع و کاملی از کسب و کار خود در اختیار مخاطب قرار دهید بروشور می باشد.

مزایای استفاده از بروشور چیست؟

بروشور یک ابزار و راهکار بسیار مناسب است که مزایای بسیار زیادی دارد از جمله:

1)  تبلیغات:  یکی از ابزارهای بسیار کاربردی در امر تبلیغات بروشور است که همزمان در آن می توان یک یا چند محصول را تبلیغ و به همگان معرفی کرد.

2)  اطلاعات:  بروشورها را برای دادن اطلاعات لازم وکافى مورد نیاز از کالاها و خدمات شما به مخاطب استفاده مى کنند.

3) آموزش: بروشورها علاوه بر جنبه تبليغات و بازاريابى براى کاربردهاى آموزشى نيز استفاده مى شوند.

4) شناسايى:  یکی از راهکارهای شناسایی شرکت و کالا و خدمات خود به همگان استفاده از بروشور است.

انواع بروشورها

انواع بروشورها

بروشور چيست

بروشور ابزاری مقرون به صرفه و مفید در امر تبلیغات و بازاریابی است که از لحاظ اندازه، جنس ،روکش، یا بر اساس تعداد تا که به صورت ساده تا آکاردیونى و يا بر اساس تعداد همان تا می‌توان به بروشور 2 لت و 3 لت و …. اشاره کرد، انواع واقسام متفاوتى دارند که در موسسه هرمس ديزاين انواع و اقسام بروشور ها با توجه به سلیقه و خواست مخاطب طراحی و چاپ می شود.

تفاوت بروشور وكاتولوگ چيست؟

کاتالوگ یک نمایشگاه کاغذی برای معرفی کالا و خدمات شرکت شما با طراحی و تصاویر زیبا و جذاب و اطلاعات کامل و مفید در تعداد صفحات بالا در اختیار مخاطب قرار می‌ گيرد در حالی که بروشور به صورت یک جزوه چاپی به توصیف و معرفی ویژگی های کالا و خدمات و یا معرفی محصول خاص و یا بیان رویدادها و اتفاقات به صورت تک برگی که تا می شود طراحی و چاپ می شود  بنابراین تفاوت اساسی بین کاتالوگ و بروشور در واقع تفاوت استراتژی در تولید و طراحی آنها می باشد  بنابراین تفاوت اساسی که بین کاتالوگ و بروشور وجود دارد در واقع تفاوت در استراتژی تولید و طراحی آنها است که کاملاً با یکدیگر متفاوت می‌باشد و تفاوت دیگر این که بروشور به صورت جزوه کم حجم است ولی کاتالوگ به صورت يك دفترچه با تعداد صفحات بیشتر است و اينكه بروشور بیشتر به بیان اطلاعات توصیفی و تبلیغاتی می پردازد در حالیکه کاتولوگ حاوی اسامی و اطلاعات محصولات و خدمات به صورت ليست وار است.

طراحى و ساخت و توليد بروشور

طراحى و ساخت و توليد بروشور

بروشور چيست

بروشور یک ابزار حرفه ای و بسیار پرکاربرد در امر تبلیغات و بازاریابی به خصوص در صنایع و مشاغل کوچک است که به راحتی می تواند مطالب مورد نظر از کسب و کار و خدمات و محصولات شما را در اختیار مخاطب بیشتری قرار دهد حال اگر این طراحی و چاپ و تولید بروشور حرفه‌ای و منحصر به فرد باشد که در نگاه اول باعث جلب توجه مخاطب شده و افراد بیشتری را برای مطالعه و یا خرید از شما ترغیب و تشویق می‌کند برای این‌که طراحی و چاپ زیبا و حرفه‌ای داشته باشیم باید نکات زیر را را درطراحى بروشور رعایت کنیم:

1) مخاطب بروشور: يكى از نکات مهم و حائز اهميت در طراحى بروشور دقت وتوجه به مخاطب و دريافت كننده بروشور است كه سن، جنس، نوع فعاليت و… است كه بايد متناسب با همه اين خصوصيات بروشور را طراحى کرد.

2) استفاده از تصاوير زيبا و بافت ها در طراحى: برای اینکه بتوانید علاوه بر زیبایی بروشور احساس های متفاوت را با بروشور خود به مخاطب القا کنيد باید در طراحی بروشور  از تصاویر زیبا و متناسب با موضوع بروشور استفاده کنید و همچنین برای افزایش جذابیت بصری از بافت های گوناگون مانند:

فويل: درخشان کردن بخش های خاصی مانند حروف یا ویژگی خاص در طراحی

UV:  براق یا مات کردن قسمت های خاص طرح

Letterpress:  استفاده از چاپى که برای تاثیرگذاری در بخش های خاص استفاده می شود

تعداد لت(تا) :  با توجه به مطالب و موضوعات شما می توانید از تعداد لت يا تا متفاوتی استفاده کرد

جنس كاغذ:  جنس کاغذ یکی از ویژگی‌های مهم و بسیار تاثیرگذار در امر طراحی و چاپ بروشور است

برش:  می توانید برای اینکه طراحی زیبا و منحصر به فردی  داشته باشی از برش های خاص و جالب استفاده کنید

رنگ:  رنگ ها به تنهایی یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در طراحی زیبا و حرفه ای است

و همچنین در چاپ بروشور باید دقت داشت که چه بودجه و هزینه ای را برای چاپ بروشور در نظر گرفته‌اید زیرا این موضوع می‌تواند بر اندازه ،جنس کاغذ ،افکت ها و… تاثیر بگذارد.

بروشور چگونه می تواند کسب و کار شما را نابود کند؟

بسیاری از صاحبان کسب و کار ها بر این باور هستند که بروشورها نمی‌تواند ابزار مناسبی برای معرفی و تبلیغات کسب و کارشان باشند و باعث نابودی و شکست آنها در امر تبلیغات و بازاریابی می شود در حالی که این گونه نیست زیرا بروشور یک ابزار و راهکار و روش آزمایش شده است که امتحان خود را پس داده و برای بسیاری از صنایع و کسب و کار ها استفاده شده و برای همگان ثابت شده است که یک ابزار بسیار موثر برای برقراری ارتباط با مخاطب است و با دادن اطلاعات کامل و جامعی که در اختیار مخاطب قرار می‌دهد سبب افزایش آگاهی افراد می‌شود و مستقیم سبب افزایش فروش کالا و خدمات شما شده و باعث رونق کسب و کار شما می شود.

محتواى استاندارد بروشور

محتوای يك بروشور حرفه ای علاوه بر اینکه زیبا و گیرا باشد باید استاندارد و خوانا و فراخور کسب و کار شما و مخاطب شما باشد و به راحتی بتوانند اطلاعات لازم و کافی و جامعی از كسب و کار شما را در اختیار مخاطب قرار دهد  و حامل تصاویر زیبا و برازنده از کالا و خدمات شما باشد تا بتواند به راحتی کالا و محصولات و خدمات شما را به مخاطب معرفی کند و محتوای بروشور باید به گونه‌ای باشد که مخاطبین را ترغیب به مطالعه کند و باعث جذب و جلب نظر آنها شده و باعث افزایش فروش و رونق کسب و کار شما شود.

ابعاد بروشور

ابعاد بروشور

بروشور چيست

بروشور یک ابزار چاپی بسیار قوی و پر طرفدار با تصاویر زیبا و محتوای جذاب برای امر تبلیغات و بازاریابی در هر کسب و کاری است  که بسته به اهداف و خواسته های متفاوت متقاضیان از تبلیغات بروشور در سایزها و ابعاد متفاوتی طراحی و چاپ می شود:

210×99 ميليمتر : بروشور DL

148×210 ميليمتر :بروشور A5

297×210 ميليمتر:بروشور A4

420×297 ميليمتر:بروشور A3

و در برش ها و تعداد تاهاى متفاوت مانند2 لت، 3 لت، 4 لت، تاى پنجره اى، آکاردئونى و… است.

اهداف طراحى بروشور

بروشورها جزوه و کتابچه های کوچکی هستند که برای اهدافی مختلفی از قبیل تبلیغات و بازاریابی کالا و خدمات یا برای اطلاع رسانی از موضوع و یا رویداد خاصی  و یا به منظور آموزش و یاد دادن مهارت خاص و یا برای معرفی شرکت وسازمانى و…   طراحی می‌شود که با توجه به تمام اهدافی که برای طراحی و چاپ بروشور  در نظر گرفته می شود سایز و برش بروشورها متفاوت می شود.

بهترين طراحى بروشور در ايران

باید به یاد داشته باشید که برای اینکه یک بروشورحرفه‌ای و تاثیرگذار براى تبليغات كار خود داشته باشيد نیاز به یک طراحی زیبا و منحصر به فرد است تا بتوانید به راحتی توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کنید و باعث ترغیب و تشویق افراد بیشتری به خريد كالا وخدمات خود شوید،  موسسه تبلیغاتی هرمس دیزاین با وجود متخصصان مجرب در امر طراحی و چاپ توانایی ارائه بهترین بروشورها با کیفیت بالا و در طراحی های متنوع و جذاب با توجه به سلیقه و نیاز مشتری را به شما ارائه مى کند.