انواع روکش هارد باکس

صنایع بسته بندی و جعبه بسته بندی یکی از مسائل مهم در بین تمام فعالان در عرصه تولید در صنایع مختلف و عرضه آنها است و امروزه اهمیت بسته بندی بر کسی پوشیده نیست زیرا علاوه بر حفاظت کالا و و محصول بحث زیبایی شناسی و جلب نظر مشتری و رقابت بر سر کسب بازار فروش بیشتر است و تولید کنندگان و عرضه کنندگان را بر آن داشته است که به دنبال بسته بندی مستحکم و ماندگار و جذاب باشند تا بتوانند به خوبی کالا و محصول خود را به همگان معرفی کنند.

که بی اغراق هارد باکس با توجه به طراحی زیبا و شکیل و تنوع در انواع روکش ها یکی از بهترین گزینه ها برای بسته بندی کالا و محصولات مختلف به ویژه محصولات لوکس و لاکچری به شمار می آید.

انواع روکش هارد باکس

هاردباکس یا جعبه سخت یکی از انواع بسته بندی است که امروزه در بیشتر صنوف و صنایع مختلف کاربرد فراون دارد و در طراحی و چاپ این نوع جعبه برای جذب مخاطب و مشتری و افزایش کیفیت و مرغوبیت و زیبایی بیشتر از انواع و اقسام روکش های متفاوت بسته به کاربرد جعبه و بنا بر سلیقه و انتخاب مخاطب استفاده می شود.

در این مقاله سعی داریم که شما عزیزان را با انواع روکش های متنوع برای هارد باکس و معایب و مزایا و کاربردهای هرکدام آشنا کنیم.

انواع روکش های هارد باکس

انواع روکش های مورد استفاده در هارد باکس به ترتیب از ارزان ترین تا گران ترین آن عبارتند از: کرافت، سلفون مات ( چاپی )، گالینگور، کاغذ رنگی، کاغذ فانتزی، سلفون مخملی، روکش چرم یا پارچه ای‌.

روکش کرافت

روکش کاغذ کرافت جزء یکی از بهترین انتخاب ها برای روکش جعبه هارد باکس به حساب می‌آید زیرا در عین زیبایی و جذاب بودن دارای قیمت مناسب است.

روکش کرافت موجود در بازار با رنگ کاهی که امکان تغییر رنگ را دارد و قابلیت چاپ و استفاده از طلاکوب را نیز دارد و با بافت یکدست و صاف خود به خوبی بافت خراب مقوا را پوشش میدهد از نیشکر تهیه و تولید می‌شود.

برخی از مشتریان راغب به سفارش هارد باکس با روکش کرافت نیستند و بر این باور هستند که روکش کرافت به علت ارزان بودن از کیفیت خوبی برخوردار نیست در حالیکه این روکش دارای کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی است و علت ارزان تر بودن آن نسبت به بقیه روکش‌ها تنها به داخلی بودن مراحل تولید آن مربوط است.


هارد باکس عطر و لوازم آرایشی


روکش سلفون مات (چاپی )

یکی از رایج ترین نوع روکش ها برای جعبه های هارد باکس به خصوص برای افرادی که تمایل دارند که اطلاعات محصول خود را بر روی جعبه درج نمایند روکش سلفون مات (چاپی ) است.

که با وجود اینکه بیشتر از روکش های دیگر پستی و بلندی مقوا را نشان می‌دهد و نقطه ضعف این نوع روکش محسوب می‌شود اما به علت تنوع رنگی بی شمار و امکان چاپ برند به روش طلاکوب و نقره کوب بر روی جعبه بسیار پرطرفدار است.

و جالب است بدانید که سفارش کمتر از ۱۰۰۰ عدد از این روکش برای شما بسیار گران تمام می‌شود و برای کاهش هزینه‌های تمام شده و مقرون به صرفه تر بودن برای شما تیراژ ۱۰۰۰ عدد به بالا را سفارش دهید.

روکش گالینگور

اگر به دنبال روکشی مقاوم، ماندگار، قوی و تمیز برای هارد باکس خود هستید، روکش گالینگور با تنوع رنگ بسیار زیاد بهترین گزینه برای تهیه و چاپ جعبه هارد باکس شما به حساب می آید.

روکش گالینگور دارای بافت های متنوع و مختلفی مانند متالیک (متالیز )، بافت چوب، بافت شبیه به چرم و… است و برای تیراژ ۲۰۰ عدد یکی از روکش های مقرون به صرفه به شمار می آید و به جهت ویژگی های متمایز این روکش مورد توجه علاقه مندان بی شماری است.

کاغذ رنگی

اگر به دنبال جعبه ای با ظاهری خاص و خیره کننده و شکیل هستید بهترین گزینه برای روکش جعبه هاردباکس کاغذ رنگی است به خصوص اینکه از تنوع رنگی بالایی برخوردار است و قابلیت چاپ افست و طلاکوب بر روی آن وجود دارد و همین ویژگی این نوع روکش را گزینه مناسب برای استفاده در جعبه های کادویی و صنایع دستی مختلف قرار داده است.

البته این نوع روکش مانند سایر روکش های دیگر معایبی دارد نظیر نداشتن بافت که منجر به آسیب پذیری بالای این نوع روکش نسبت به سایر روکش های دیگر می شود و جالب است بدانید که تعداد تیراژ مقرون به صرفه برای سفارش این نوع روکش ۵۰۰ عدد می باشد.

کاغذ فانتزی

این نوع روکش نیز مانند روکش کاغذ رنگی گزینه ایده آل برای جعبه کادو و هدیه است و از لحاظ تنوع رنگی، امکان طلاکوب کردن و چاپ افست و تعداد تیراژ مقرون به صرفه و…. بسیار به کاغذ رنگی شباهت دارد تنها با این تفاوت که دوام و مقاومت این روکش بالاتر از روکش کاغذ رنگی است.

سلفون مخملی

روکش سلفون مخملی یکی دیگر از انواع روکش ها است که در بسیاری از موارد شبیه به سلفون مات است با این تفاوت که این نوع روکش دارای بافت مخملی است که ظاهری زیبا و فوق العاده شکیل به جعبه می بخشد.

این نوع روکش با ساختار و نمایی با جذابیت بصری بی نظیر و تنوع رنگی بالا و قابلیت چاپ و طلاکوب کردن بهترین انتخاب برای کالاهای لوکس و لاکچری محسوب می‌شود.

تنها عیب این نوع روکش در این است که به مرور زمان مخمل روکش با تماس دست میریزد.

روکش چرم یا پارچه ای

برای روکش کردن جعبه های هارد باکس بسته به نیاز و سلیقه و بودجه مخاطب می توان از موارد متفاوت نظیر چوب، چرم، پارچه های سنتی قلمکار، ترمه و… استفاده کرد.

هاردباکس چرمی چیست و چه کاربردی دارد

ما در موسسه هرمس دیزاین با سالها تجربه در زمینه طراحی های خلاق و ایده های نو در تهیه و تولید جعبه های بسته بندی لوکس و لاکچری و هارد باکس های بی نظیر با انواع روکش ها نظیر: کرافت، گالینگور، کاغذ رنگی و سلفون، ورنی به صورت براق و مات و پوشش های یووی به صورت موضعی و برجسته، چرم و…. با انواع و اقسام ضخامت مقوا و تنوع رنگی و همچنین خدماتی نظیر برجسته سازی، طلاکوب کردن بر روی روکش های نهایی جعبه هارد باکس با قیمتی مقرون به صرفه و کیفیت عالی که علاوه بر ماندگاری و طول عمر بالا، سبب ایجاد تمایل و انگیزه در مشتری می کند و موجب ارتقاء و رشد محصول شما در بازار رقابتی می شود، آماده ارائه خدمات ویژه به شما مخاطب گرامی هستیم.